Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kom i gang lån....

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Nogen der ved om Danske Bank udbyder Kom-igang-lån?

Hek

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Tak for svaret. Netop den side er årsagen til spørgsmålet, da jeg mindes i tidligere tråde at have set at andre har fået Kom-i-gang-lån hos Den Danske Bank.

 

Hek

Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej...

Det er sådan at alle pengeinstitutter i dag kan give et kom i gang lån. Det blev lavet om pr. d. 1/4-08. Tidligere har det været sådan at det kun var nogle få banker der kunne give det lån. Som et forsøg har alle pengeinstittuter frem til år 2011 altså lov til at give lånet. Det er bare ikke noget man snakker om i bankerne eller sparekasserne, hvorfor ved jeg ikke....

Joo

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders.

Jov da,  DDB den danske Bank giver også kom i gang lån hvis de synes

man kan  læse på "vækstfonden"s sider: at banken skal kreditvurdere dig (kreditværdighed) som vanligt

og at ideen kommer fra USA, og at man beregner at der opnås  17% højere iværksætter succes rate

og at banken  har ret til pant f.eks. i dit hus (hvis du har) af det der er ud over statens 75 % s statsgaranti

så der er reelt ingen risiko for banken - banken har pligt til at rådgive i et aftalt omfang

 

så det er svært at forstå bankens eventuelle tilbageholdenhed ?? 

og det er svært at forstå at en bank skulle sige nej, idet det ikke ses af vækstfondens krav at banken overhovedet skal vurdere

projektet ??  - men altså kun kreditværdigheden !

(jeg har 2 banker, den ene bank (kunde i 20 år) sagde .. nej (her havde jeg en kassekredit (gæld) på lidt o. 200.000)

den anden (kunde i 4 år)(havde ingen gæld her) sagde  ja

den ene bank sagde (lidt tilbageholdende) at jeg ikke behøvede at oplyse hvorvidt jeg havde konto andetsteds

den anden bank spurgte om jeg havde konto andre steder

på "kom i gang" låne tilbuddet er anført bl.a. at man ikke må have andre bankforbindelser end dem i f.m. firmaet

gad vist om det er juridisk holdbart ?

også vil jeg tro at det er bedre at sørge for der at der er søgt rigeligt økonomi til formålet

fremfor som undertegnede har tilbøjelighed til at regne med for små tal

 

Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle med erfaring med kom-i-gang-lån.  Fortæl lidt om jeres projekter og bankens respons i forhold til den slags lån.

Er der nogen der kan fortælle hvorfor bankerne er så tilbageholdne med de lån. Måske en bankmand eller revisor?

Banken får jo en garanti for 75%, men de mener måske at når man skal ud i noget med kom-i-gang-lån, så er der altid en risiko?

Uanset om man kommer med et godt eller dårligt projekt, så får banken jo en garanti..

I disse krisetider burde det da være særdeles relevant for en bank at kunne få garanti på selv et åbentlyst godt projekt!??

 

 

 

 

 

 

 

 

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg regner med som du selv skriver at årsagen nok er bankens ønske om vanlig sikkerhed

helst "med remme og seler" - det er forståeligt eftersom banken muligvis ikke (har baggrund/viden for) at vurdere dit projekt

dog finder jeg det en smule urimeligt : at dersom man har hus og indskyder dette til dækning for de 25% `s risiko som banken havde,

er det en betragtelig større risiko for dig,

end den som ikke har et hus..

og hvis det skal gå statistisk at 5/6 af projekter mislykkes for innovationsmiljøet, (som gennem vækstfonden, indgår i projekter med et næsten tilsvarende beløb som iværksætter lån (i mit tilfælde er lånet istedet udført som en kassekredit 11%p.a.)) i mislykkede projekter kan innovationsmiljøet "overtage projektet" efter det er gået ned, og du har ingen gæld herefter 

fordelen ved ikke at anvende innovationsmiljø kan være  at du ikke afgiver 25% til innov. miljøet (et vanligt krav for medinvestering af kapitalen), og at du fortsat frit kan bestemme alt i projektet

 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Jeg har været i den danske bank for 1 måned siden for at be om lån, og den fik jeg.

den har jeg undlod med at kalde "kom i gang". I stedet for, har jeg været inde for at sælge min ide!!! Og eftersom de troede på dens "fremtid", kunne jeg godt få sådan en.

Men jeg har godt nok en fuldtidsjob ved siden af = fast indkomst/mdr, ved siden af min enkeltmandvirksomhed, og det tror jeg betød meget for dem.

- Du skal udarbejde en god forretningsplan

- Du skal udarbejde dine budgeter - både den private og erhvervs

- De vil se din åropgørelse for sidste år

- De vil se om du har andre lån, end den du ansøger om

- De vil se din sidste lønsedl ( hvis du er under jobet )

Og så skal den bank du søger lån i, skal være din "hovedbank"!

 

Jeg ved også, at Nordea er meget mere "venlig" mod erhvervs ideer! :o)

 

Håber, at du kunne bruge det til noget!

 

Venligst

 

Kristina

Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal det lige siges at jeg er selvstændig med eget firma. Men da jeg startede op for 1½ år siden var det hellere ikke noget bankerne ville. Min situation lige nu, er at jeg skal have gang i et andet projekt. Jeg har kontakt til det lokale erhvervskontor, og meldingen herfra er at man skal huske at nævne disse typer lån. Desværre er disse bankkrise?tider imod enhvert projekt.

Og desværre afhænger meget også af hviken bankrådgiver man snakker med..

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

ja Børge :

yderligere

2 andre bankers (ingen konto her) sagde Nej til "kom i gang lån" el.lign. lån med 75 % (vækstfonden) statsgaranti

en banks 2 begrundelser:   at det var et nyt produkt ?????   samt: den "svære banktid"..
anden bank begrundelse: at banken (uden at kende projektet) giver disse lån (eller som kredit) kun med
100% sikkerhed i f.eks. ansøgerens hus.
(mærkværdigt - idet en anden bank f.eks kun søger sikkerhed for et beløb der er indenfor den ramme som ikke gives statsgarantien for,
således som det vist også ses af vækstfondens egen fremlægning af detaljer for disse lån) ??
Bankrådgiveren er nok i alle tilfælde den vigtigste brik
At fremme innovation og produktion:
fremme af opfindelser og produktion  er  i statslig interesse på vegne af de mange..
det er ikke ensbetydende med at statens repræsentanter  er bedst til at administrere virkemidlerne for opnåelsen af dette -
udpege personer,  nedsætte råd m.m. - allerede på dette tidspunkt er sagen kørt af sporet -
men befolkningen er jo overvejende som statens ansigt viser
derfor er det ikke godt at være opfinder i Danmark
 
mvh
Johans
Side 1 ud af 3 (22 indlæg)