Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advarsel mod TDC Webmore --> No more Webmore

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Canada
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop i dag modtaget en anmodning fra DK-Hostmaster om tilladelse til redelegering af mit domæne www.joybox.dk.

Anmodningen er sparket i gang af TDC Webmore HELT UDEN min indvirkning.

Sagen er den, at jeg på Iværk 08 fik demonstreret TDC's webmore løsning og da jeg gerne ville kikke nærmere på den, kunnne jeg få oprettet et demo-shop, sagde sælgeren.

Tak sagde jeg. Nogle uger senere modtog jeg en ordrebekræftelse på den shop jeg ikke har bestilt, for jeg ville jo bare kikke på en demo.

Jeg ringede til dem og sagde at det havde jeg ikke bestilt, men de beroligede mig med, at den er gratis - de første 12 mdr. MEN hvis jeg ikke aktivt sagde den op derefter, skulle jeg betale ca. kr. 6.000 efter det første år. Bondefangeri!!!

Det helt store arrigskab udløstes dog for lidt siden, da jeg modtog føromtalte redelegering. TDC har så igangsat en redelegering af min AKTIVE OG LEVEBRØDSGIVENDE shop til en tom butik. Hvad f..... foregår der i hovedet på dem???

Jeg ved godt at den ikke redelegeres før jeg aktivt gør noget, men hvad nu hvis man ikke rigtig er inde i sagerne og fejlagtigt tror det er OK??

Jeg har klaget til TDC og gjort DK-Hostmaster opmærksom på problemet, men nu er I også advaret !

 

LarsQ.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har brugt det domæne din nuværende shop kører på til at lege demo med i deres system, så er det derfor.

Du ville opleve det samme med mindst 80% af alle andre store hosts, da det er en scriptrutine der afsender de mails til redelegering og fakturering.

Flere webhosts har endda den rutine at den automatisk sender den redelegering bare man opretter et nyt site i deres controlpanel.

Om det er TDC der ikke har oplyst dig godt nok, eller dig der ikke har læst hvad du trykkede "ja" til, skal jeg ikke sige.

Bundlinjen er bare at det er proceduren mange steder, og der ikke sker noget ved det da det stadig er dig selv der skal godkende redelegeringen.

 

 

Fra Canada
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

For lige at understrege!

Alt hvad jeg har gjort er, at betragte en webmoremand vise systemet frem på messen og efterfølgende sagt: "kan man prøve en demo?".

Jeg har naturligvis oplyst min e-mailadresse, men jeg har INTET aktivt gjort på nogen webmore hjemmeside, hverken "leget" webkøbmand med joybox.dk som imaginær butik eller andet eller endsige trykket JA til noget som helst.

Webmore er helt på egen hånd når de fremsender abonnementsbetingelser, oprettelse og redelegering.

Efter min mening helt uhørte forretningsmetoder.

LarsQ.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

LarsQ:

Efter min mening helt uhørte forretningsmetoder.

Det vil jeg give dig helt ret i hvis det hænger sammen som du siger.

Vil dog sige at der nok nærmere er et problem med den pågældende webmoremand og ikke webmore som helhed.

Det siger jeg fordi jeg har personligt gode erfarringer med webmore som hoster nogle af mine kunders exchange servere

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristoffer W Hansen:
Vil dog sige at der nok nærmere er et problem med den pågældende webmoremand og ikke webmore som helhed.

Problemet er helt rigtigt, nok en overivrig eller forkert instrueret sælger. Fejlen falder dog 100% tilbage på Webmore, da det er dem som har nogle interne systemer/processer som ikke er gennemtestede.

Fejl som beskrevet må bare ikke ske på basis af snak om en demo. Hvis du bestiller en demo hos fx ScanNet på deres systemer, så sker den slags jo ikke. Uanset hvad du oplyser under oprettelse, så får du en demo på et af deres sub-domæner og en tidsbegrænset periode - hvorefter du kan vælge at beholde systemet eller blot lade det løbe ud i sandet. Mere eller mindre ligeså er det med andre systemer/firmaer jeg nogensinde har fået en demo på/fra.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Nicolai Lønne:

 

 Fejlen falder dog 100% tilbage på Webmore, da det er dem som har nogle interne systemer/processer som ikke er gennemtestede.

