Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er lige blevet snydt på Alibaba.com :o(

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lige blevet snydt på Alibaba.com!

Og vil meget gerne advare alle om at passe rigtig godt på, og ikke at havne i samme situation!

 

Jeg har designet et produkt, som består 100 % af bølgepap og ville producere den i Kina.

Har kontaktet en fabrik, som jeg fandt på Alibaba, og har haft en super support med meget hurtig mail-respons.

Min projekt - modulering var blevet godkendt og jeg fik en super god pris. Mindste ordre skulle være på 2000 stk.

Så har jeg bedt dem om at lave en vareprøve til mig, så vil jeg kunne vurdere kvaliteten af deres arbejde osv.

Den var de villige til at producere gratis til mig, men jeg skulle selv betale for forsendelsen.

De foreslår i første omgang, at jeg skulle arrangere en ”afhentnings ordning” med DHL eller lignende, så vil jeg betale for forsendelsen, først når den er kommet hjem til DK.

Jeg undersøger priserne hjemmefra, og det ville komme til at koste ca. 3000 kr!!!

Hvilket er jo meget dyrt i forhold til at varepris kun er  22,-/stk ( men i ca. 1m x 1m x 10 cm format).

Det skriver jeg til dem, og de siger til mig, at de kan sende den for 150 USD, men den beløb skal jeg forudbetale på deres bank konto. Hvilket skynder jeg mig med at overføre!

 

Opsummering:

… jeg hører ikke mere fra dem.

 

Finito la comedia!

 

 

Er det noget jeg overhoved kan gøre nu ????? Kan min bank trække pengene tilbage?

Jeg er ubeskrivelig skuffet og ked af det, da alt imens, har jeg knoklet 28 timer om dagen på at finde lager, speditører, webfirmaer, fotografer, reklame-bureauer, told/skat osv.

Og nu har jeg ingenting!

Hvordan kan man finde en producent, som man kan stole på?

 

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er helligdag hele denne uge i Kina, men det er nok ikke problemet.

Skal du undgå den slags, så bruger du 4000,- på en flybillet og besøger fabrikkerne inden du kommer med ordrer til dem. Har du et ordentligt forhold til kineserne, så er der mindre chance for at de snyder dig og du kan se om de rent faktisk producerer noget. Det er set før at et "stort" firma består af 2 IT studerende der har lavet en flot hjemmeside med billeder fra andre fabrikker og lokker folk til at sende forskud på ordrer.

Hvis der på nogen mulig måde kan snydes med noget, så bliver der også i Kina. Når man kan finde på at putte gift i mælk, så sidder barren altså rimelig højt.

Hvis du kun har betalt 150 US, så er det jo et begrænset tab, men jeg kan godt se det ærgelige i alt det spildte arbejde.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det lyder lidt mærkeligt hvis de gider synde dig for 150 USD frem for at synde ved selve ordren.  Hvor lang tid er det siden du har overført pengene?

Kotenok:

Hvordan kan man finde en producent, som man kan stole på?

Da du virker rimelig "grøn" i faget bør du nok holde dig fra fjernøsten da der er utroligt mange ting der kan gå galt hvis du ikke ved hvad du har med at gøre. Du burde nok holde dig til en europæisk producent hvor du lagt bedre mulighed for at styre processen.

Mvh

Ravn

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Glemte lige. Jeg har besøgt en 6-8 fabrikker i Kina der laver bølgepap. Ikke alle fabrikkerne var lige prangende, men de kunne faktisk en del ting.Det kunne da være at jeg kunne hjælpe dig lidt videre. flemming@suzhou.dk

Jeg bor i Suzhou, Kina

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Tak Michael, det lyder meget spændende, må lige sætte mig lidt mere i det!

 

Venligst Kristina

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din info angående helligdage i Kina, ( håber lidt på, at det er årsagen)!

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har overført pengene i sidste uge!

Kan se i banken, at de er modtaget!

Men, INGEN respons fra dem overhoved, når der ellers pleje at gå 2 timer, så er mailen besvaret!

De er desuden " GOLD" - mærket på Alibaba.com.

 

Har kontaktet 5 europæiske producenter ( DK inkl.) de vil igennemsnitten have ca. 80,- / stk. + ca. 15000,- for former !

De kinesiske fabriker ( har også kontaktet 5 ) prisen varierede mellem 18-24,- / stk!

Har vælgt dem, fordi de var "Gold" - mærket!

 

:o( 

 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige fået en ide, om at sætte en " efterforskning " igang.

Har  fået en ven fra Ukraine og en anden ven i England til at skrive mails til dem ( så dem i Kina modtager mails fra forskellihe IP-adresser)!

Og vil se om hvor hurtig de besvarer dem...

Da det der med deres helligdage, om måske ikke så galt, har lige surfet på nettet og fundet ud af, at der er mange der sidder i mere eller mindre samme situation, og at de faktisk har helt lukket i denne uge......!

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristina

Roooooooooooolig nu Big Smile 150 USD er ingen penge og skulle du være blevet snydt (hvilket jeg tvivler på) jamen så er det meget billige lærepenge.

Hvis du er nervøs for handel i Kina, så tag fat i "kinakontakten" her fra amino. Vi har skrevet sammen, han er dansk og virker BESTEMT til at være en mand man kan stole på. Jo jo det bliver lidt dyre, men det er meget sikkert pengene værd.

I første omgang ville jeg dog lige slå kold vand i blodet og se ugen an. Skulle tvivler på at de snyder for 150 USD

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)