Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online betaling uden shopsystem

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Findes der et system, hvor jeg kan indtaste et ordre id, modtager navn, email adresse og beløb, hvorefter der sendes et link til den anførte email adresse. På dette link kan kunden så gå ind og betale det anførte beløb med sit foretrukne kort.

Jeg synes ikke, at jeg har været i stand til at finde et system, der kan det som jeg har beskrevet ovenfor og håber derfor at du kan hjælpe.

Mvh Jesper N. Asmussen

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Umiddelbart vil jeg sige Paypal, evt. danske Ewire, men ikke sikker på sidstnævnte.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Enig med Nicolai. Paypal er et enkelt værktøj til netop dette....

Henrik

Fra Fredericia
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Jeg skal ærligt indrømme at jeg kun har brugt paypal enkelte gange på bruger niveau, men umiddelbart vil jeg gerne havde at betalingen foregår på vores side, således kunden ikke er tvivl om hvem vedkommende betaler til.

 

Derudover er jeg af den opfattelse af paypal ikke har en speciel bred opbakning blandt de danske brugere.

 

Hvis jeg er forkert i denne antagelse må i hellere end gerne rette mig.

Mvh Jesper N. Asmussen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 3 person

Kig på www.e-pusher.dk
Der har Kristian fra Cygnet lavet en løsning til mig. Den er super fed og virker perfekt og kostede ikke en bondegård.

Dbh Martin

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hos f.eks. Epay kan det næste lade sig gøre "ud af boksen", men det kræver alligevel lidt benarbejde. Hos dem kan man via et relay-script hoste betalingsforularen på sine egen side i eget layout. Du kan derfor selv sætte formen op der tager i mod data. Gør du det på den rigtige måde, kan du f.eks. gøre det så en bestemt sammensætningen af din URL indsætter tal i formen.

Eksempelvis vil: dit-domæne.dk/betaling/orderID=2345&amount=235500 så indsætte et unikt ordrenummer (2345) og beløbet 2355,00 kr i betalingsformularen. Så når din kunde klikker på linket kommer han til en side, hvor han bare skal indtaste sine kortoplysninger.

Det det skal kombineres med, er så et system, hvor du definerer et ordrenummer og beløb, som så mailes till kunden med en URL som foreskrevet. Men drejer det sig ikke om alt for mange kunder, kan du jo også maile dem manuelt.

Jeg har selv et system sat op meget lig dette.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Selve afsendelsen af emailen ved brug af en form du udfylder er super nemt, det kan selv jeg uden programmingskills lave, og som Wolsing skriver ovenfor så ville jeg også mene at man skulle bruge formen med at skrive orderID osv i url'en så felterne på distinationssiden udfyldes med disse data, måske kan man ennda lave å man kan se hvad der står i felterne men ikke redigerer i dem, det mener jeg faktisk er rimeligt nemt. Så kommer der det med at lave selve betalingen. Så vidt jeg ved er det kun fx et ordreID som du kan sende med som reference når du laver betalingen, men det er jo også fint nok, på den måde kan du - hvis du bruger et system som fx quickpay's - altid se hvem der har betalt, du kan endda få tilsendt en email med at der er indbetalt penge.

Så alt i alt, tror jeg det vil være super nemt for en programmør at lave og kan ikke koste mere end 1000kr.

Du skal dog finde ud af hvilke kort du ønsker at kunne modtage. Nu ved jeg ikke hvor mange transaktioner du regner med at ende på, og om det kan betale sig med denne løsning, for du skal også betale til PBS for en indløsningsaaftale på fx dankort og internationale kort, hvilket er omkring 1500 + 250 i gebyr mener jeg. Se www.betaling.dk for priserne. og du skal betale for gateway hos fx quickpay som koster 300kr om måneden for alle kort, så det er nok noget der ender på små 500kr ex moms om måneden for alle kort, hvis du regner gebyrerne med fra PBS.

Husk at der også er transaktionsgebyr på de forskellige kort, se igen www.betaling.dk mere på udenlandske kort som VISA elektron og mastercard.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er her

http://quickpay.dk/dk/vejledninger/integration/skabelon.html

 

 

Jimmy

Fra Fredericia
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen. SKal lige nærlæse de forskellige løsninger, men tror bestemt der er noget vi kan bruge.

Mvh Jesper N. Asmussen

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Hvis du får bøvl med at få løst opgaven, har vi lavet en del løsninger a la det du efterspørger. Vi har ofte brugt Wannafinds betalingsgateway til lignende opgaver, men kan garanteret også udvikle noget der spiller sammen med andre udbyderes systemer.

Du er velkommen til at ringe eller skrive: KONTAKT

 

Mvh. Anders

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)