Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kort eller konto?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en rigtig god idé med et faktura-gebyr. Det er et anderkendt og brugt koncept i rigtig mange brancher.

45-50 kroner lyder som en meget passende størrelsesorden for sådan et gebyr. Nok til at få folk med små ordrer til at overveje at betale med kort i stedet og ikke så stort, at det bør skræmme nogen væk.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan:

Ville du helst betale med kort eller på konto når du handler ind til virksomheden og hvad kunne få dig til at vælge kort frem for konto?

Jeg handler helst på kort, hvis jeg har muligheden. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, så det er selvgølgelig let med kort. Men der er masser af B2B-shops, der forlanger oprettelse af konto, uanset betalingsform. Jeg synes ikke, at det er det store problem, men det kræver selvfølgelig at godkendelse sker hurtigt, helst inden for samme dag. Mht. administrationsgebyr: Jeg undgår helst steder med gebyrer - fragt kan jeg forstå, men gebyrer gør det svært at gennemskue prisen.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har nu besluttet, at vi laver vores indkøbskurv om, så man kan vælge mellem kort-betaling og faktura/konto.
Der bliver et gebyr på 25 kr. hvis man vælger konto og så må vi se, hvad der sker.. hvis det viser sig at vi får mindre ordrer/folk bliver sure over gebyret, må vi jo prøver at fjerne det.. og så må vi kigge på om 25 kr er det rigtige beløb, når vi har haft det et stykke tid.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har nu haft valgmuligheden på vores hjemmeside en uges tid..
På den uge er der lagt 85 ordre i webshoppen, hvor af 25 har valgt faktura frem for kort - altså ca. 30 %.

Nogle af de gamle kunder har også valgt faktura, og vi har ikke hørt en eneste brokke sig over gebyret.

Det var spændende for os er; - får vi flere ordre? Ja, vi har fået ca. 3 gange så mange nye kunder denne uge som på en almindelig uge - men dette kan også hænge sammen med at julehandlen er gået i gang her efter 1. november og vi sælger jo en mase julevarer.. så om det er det ene eller det andet der er skyld i flere kunder, er svært at sige.

Og så mangler jeg bare at finde ud af, om de så også betaler deres regninger.. men det må vi vente en 14-dages tid med at se, til de er forfaldne til betaling.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kunne aldrig drømme om at betale med kort ved en B2B handel, så jeg er da også lidt spændt på at høre om det bare er mig der er gammeldags. Jeg kan dog også læse at nogle af dine gamle kunder nu har valgt faktura, - det skulle du tænke lidt over.

/Michael 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit firma-dankort er placeret, så jeg kan få fat i det på få sekunder. Det er langt hurtigere for mig, at betale med dankort, printe fakturaen og så er det ellers det. Jeg ungår gerne at skulle en tur forbi Netbank, selvom det så måtte give 14 dages luft i likviditeten.

Samtidig har det den fordel, at bliver jeg snydt, står PBS parat. Jeg bestilte nogle kuverter via nettet, der aldrig dukkede op - de påstod at PostDanmark havde forsøgt at afleverer pakken 2 gange og den nu var kommet retur. Det plejer PostDanmark nu ikke og hun nægtede da også af 4 omgange at udleverer Track 'n Trace nummeret. Jeg prøvede forgæves at få pengene retur 3 gange, selvom de accepterede at tilbagefører beløbet pga. manglende levering, skete der bare ikke noget. Én henvendelse til PBS via min bank og jeg havde pengene på kontoen 2 dage senere.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tommy

Sikke en masse bøvl du har haft med den forsendelse og din bank, - hvad var der nemt ved det?

Når jeg bestiller pr. faktura og leverandøren ikke leverer, har jeg ikke noget i klemme. Jeg skal højst bestille et andet sted.  

/Michael

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyrebilen.dk:
Jeg kunne aldrig drømme om at betale med kort ved en B2B handel, så jeg er da også lidt spændt på at høre om det bare er mig der er gammeldags. Jeg kan dog også læse at nogle af dine gamle kunder nu har valgt faktura, - det skulle du tænke lidt over.

Jeg betaler oftest med kort. Det er nemmest og hurtigst, og som Tommy også er inde på, giver nethandel med kort ekstra sikkerhed.

Og hvis jeg slipper for et gebyr for at betale med kortet, er der slet ingen tvivl, så svinger jeg kortet i stedet for at få en faktura.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Banken var der nu ikke bøvl med - det var bare videresendelse af én mail.

Jeg ville nu ikke forvente, at få på kredit, men du har selvfølgelig ret i at problemet med inddrivelse så ligger hos dem. Jeg vil nu stadig gerne betale med det samme og så undgå at skulle holde styr på, hvem jeg skylder hvad. Jeg har al for meget i kalenderen i forvejen :)

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyrebilen.dk:

Hej

Jeg kunne aldrig drømme om at betale med kort ved en B2B handel, så jeg er da også lidt spændt på at høre om det bare er mig der er gammeldags. Jeg kan dog også læse at nogle af dine gamle kunder nu har valgt faktura, - det skulle du tænke lidt over.

/Michael 

 

Ja, nogen af de gamle, absolut ikke alle sammen - som jeg skriver har ca. 30 % af alle kunder valgt faktura og resten kort-betaling.. så de 70 % som har valgt kort, har vel ikke noget problem med det. Og der er selvfølgelig også rigtig mange gamle kunder imellem.. jeg talte faktisk også et par stykker, som plejer at bestille pr. mail/konto, som nu har bestilt og betalt med kort i stedet.

Vi fik først kort-betaling i webshoppen for et årstid siden og det er bare så skønt! vi har rigtig mange små kunder som køber for mindre beløb og det er hovedsageligt disse der vælger at betale med kort - hvis du har et personligt ejet firma, fx en lille webshop, er det nemmere, så skal du ikke holde styr på alle de betalinger.. Og for os er det som tidligere nævnt meget nemmere i forhold til bogholderi.

og ja, jeg tænker netop over, at nogle af de gamle kunder har valgt faktura - det er ikke mange af dem, men kan jo ikke lade være med at tænke på, at det er ærgeligt, for det er som sagt nemmere for os med kort..
Og er også en anelse bekymret for i nogle brancher, fx tøj-webshops som udgør en stor del af vores kunder- der er konkurrencen så stor, at mange af dem lukker.. og vi oplevede det især sidste år ved juletid, hvor vi fik penge i klemme rundt omkring, da en del små butikker lukkede, da de gik ind i det nye regnskabs år..
Så du kan tro, jeg tænker over det - men ikke sådan, som du mener. jeg tænker over, om nogen af dem har valgt kredit, fordi de ikke har penge til at betale.

Men det skulle fakturagebyret så gerne råde bod på, de penge vi får ind dér, kan bøde for de penge vi mister fra folk som ikke kan betale.
Men alt i alt tror jeg, det er en god ide - kan se, at flere meget store virksomheder har bestilt hos os i denne uge, så det kan jo skyldes, at de kan vælge faktura.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)