Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grossist af elektroniske spil!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Bryrup
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i gæve amino-brugere!

Har fået en rimelig ide til en ny måde at sælge computerspil på til pc''er, x-box, ps2, mv....
 
MEN synes det er megasvært at finde en grossist...har prøvet på krak, kompass, google, eniro, mv... kan ikke finde andre end små firmaer, der selv producere et eller andet ukendt spil.....
 
Hvor får en hjemmeside som www.gamemail.dk deres spil fra?? De har jo et rimelig stort udvalg....der må da være en grossist et eller andet sted...eller?
 
Mvh,  Tobias
Fra København
Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias,

Du kan prøve at kontakte EA Games og høre om de bruger grossister eller selv står for distributionen... De har et kontor i Lyngby!
 

Med venlig hilsen 

Grønkjær - Promotion Bag ApS

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tobias,

Du skal have fat i distributøren. Ikke udvikleren eller producenten. På stortset alle anmeldersites, står der opgivet distributør.
 
EA games, er selv distributør via EA nordic. Men andre producenter, har "uafhængige" distributører" Det kan sagtens forkomme en udvikler, en anden producent og en tredje distributør.
 
Jeg tror ikke EA er så behjælpelige med konkurrerende distribuitører. Det vil være at skyde sig selv lidt i foden.
 
Men tjek nogle at de danske anmelder sites ud. www.gamereactor.dk www.spilzonen.dk etc. Gamereactor skriver altid de 3 led under deres anmeldelser. Så er det bare igang med arbejdet.
 
Lidt om din idé heri forum, ville da stille min nysgerrighed, da det er svært at tjene penge indenfor industrien, hvis man ikke har en del mio. i baglandet...
 
Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nordisk Film har en meget stor underafdeling, der alene beskæftiger sig med distribution af spil, og de er ikke "forlovet" med maskine- eller spil-fabrikanterne.

Hilsen
Flemming
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/26/2006 4:33:47 PM Forfatter: FlemMming

Nordisk Film har en meget stor underafdeling, der alene beskæftiger sig med distribution af spil, og de er ikke ''forlovet'' med maskine- eller spil-fabrikanterne.

Hilsen
Flemming

 
Mon ikke der er større indtjeningsmuligheder, hvis spillenes distributører kontaktes? Jeg tror bestemt et selskabd under Nordisk Film vil have deres bid af kagen. Men prøv da at sammen ligne.
 
Hvis konceptet er seriøst, og distributøren kan se indtjeningsmuligheder i en forhandler, så tror jeg de er rimelige lydhør overfor en ny afsætningskanal. Spillene er udviklede, og det er det der koster. Pengene ligger i at få afsat dem, og er der steder hvor der er marked, er der muligheder. Distributørerne tjener jo stadig godt på en ny forhandler.
Fra Kolding
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg havde selv gang i et projekt med salg af spil for nogle år siden. Jeg tog det første og bedste spil ned fra min spil hylde og kontakede producenten om hvem der var distributør i DK/Europa og der var prompte svar. Kan desværre ikek huske navnet på distributøren, men du kan let få oplyst navn, tlf. webside osv. af producenten.
 
mvh
Henrik Meyer
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Bryrup
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svarene allesammen!

Er i fuld gang med at lave en database ;-)
 
Fantastisk med al den hjælp!
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)