Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er lige blevet snydt på Alibaba.com :o(

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis der stadig ikke er kommet gled i tingene og du søger efter en fabrik, kender jeg en i DK. Mindre fabrik som helt sikkert kan lave en god pris og nogle vareprøver.

Byskov Emballage tlf. 7556 1400 spørg efter Lars eller Ole

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Remydk,

 

Jeg har overført penge med ekspress overførsel, og allerede i sidste uge kunne man se, at de var gået igennem.

Har fået bekræftet det, da jeg ringede til banken idag.

Og 4 dage uden kontakt, ikke svar på en eneste mail, er lidt mærkeligt efter en super support og hurtig respons på højst 2 timer!

Men som sagt, jeg ser lige ad!

Jeg håber selfølgelig på det bedste!

Mine venner har heller ikke svar endnu!

Venligst Kristina

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kotenok.

Træls situation!

Det er svært at stille det store op, når man befinder sig så langt fra producenten. Jeg synes dog, at du bruger for meget krudt på at efterforske, hvad der tilsyneladende er et scam. Specielt beløbets størrelse taget i betragtning. Jeg ved godt, at det også er den spildte arbejdstid, der plager dig, men NETOP derfor bør du ikke bruge mere tid på at efterforske det.

Stil dig selv spørgsmålet om du tør sende flere penge af sted til det aktuelle firma, hvis de pludselig svarer dig og beklager ventetiden osv.? - Brug i stedet tiden til at finde en troværdig producent

Næste gang du skal sende penge, synes jeg, du skal foreslå at gøre det via dit kreditkort (paypal.com eller lignende). Når du betaler online med dit kreditkort, kan du nemlig gøre indsigelse til din bank, hvis du er så uheldig at blive snydt.

Held og lykke med din virksomhed Smile

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til dig!

Jeg er allerede igang, og har allerede fundet 3 gode tilbud!

Og jeg gentager- det er ikke tabte penge, jeg tænker over- men det- at man bliver snydt i denne system, på et sådan et lavt plan!

Nu sidder jeg med de 3, og ved ikke om jeg kan stole på dem... man kan jo ikke blive ved med at betale til folk, indtil man finder 1, der faktisk vil lave en forretning. Hvordan finder man ud af - at de er troværdige?

Med hensyn til efterforskning :o) vil jeg kun bruge det som argument, når jeg vil melde dem til Alibaba.com, hvilket jeg har tænkt mig at gøre i tilfælde af, at de ikke dukker op i løbet af de næste 10 dage!

 

Venligst Kristina

Og held og lykke til dig også Smile

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kotenok:

...det er ikke tabte penge, jeg tænker over- men det- at man bliver snydt i denne system, på et sådan et lavt plan!

Hmm, hvordan bliver man så snydt på et højt plan? Og er det federe!

Mvh Jesper

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Den bedste måde at finde en troværdig leverandør er selvfølgelig ved selv at besøge dem.

- Ellers kan du gøre brug af de forskellige virksomheder, som allerede har netværk i Kina.

For eksempel er der én her på amino: Jens Christensen, www.kinakontakten.com

Jeg kender dog ikke noget konkret til deres ydelser andet end, hvad jeg lige hurtigt har set på deres side.

Han skriver også i følgende tråd:
http://www.amino.dk/forums/p/30224/203217.aspx#203217

Det bliver selvfølgelig dyrere ved at involvere en mellemmand, men pengene kan til gengæld være godt givet ud, så du får den ønskede kvalitet og sikkerhed for leverance.

Fortsat god aften

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen igen.

Faldt lige over denne tråd - måske kan du bruge det til noget...

http://www.amino.dk/forums/t/42743.aspx

 

 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kotenok:

Gad vide hvordan man så skulle få nogen vareprøve fra Europæiske producenter, hvis man skulle betale for stanseforme?

