Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er lige blevet snydt på Alibaba.com :o(

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kotenok:

Jeg er lige blevet snydt på Alibaba.com!

Og vil meget gerne advare alle om at passe rigtig godt på, og ikke at havne i samme situation!

 

Jeg har designet et produkt, som består 100 % af bølgepap og ville producere den i Kina.

Wink

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor er der ord " emballage"???

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 06:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kotenok:

Hvor er der ord " emballage"???

 

Rolig nu, selv om der ikke står ordet emballage, kan det vel stadig sammenlignes - om det er en emballage eller ej er det lavet i samme materiale og derfor skal man vel tage hensyn til de samme ting? I forhold til kvalitet, vægt, fragt osv...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Det endte ikke godt.

De har besvaret på henvendelse fra min ven. Jeg har forsøgt at kontakte dem en sidste gang. Ingen respons.

Jeg har meldt dem til alibaba.com.

De forsvandt helt. Altså, som om de aldrig eksisterede. ( hjemmesiden eksisterer ikke længere, den har måske fået et andet navn).

:o(

 

 

 

 

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville også overveje at bruge en lokalt baseret dernede, nu du har muligheden, kinesere er ikke ligefrem kendt for at være ærlige, og de ekstra par. kroner kan være super godt gået ud.

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu en gang vil jeg tillade mig at bruge Kotenoks kedelige oplevelse med kinesiske leverandoer til at lave lidt reklame for vort nye projekt.

 

Projekt Kina Mand.

 

Projektet henvender sig til danske virksomheder der har interesse i at få produceret efter egne specifikationer, søge nye produkter eller optimere på et eksisterende samarbejde.

 

Projektet kort.

 

En online platform udgør brugerfladen hvor brugeren kan søge efter nye leverandører i opdaterede kategorier. Leverandør i databasen vil alle være godkendt af  det danske konsulentfirma WaiGuo Consultancy, og der kan trækks evaluerings rapport og tidligere erfaringer med leverandør.

 

Officielt foregår al aktivitet på forespørgsels niveau, mellem WaiGuo Consultancy og den valgte leverandør.

 

Forespørgelser laves online ved at udfylde en formular med kommercielle og tekniske detaljer. Al dokumentation uploades til platformen og der printes en kopi af fortroligheds erklæring mellem WaiGuo consultancy og leverandør.

 

Når projekt mappen er komplet, bliver den gået igennem af en Kinesisk medarbejder der er dedikeret til projektets medlemmer, sendt ud til den valgte leverandør og der aftales leverandør møde til afklaring af tekniske detaljer og prisforhandling. Er der ikke valgt en leverandør, vil den Kinesiske medarbejder igangsætte et sourcing forløb for at finde en egnet leverandør. Denne bliver evalueret og der bliver sendt rapport til projekt medlem.

 

Når pris er modtaget bliver projektmedlem kontaktet og en online kalkule udfyldes. Kalkulen indeholder  valgfrie forhold som;

  • Håndtering i dk
  • Kvalitets kontrol via tredje parts firma
  • Special emballering til transport
  • Transport udgifter
  • Værktøjs udgifter

 

Priser på kvalitets kontrol og transport forhandles jævnligt gennem WaiGuo Consultancy.

 

Den kinesiske medarbejder er uddannet ingeniør, har god teknisk forståelse, minimum 5 års erfaring med international handel og et stort og stærkt netværk af leverandører i

Zhejiang provinsen. Engelsk tales og skrives flydende og personen taler lokal dialekt.

 

Projektet har en bruger grænse på 30 registrerede medlemmer, og Martin Nielsen fra WaiGuo Consultancy vil være behjælpelig hvis der skulle opstå kommunikations problemer. Dog er det den kinesiske medarbejder der er kontaktperson. Platformens database kan bruges frit så længe man er medlem, og der kan købes eksklusivitet til udvalgt leverandør.

 

Al handel vil foregå direkte mellem projekt medlem og leverandør, og der vil ikke komme nogle ekstra udgifter på medmindre man vælger at benytte service fra WaiGuo Consultancy til videre projektstyring.   

 

Man binder sig på et 3 måneders abonnement til pris 530,00DKR ex moms/måned.

 

Altså, for 530,00 DKR får din virksomhed en kinesiske ansat der altid spiller på dit hold, en opdateret leverandør database hvor du ikke skal kalkulere med den ”brodne kar” faktor, og en kina-kompetent, erfaren dansk kontakt person der træder ind hvis der opstår kommunikations problemer eller anden afklaring er nødvendigt.

 

 

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)