Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forventer at have købt ægte vare - får at vide at det er mærkevareforfalskning - hvem har ansvaret?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt nogle USB-hukommelsespinde i Kina, gennem handelsstedet DHGATE.COM.

Købet var til en rimelig pris, ca. 1/4 af hvad jeg forventer at kunnne sælge til herhjemme.

Nu har jeg modtaget brev fra Skat om at pakken er taget ud med mistanke om mærkevareforfalskning, og jeg kunne regne med at Skat ville begynde behandling af sagen indenfor 1 MÅNED (suk - offentlige myndigheder). Man kontakter distributøren i Danmark, som skal svare om de mener der er tale om en mærkevareforfalskning, med risiko for erstatningsbetaling for mig.

Jeg skrev med det samme til sælger, som svarede at produktet VAR ægte og "de var et ærligt handelsfirma" samt sendte mig en såkaldt "power of attorney", som er et dokument, mest på kinesisk, som skulle bevise at produktet er ægte.

Er der nogen der ved noget om hvordan jeg står?, jeg har forventet en ægte vare, men risikerer at den bliver bedømt som falsk, og føler ikke rigtig at jeg har gjort noget forkert.

Handelstedet DHGATE hat netop en betalingsløsning, som gør at modtager ikke får sine penge før jeg informerer om at varen er modtaget og det forventede, så umibbelbart burde jeg i en sag om falske varer være i stand til at få mine penge retur, men jeg er mest bange for en erstatningssag.

Kan man ikke risikere at en mærkevaredistributør siger at de varer jeg har hentet ind i landet er falske, fordi de ikke ønsker parallelimport, hvordan jeg jeg så evt. bevise at der er tale om ægte varer?

mvh

klitmoeller

 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad får dig til at tro at det er ægte når du køber det fra Kina?

/Jesper

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcis, kinesere er et folkefærd fuldstændigt uden moral.

Og selv hvis de er ægte, må du ikke parallelimportere fra 3. lande.

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit spørgsmål handler jo ikke om parallelimportdelen, men om sagen med mærkevareforfalskning.

Klitmoeller

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er jo sådan en ting man undersøger inden man bestiller noget hjem! Hvis du forsøger at importere noget uden at have været i kontakt med producenten, mener jeg du selv beder om at blive snydt! Specielt når det er fra Kina! Der er talløse eksempler på disse virksomheder i Kina.

Angående vareforfalskning mener jeg at du vil blive straffet, hvis den kommer i retten. Det holder ikke at du siger du ikke var klar over det var en forfalskning.

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 03:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du står med en rigtig dårlig sag. Dine varer vil blive konfiskerede og du får en bøde oveni.

Inden man kaster sig ud i den slags, så skulle du nok have fået et par prøver og det er ikke engang nok. De kan jo sagtens sende et par ægte prøver og så når den store ordrer kommer, så kommer kopierne i pakken. Det er LANGT fra første gang det er set fra Kina. Jeg køber ganske enkelt ikke noget i Kina, inden jeg har besøgt fabrikken og alt inden for madvarer og legetøj, vil jeg slet ikke i nærheden af. 

Problemet er at det kan være meget svært at bevise at det rent faktisk er ægte varer du har købt. Det kan endda være lavet på samme fabrik der laver de ægte, det er bare ikke nok. Det er ikke fabrikken der har rattighederne til et produkt, hvis de bare er underleverandør. Det er også set mange gange, at en fabrik er underleverandør af forskellige produkter og så selv laver ekstra og sælger uden om. De ekstra kan også være varer der i første omgang er sorteret fra i kvalitetskontrollen.

Kineserne kan svindle med alt og gør det. Se skandalen med mælk for tiden. De har direkte puttet gift i mælken for at tjene lidt ekstra.

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bygger den lige lidt ud.

Jeg er godt bekendt med at jeg ikke må købe et kendt produkt og parallelimportere dette til Danmark.

Men varen jeg har købt hedder ikke, jvf. sælger det samme, men næsten ( der mangler det først bogstav i navnet), og ud fra dette forventer jeg ikke at der er tale om en mærkevare, men et andet produkt, som lægger sig op af navnet (jeg antager også at det er derfor at varen må forventes at være billigere at købe).

Det er også dette "ukendte" navn som står på min faktura fra sælger.

Da varen så kommer ind i Danmark, viser det sig åbenbart at der er tale om det kendte navn (jeg har jo ikke set det som er ankommet til Danmark), og det er ud fra dette kendte navn sagen er blevet taget op.

Men jeg har jo forventet at købe et andet "noname", som blot minder om det kendte navn.

Det jeg er mest nervøs for er at blive hængt op på mærkevareforfalskning, ud fra at jeg forventede at købe et lignende produkt, men ikke et kendt navn.

vh

klitmoeller

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klitmoeller

Tror ikke du finder den store ekspertviden her på amino på lige netop det emne. Hvis jeg var dig ville jeg som det første mandag, tage fat i en advokat med forstand på området.

Ellers bliver indlæggene bare præget af enorm meget bagklogskab, hvilket jo ikke hjælper dig.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)