Normalt når du får vareprøve på den slags er den skåret/limet i hånden- man laver jo først standseformen efter du har godekendt korrekturen.
Grunden til at standseformene er så dyre er, at det tager meget lang tid at lave dem - det bliver lavet på store plader, hvor man som oftest skærer flere produkter ud af samme store papstykke. En ansat skal beregne præcis, hvordan det skæres i pappet med mindst spild og værktøjet til standsning laves mange gange i hånden og skal passe på milimeter!  - og som du selv skriver er timelønnen væsentligt lavere i kina end i dk.

Og ellers vil jeg sige - enig med Ravn - Der er absolut MEGET stor forskel på bølgepap - de oplysninger du har givet, siger ikke noget om, fx hvilken kraftliner der er brugt, dvs. hvilken type papir er der lagt som det yderste lag? Der er fx også meget stor forskel på, hvad man fx i Dk bruger som bindemiddel i papiret i forhold til kina, da vi har skrappere miljøkrav her hjemme. Der er også forskel på kvaliteten efter hvor mange jomfrufibre/genbrugsfibre man bruger.
Gør det ingen forskel for dit produkt om overfladen på pappet er blød eller hård? Det har i hvert fald meget at sige for, hvor mange kilo det kan bære/hvad det kan holde til.

En ting du skal have i baghovedet, når du bestiller papemballage er, at det fylder noget mere, end man lige forstiller sig - så fragten kan nemt blive høj. Så hvis du synes en prøve var for dyr at betale fragt for - så forestil dig, hvad det vil koste med 4-5 paller, eller hvad det kommer til at fylde.

Jeg har ikke selv nogen erfaring med at købe bølgepap-emballage i Østen, men da vi netop sælger den slags, har vi selvfølgelig undersøgt, om det kunne svare sig - og det kunne det ikke. Udgifterne til fragt, told osv. blev alt for høje + for lang leveringstid + for stor usikkerhed mht. miljøvenlighed + for stor usikkerhed omkring om kvaliteten holder. Dermed ikke sagt, at det ikke kan svare sig for alle - det kan være det bare er os, der ikke har kunnet finde en god leverandør.

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristina,

Odds for at din kinesiske saelger bruger sit eget mobil nummer til biz er temmelig stor. Saa, send mig en mail med vedkommendes nummer og reference tal/detaljer, og jeg giver ham/hende et kald angaaende din proeve. mani@waiguoconsultancy.com ..

Martin.

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

En gang til mange tak for info ang. bølgepap. Jeg har nu studeret området meget bedre.

Men, har jeg nogen steder nævnt, at det var en bølgepap-emballage jeg har bestilt? Cool

Hvis det var det, så tror jeg gerne på, at det vil slet ikke betale sig!!!!

På mit produkt er der ikke noget told på ifølge told! ( jeg kan desvære ikke fortælle hvad det er for en produkt)

Ja, fragten for at sende 2 vareprøver med DHL var 820 ( 150 USD + gebyr) = 410 kr /stk

Fragten for en DC 40'container = 20000,- ( hvor der kan være ca. 1400 stk) = ca. 14,3 kr / stk ( måske kan finde en billigere løsning, opgivne pris er resultat af kontakt til 4 speditørfirmaer).

I DK fragten er heller ikke så billig, og så skal jeg også betale ekstra for indpakning (har ikke undersøgt hvor meget) af hver produkt i noget hård plastomslag.

Kina's pris var inkl. indpakning + farve print af produktinfo 2 x A3!

Har desuden fået 3 nye tilbud, endnu billigere med samme forhold, men med nøje beskrivelser af krav til bølgepap ( tak til jer)!

Har bestilt afhentning af varen i Kina, hvor jeg betaler for den når den er kommet hjem!

Med hensyn til de første producenter, er der stadigvæk ingen kontakt. Men har været på alibaba, og der ser faktisk meget dødt ud ( af Kina manufakt.)!

De holder nok deres helligdage.

Men jeg venter lige en uge, og se hvad der sker... men de bliver meldt, hvis ingen reaktion!

 

Venligst Kristina

 

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)