Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

pakke fra USA til Danmark

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

Jeg har en pakke som skal fra USA til Danmark, den vejer ca. 10-20kg, nogen som ved hvordan man kan få den billigt til Danmark?
Det er lige meget om det tager 3-4 uger før den er fremme.

jeg har fået en pris på $437 express, men det er alt for dyrt i forhold til indholdest værdi.


Nogen som ved hvem man kan hive fat i?

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis afsenderen er et firma, kan du spørge dem, hvordan de normalt gør det. Det kan være, at de har en aftale med et speditionsfirma (hvis de har får du en langt bedre pris). Ellers kan du bede om at få det sendt som Global Priority med US Postal. Så får du pakken leveret med PostDanmark. Den type forsendelser går normalt igennem på en uges tid. Bed afsender om at skrive dit CVR-nummer, så det er synligt på pakken, så går det meget lettere gennem fortoldningen.

Jeg får de fleste af mine varer fra USA, og jeg lader ALTID afsenderen sørge for forsendelsen, får efterfølgende en regning på fragten.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

De $437 er den pris som jeg har fået af afsenderen og pakken vejer 10-15 kg. Kan du fortælle mig hvad du ca. betaler for en pakke der vejer de der 10-15 kg fra USA? og hvilket firma der så bliver brugt?

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik en pakke i går på 18 kg. Jeg har ikke fået regningen endnu, men forventer at den ligger på 100-150 USD. Den blev sendt med UPS. Den kom fra en meget stor grossist, som garanteret har nogle gode aftaler med fragtfirmaer, og dermed får bedre priser end jeg selv kan få. Mindre forsendelser som denne kommer normalt med FedEx eller UPS. Større forsendelser får jeg oftest med Bax (Schenker i DK).

Håber, det hjælper.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

ok, mange tak, ja det er noget anden pris må man sige, for den pris jeg fik var også med UPS.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Bed om at få en pris baseret på US Postal - du kan regne her: http://postcalc.usps.gov/ - det ser ud til at være MEGET billigere end den pris, du har fået opgivet. Det er nu også min erfaring, at med mindre, man har et stort volumen af forsendelser, kan det bedst betale sig at bruge postvæsenet.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Centry:

hej

Jeg har en pakke som skal fra USA til Danmark, den vejer ca. 10-20kg, nogen som ved hvordan man kan få den billigt til Danmark?
Det er lige meget om det tager 3-4 uger før den er fremme.

jeg har fået en pris på $437 express, men det er alt for dyrt i forhold til indholdest værdi.


Nogen som ved hvem man kan hive fat i?

Hej

Det er ikke kun vægten men også pakkens volumen der er afgørende for pakkens pris, så før vi kender de to tal er det svært at sige hvad den bedste løsning er. Generel kan nævnes to muligheder, almindelig luftfragt eller et kurerfirma, disse firmaers priser afhænger af hvor hurtigt varen skal være fremme og hvor stort et pakke volumen du har pr. år som kunde.

Firmaer som Link logistics A/S har specialiceret sig i at samle kurerforsendelser fra mange kunder så man i fælledessklab kan generere nogle lave priser hos kurerfirmaerne. prøv at få en snak med en af links logistics konsulenter de vil med sikkerhed kunne hjælpe dig.

www.linklog.dk

Prøv også at forhøre dig hos  nogle danske luftfragtsspeditører og høre hvad de skal have for at hjemtage dit gods.

kontakt deres luftfragt import afdeling.

www.scanlogistics.com

www.geodiswilson.com

www.DSV.com

 

Uanset hvem du taler med så få altid priserne skriftligt, bed om at få en "all in" pris så kommer der ingen overraskelser senere. 

 

Mvh

Ravn

 

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

pakken er:

ca 23X31X26 cm

mange tak for linksne, jeg vil skrive lidt rundt og høre ad :)

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Det bedste resultat opnår du ved at ringe rundt da du så har mulighed for at presse dem lidt. Ved luftfragt er det vigtigt at du får en pris baseret på konsolidering (samlastning) da det giver en lavere kg. pris.

 

Mvh

Ravn

 

 

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær opmærksom på, at Post Danmark forlanger en hel del for at vidersende pakker fra USPS. Jeg mener at det er 150 kr. + x antal kroner pr. varelinie der skal fortoldes osv.

Hvis tiden ikke er afgørende, så kan du få det sendt som "Søfragt". Jeg mener ogsp at USPS har den mulighed, men har ikke tjekket det.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)