Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan Momsen ikke trækkes fra på benzinen ???

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - undskyld. Jeg fik ingen respons på det i denne her tråd og så tænkte jeg, at det nok var fordi det var en gammel tråd. Derfor startede jeg en ny. Beklager ulejligheden. Ret ny aminobruger - bær over med mig.

Fra København
Tilmeldt 14. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter (eller andre der kan svare),

Hvis jeg låner en bil og kører i den i arbejdsøjemed, kan jeg så trække benzinudgiften fra i mit regnskab og momsen fra i momsregnskabet?

Kan jeg trække moms fra klippekort og månedskort (tog/bus)?  Er der moms i de priser man betaler for togkort?

Håber du/I kan svare.

Tak! KH Malene

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har godt nok lige vækket en gammel tråd til live, men det går jo nok selvom du nok hellere skulle have startet en ny.

Der er ikke moms på personbefordring, så der vil ikke være noget moms at fradrage på dit bus og togkort.

I forhold til bilen vil det smarteste nok være at udbetale kørepenge efter statens takster (3,56 pr km i 2010 indtil 20k km) og så afholde udgifterne til driften privat.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 14. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ups! Første gang jeg bruger dette.

Tusind tak for det hurtige svar. Ang. benzin/bil: Skal jeg så skrive kørepengene under udgifter i mit regnskab? Og betale benzinene selv, om man så må sige? Men altså tælle km og skrive 3,56 kr. x antal km i regnskabet under udgifter? Og lægge moms på det beløb? Eller ingen moms?

KH Malene

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Malene Jakobsen:

Tusind tak for det hurtige svar. Ang. benzin/bil: Skal jeg så skrive kørepengene under udgifter i mit regnskab? Og betale benzinene selv, om man så må sige? Men altså tælle km og skrive 3,56 kr. x antal km i regnskabet under udgifter? Og lægge moms på det beløb? Eller ingen moms?

De 3,56 kroner pr kilometer er en skattefri godtgørelse der udbetales til dig, så det er en momsfri udgift for virksomheden.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 14. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak! Jeg er helt ny til alt det her moms-halløj, så bare for prins knud: skal jeg så lave en overførsel af penge fra min firmakonto til min privatkonto, når nu det er et enkeltmandsfirma? Eller skal jeg bare skrive i mit regnskab, at jeg har haft den udgift? Eller hvad mener du med skattefri? Skal den udgift ikke på regnskabet? Og altså ingen moms, kan jeg forstå.

KH Malene

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du fører kørepenge som en udgift i dit regnskab..og krediterer din private mellemregning med firmaet.

Disse penge kan du så hæve skattefrit ud af firmaet.

Ergo..firmaet har en udgift stående i regnskabet, og du får pengene skattefrit som kompensation for at du

har haft udgifter til benzin m.v

Og husk aldrig momsrefusion på benzin, når det er en hvidpladebil.

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 14. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

tusind tak for svar! det hjælper Smile

nu du er her . . . den private andel af telefon/medie/internet er 3000 kr. om året ikke? Altså 750 kr. pr. kvartal som indtægt i firmaet ikke? Og hele regningen som udgift ikke?

 

KH Malene

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)