Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina - kontrakt - remburs - fragtfirma ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til alle,

Jeg er nu kommet til det punkt hvor jeg skal til at indgå en handel med en Kinesisk fabrikant!

Varepris 11000 $ = ca. 62000 kr

Har været i banken- de foreslår at jeg skal oprette en remburs!

Har været på den danske bank's hjemmeside og læst om remburs regler, men jeg synes, at de er så uoverskuelige og sprog terminologien er er ikke altid forståelige :o( Og der er så mange formularer til det ene og til det andet....

Og så er der også det med, i hvilken rækkefølge skal jeg nu gribbe det ind:

Nu er der 5 punkter der indgår i situationen :

A. Kina (ekportør)

B. Mig (importør)

C. Kinesisk bank

D. Min bank

E. Speditørerne ( har besluttet mig)

Jeg skal indgår en kontrakt med Kina med detaljer, leveringstidspunkt, vareantal, emballage osv.?

1. Men hvordan laver man sådan en kontrakt? Hvad er det man skal huske på ? Der skal jo nogle underskrifter på (vil faxen være ok?) Eller?

Er det mig der skal lave den? eller er det dem?

2. Hvornår skal mine speditøre involveres? Efter kontrakten? Efter rembursen? Eller som de første, inden vi går igang med kontrakten?

3. Hvor mange formularer skal der tages stilling til ved en remburs? Her kommer der en liste over de forskellige formularer...

Eksportremburs
Fremsendelsesbrev (pdf)
Veksler (pdf)
Transfereringsanmodning (pdf)
Anmodning om notering af udbetalingsordre (pdf)
Anmodning om notering af transport (pdf)

Importremburs
Udstedelsesanmodning (pdf)
Ændringsanmodning (pdf)
Frigivelse af varesending (pdf)

Eksportinkasso
Veksel (pdf)
Inkassoinstruktion (pdf)

Importinkasso
Frigivelse af varesending (pdf)

Garantier
Udstedelsesanmodning (pdf)
Ændringsanmodning (pdf

4. Hvad er "frigivelse af varesending"?

5. Eller generalt, hvilken rækkefølge jeg skal gribe det ind???

 

Jeg har godt nok mange spørgsmål, men håber virkelig, at der sidder 'en, som har været igennem det her, og dermed vil forstår min forviring...

Tusind tak på forhånd! 

 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Så må vi da håbe at du ikke bliver denne gang, men en rambus giver altså ikke køber nogen form for sikkerhed!

Så grøn som du er bør du måske læse lidt om emnet, denne bog kan anbefales.

Indkøbets Styring og Gennemførelse

Af Per knutssøn, Leo Terp og Poul Hemmningsen

Gyldendal   ISBN: 87-00-75408-0

 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor anbefaller banken det så? Eller hvad mener du?

Ud over rembursen, som jeg regnede med vil forsikre den økonomiske del af handlen, vil jeg også tegne en forsikring for varekvalitet!

 

Tak for anbefalling af litteraturen! Vil helt sikker anskaffe mig sådan en!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kotenok:

Hvorfor anbefaller banken det så? Eller hvad mener du?

Ud over rembursen, som jeg regnede med vil forsikre den økonomiske del af handlen, vil jeg også tegne en forsikring for varekvalitet!

 

Tak for anbefalling af litteraturen! Vil helt sikker anskaffe mig sådan en!

For banken er det skam en rigtigt god forretning at lave en ramburs! 

Mht Rambus så prøv at læse denne (bl.a side 35) 

http://www.nordea.dk/sitemod/upload/Root/main_dk/Erhverv/rembursbogen.pdf

 

Jeg har aldrig nogen sinde hørt om at man kan lave en såden forsikring, hvilket jeg tvivler på man kan.  Iøvrigt vil du jo hurtigt løbe ind i problemer da du ikke har kunne komme med nogle konkrate specifikationer på den bøljepap produktet skulle fremstilles af (jf dit tidligere indlæg vedr. bølgepap).

 

Mvh

Ravn

 

 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for linket! Det var lige det, jeg havde brug for!

Ang. bølgepap, alt er afklaret! Jeg fandt jo en ny fabrikant, har specifferet mine ønske og krav meget detaljeret. Har allerede fået en vareprøve, som ovegik alle mine forventninger. Virkelig fantastisk stykke arbejde!

Men hvis man ikke vælger remburs, hvordan er det så bedst at betale?

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kotenok:

Men hvis man ikke vælger remburs, hvordan er det så bedst at betale?

 

Nu må du jo også efterhånden til at gøre noget arbejde selv( læs dog på lektien) frem for at andre skal gøre arbejdet for dig.

Der er flere muligheder mht. betalingen med hvad med f.eks 40-50 % ved afskibning og resten ved modtagelse. alternativt kan nævnes inkasso.

 

Mvh

Ravn

 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din tålmodighed Ravn!

Der er bare så mange meninger og synspunkter, at det er svært at beslutte sig!

Og igen 1000 tak for linket!

 

God aften til dig!

Tilmeldt 12. Apr 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg tror det er cash against document, din bank sender en granreti til leverandørs bank i kina, efter leverandør færdi med exporte angivelser, vil leveradørs bank sende Bill of loading,- fragtbrev, andre speciel ducumenter for dit vare kode til din bank, efter din bank har modtaget alle korrect documenterne, derefter din bank overfører pengene til din leverandørs bank i Kina. 

Det er international sale of goods act. Jeg tror jeg har en international contakt exemple i hjemme, jeg kan sende til dig pr. mail.

Efter du har modtaget alle documenterner fra Kina, du kan sende det videre til speditøren. så kan han klare det hele, det er ikke noget du skal bekymre dig om.

Du er velkommen til at sende mail til mig, hvis du har flere spørgesmål.

dawei_claus@hotmail.com

 

Fra Hørsholm
Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi Kotenok;

This is Maria Li, I am a Chinese business woman here in Denmark, I speaks a little danish but I am keep learning...

For what I could understand your message here is a typical importing/exporting in between China/Denmark issue, and that was what I have done in my past 13 years. I  can help this "import from China - contract-documentary credit from the bank-cargo shipment" with you for sure. But I need to know your case in English.....

If you are interested contact me, please write back to maria@chinachain.dk and you are welcome to visit our website : www.chinachain.dk

P.S. Just for your information Jysk was our customer.

MVH

Maria

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)