 

 

 

Vil mene de nok er tested og designet som de skal, men det er lidt svært at gardere sig mod en overivrig sælger der selv gætter sig til domænet og sætter en redelegering i gang :)

 

Ville da være sjovt at se Webmores officielle svar på klagen, da det er et klart brud på god markedsføring at sælgerne af egen drift sætter redelegeringer i kraft

 

 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristoffer W Hansen:
Vil mene de nok er tested og designet som de skal, men det er lidt svært at gardere sig mod en overivrig sælger der selv gætter sig til domænet og sætter en redelegering i gang :)

Så mener jeg alligevel problemet er Webmores interne processer, forstået som arbejdsgange. Hvis en sælger på den ene eller anden måde tror det er standarden eller nødvendigt, så mangler de oplæring og/eller regler.

Oplæring og/eller regler kan så både være i/for arbejdsgangen eller brugen af deres (salgs)systemer.
Dertil, så kan jeg ikke se det som andet end idiotisk, hvis man under oprettelse af en demo kan/automatisk igangsætte(r) redelegering af domæne. Det er jo først en proces der skal sætte igang under Køb... så igen, fejlen er Webmores!

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Canada
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er helt enig med Nicolai. Jeg bruger og kender fint Scannets løsning og der er en demo-shop en DEMO !

Demo i webmore ordbogen er tilsyneladende "yes - vi har et salg".

Husk på - jeg gjorde intet aktivt for at komme i gang og alligevel fremsendte de mig et abonnement som jeg skulle betale efter 12 mdr. hvis jeg ikke selv sagde det op igen og efterfølgende igangsatte de en redelegering på egen hånd.

For mig slutter den ikke her. Når solen står op er der spank til webmore-gutterne fra undertegnede.

 

LarsQ.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lønne:

Kristoffer W Hansen:
Vil mene de nok er tested og designet som de skal, men det er lidt svært at gardere sig mod en overivrig sælger der selv gætter sig til domænet og sætter en redelegering i gang :)

Så mener jeg alligevel problemet er Webmores interne processer, forstået som arbejdsgange. Hvis en sælger på den ene eller anden måde tror det er standarden eller nødvendigt, så mangler de oplæring og/eller regler.

Oplæring og/eller regler kan så både være i/for arbejdsgangen eller brugen af deres (salgs)systemer.
Dertil, så kan jeg ikke se det som andet end idiotisk, hvis man under oprettelse af en demo kan/automatisk igangsætte(r) redelegering af domæne. Det er jo først en proces der skal sætte igang under Køb... så igen, fejlen er Webmores!

 

Du kan teste og undervise lige så tosset du vil, men så snart der er mennesker af kød og blod involveret så kan/vil der altid ske fejl.

Der er ikke en fejl i webmores system, men mere en fejl i kasketten på den pågældende sælger, der ikke har overholdt de procedure der er, ELLER fuldstændigt mangler evnen til at kommunikere med sine kunder. Selvfølgelidt falder det altid tilbage på webmore i sidste ende, det er bare slet ikke det der er diskussionen, for det kan man vist ikke være i tvivl om. Vi snakker bare om hvordan det kan være det er sket.

Når det er der er genereret en faktura, så min vurdering er det ikke længere en demo der er tale om, men en gratis prøve periode som sælgeren har tilbudt.

Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg det er der hunden ligger begravet; at sælgeren ikke har forstået hvad det var deres samtale gik up på, så han har endt med at overfortolke (bevist eller ubevist) betydning af "demo".

Webmores skyld? ikke efter min mening
Sælger skyld? helt sikkert
Webmores ansvar? helt sikkert

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber sku de kommer med et officielt svar/forklaring, i stedet for en std. undskyldning som de fleste desværre bare lirre af i sådanne tilfælde.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)