Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. løn for events på diskotek

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har scoret en aftale hjem med et diskotek, hvor jeg kommer til at stå for 2 fredage og 2 lørdage hver måned. Aftalen går ud på, at jeg arrangerer spændende og tiltrækkende events på diskoteket og sørge for fuldt hus. Min indtægt vil bestå af hele entré beløbet - dvs. jeg får hele entre kassen.

Jeg må ærligt talt indømme, at jeg ikke har forstand på skat/moms.

- Betaler diskoteker skat eller moms fra entre indtægterne? De påstod nemlig, at fra entrebeløbet blev de nødt til at trække 20% fra og betale "moms". Er det korrekt?

Diskoteket vil gerne have, at jeg laver en regning til dem hver gang. Som eksempel: lørdag aften entrebeløbet har samlet været på 10.000 kr. så vil de gerne have en faktur på 10.000 kr som de kan betale. Jeg ved, at de første 50.000 kr. kan være skattefrie, men hvad med efterfølgende?

- Hvordan registrerer jeg en virksomhed og får CVR nummer?
- Hvor meget skal jeg betale i skat/moms når jeg laver en regning til dem på 10.000 kr?
- Hvilke ting kan jeg trække fra i skat? Mine omkostninger vil primært bestå af tryk af markedsføringsmaterialer (flyers/plakater), kørsel/benzin og evt. møder (kaffe/cola på café)

Jeg håber at en eller flere venlige sjæle vil guide mig. :)

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Leonardo:

Diskoteket vil gerne have, at jeg laver en regning til dem hver gang. Som eksempel: lørdag aften entrebeløbet har samlet været på 10.000 kr. så vil de gerne have en faktur på 10.000 kr som de kan betale. Jeg ved, at de første 50.000 kr. kan være skattefrie, men hvad med efterfølgende?

- Hvordan registrerer jeg en virksomhed og får CVR nummer?
- Hvor meget skal jeg betale i skat/moms når jeg laver en regning til dem på 10.000 kr?
- Hvilke ting kan jeg trække fra i skat? Mine omkostninger vil primært bestå af tryk af markedsføringsmaterialer (flyers/plakater), kørsel/benzin og evt. møder (kaffe/cola på café)

Jeg håber at en eller flere venlige sjæle vil guide mig. :)

1. Der er ikke noget med at de første 50.000 er skattefrie - Alle indtægter er skattepligtige.

2. Du kan registrere din virksomhed på www.webreg.dk

3. Hvis der er solgt adgang for 10.000 kroner + moms, så er din regning til dem på 10.000 kroner + moms.
Jeg kan ikke lige lure om de kan ske at være momsfritagede (det må en revisor kunne svare på) - I så fald kan det være at de mener du kun skal have 8000+moms (da det så giver 10.000)

4. Du kan ikke trække noget fra i skat, det er blot en udgift for din virksomhed (du betaler kun skat af dit overskud, som så er din indtægt, fratrukket dine udgifter til markedsføring osv) Bemærk der er specielle regler omkring moms og mad du selv spiser.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 4. Oct 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

OK.

Dvs. momsen skal medregnes i fakturen.
Hvordan betaler jeg så momsen?

Og hvad med mht. skat?
Hvis vi siger, at jeg hver måned cirka har indtægt på 30.000 kr.
Hvordan fungerer det så med skatten?

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 02:33
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm synes det lyder list underligt at de trækker momsen fra først derefter beder de dig sende en regning med moms som de så kan trække fra EN GANG TIL. hvordan synes du selv det lyder

de skal ikke trække 20% fra i din løn, det bare for at score nogle penge,

 

Fra København V
Tilmeldt 10. Jul 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 02:51
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du har en indtægt på 30k fra det sted, så betaler du skat af 30k + din øvrige indkomst.....

held og lykke med det

Tilmeldt 4. Oct 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen får jeg ikke mere ud af det, hvis jeg starter et "event bureau" og på den måde laver en regning til dem hver gang?
Hvis fx entrekassen indeholder 10k, så laver jeg en regning på 10k inkl. moms?

Men så er mit spørgsmål: Hvis jeg hver måned har samlet 30k fra entrekassen, hvordan betaler jeg så momsen? Hvordan foregår hele processen? Og hvor meget skal jeg så betale skat af de 30k???

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

først registrere  dit firma på webreg

du betaler moms halvårligt. det gøt du på SKAT hjemmeside, hvor du skriver dine moms indtægt og momsudgifter ind, den regner det selv ud hvad du skal betale

derefter udskriver du så momsangivelsen, og betaler via din webbank, der er forudtrykt giro-nummeret på den seddel

du betaler 25 % i moms af din indtægt¨

altså af 30,000kr skal du betale 6000kr i moms .

MEN MEN MEN

HVIS du har udgifter i forbindelse med at tjene disse 30000kr kan du trække momsen ud af de udgifter

lad os sige du har noget reklame, mobilsamtaler kørsel, ialt på 3800kr den måned

så siger du 3800kr trækker momsen ud, det er 760kr

de 760 trækker du fra de 6000kr du oprindelig skulle betale

det bliver 5240kr du skal betale til skat/moms men det regner skat's hjemmeside selv ud

det du skal regne ud er at trække momsen fra dine udgifter og indtægter

OG NÅR DU REGNER BAGLÆNS er det 20% du trækker fra, forvirret.?

eks, udgift på 3800 minus 20% = 760kr

hvis du så siger 3800kr minus de 760kr er det 3040kr. det er din udgift uden moms hvis du lægger 25% til får du de 3800kr

det er nemlig ikke ligemeget hvad vej du regner. 1000 kr + 25% er 1250kr  men er ikke det samme som 1250kr minus 25% det bliver nemlig kun 937,50kr  derfor regner man med 20% når man regner baglæns

Tilmeldt 4. Oct 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det indlæg fik jeg meget ud af. :)
Mange mange tak! :)

Dvs. når min indtægt er 30.000 kr. i virksomheden, og der så ryger 25% i moms, så har jeg 24.000 kr. tilbage (6000 kr i moms).
Hvordan fungerer det så med SKAT? - Jeg mener, skal jeg betale "mere" af det resterende 24.000 kr til SKAT?

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

ja ja det er rigtig, vi får ikke lov til at blive RIGE sådan lige med det samme [:'(]

af de 24000kr skal du så betale skat, men det er jo forskelligt hvad vi betaler,

du har et skatte fradrag og en trækprocent, í dit personlige skatteregnskab (selvangivelsen)

men selvangivelsen er jo en' ting det er dit personlige,

dit firma har også et skatteregnskab, lad os igen tage de 24000kr

hvis du ingen udgifter har for at tjene de 24000kr kan du ikke trække noget fra

men vi siger du har de 3800kr trækker momsen ud, det er 3040kr

de 3040 kr trækker du fra de 24000kr det er 20960kr det kaldes et overskud i virksomheden

de 20960kr skal du betale skat af, så det er med at få nogen udgifter også, Wink

det er normalt et firma kører med underskud det første år eller 2. altså du har flere udgifter end indtægter, der skal måske købes en del ind, man har måske ikke alt for mange kunder endnu, så det acceptere både skat og moms,

men du kan jo nok forstå at det helst skal give noget overskud i firmaet, ellers lægger du bare egne penge ind i firmaet, det dytter ikke

 

 

 

Tilmeldt 4. Oct 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg godt, at jeg stiller et "svært" spørgsmål, men hvis dette her er det eneste "arbejde" jeg har (dvs. eneste indtægt), hvor meget skal jeg så betale i skat af de resterende 24.000 kr? - bare et cirka tal. :)

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)