Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Projekt "Kina Mand" til dig med interesse i det kinesiske marked.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 

Kære aminoer,

 

Så er vores kinesiske kontor endelig oppe at køre på fuld gas. Vi har pt 3 mand der arbejder med diverse sourcing opgaver og får hver uge mange henvendelser fra forskellige leverandører der gerne vil gøre brug af vort europæiske netværk. Desværre takker vi pænt nej tak til mange af disse leverandører til trods for deres gode kompetencer, villighed til at handle på ”vestlige vilkår” og gode referencer som eksporterende virksomhed.

 

Derfor smider jeg her en ide ud i amino universet.

 

Jeg ansætter en ny medarbejder der udelukkende bliver Amino mand. Vi kan endda kalde ham ”Amino”

 

20 Amino brugere med interesse i det kinesiske marked betaler 250-300 kroner/måned til løn og andre udgifter og bliver en del af projekt ”Kina Mand”

 

Hans opgaver bliver som følgende, men ikke begrænset til:

 

  • Tage imod de henvendelser vi får fra de forskelige leverandører, kategorisere efter produkt og ligge deres produktkatloger op på en hjemmeside vi laver

 

  • Finde leverandør efter forespørgsler fra medlemmer af projekt ”Kina Mand". (typisk sæson varer og andet efter specifikation)

 

  • Vedligeholde leverandørs produktkataloger/kontakt info og servicere medlemmer i projekt ”Kina Mand” i mindre opgaver som printe visitkort og andet grafisk arbejde der kan svare sig at få lavet herude.

 

  • Til en vis grad foretage due dillingence på leverandør, men vurdere og godkende alle nye leverandør så man ikke risikere brodne kar.

 

Medlemmer af projekt ”Kina Mand” får dermed;

 

  • Deres ”egen” ansat i kina de kan bruge til at source produkter (der vil være en vis begrænsning på opgaver pr. Måned/pr medlem)

 

  • Adgang til en hjemmeside med mange forskellige leverandør der alle er godkendt af os. En dansk Alibaba om man vil J (transport leverandør, kinesiske advokater, tolke og andre vi i forvejen har i netværket også inkluderet)

 

  • Mulighed for at lave betaling gennem vor firma (kontant afhandling når vi har godkendt produkt)

 

 

 

Man skal selvfølgelig være medlem af projektet for at få adgang til kontakt oplysninger på katalog siden. Og hvorvidt man senere kan købe adgang hvis man ikke er blandt de første 20, skal diskuteres blandt medlemmer.

 

 

Dog vil yderlserne kun dække leverandør søgning og små opgaver, og hvis man vælger hjælp til at gå videre i et sourcing forløb vil WaiGuo Consultancy tage over. Dog skal opgaven være meget krævende og tidstung for at vi kræver mere end 10% af total købspris for vores ydelser der dækker hele sourcingforløbet fra teknisk afklaring i start til kvalitets kontrol i sidste ende.

 

Klart, at hvis man selv ønsker at lave videre forhandlinger med leverandør, arrangere transport og andre detaljer efter at Projekt ”Kina Mand” har fundet leverandør kan man fortsætte selv, og WaiGuo Consultancy vil selvfølgelig være behjælpelig med mindre problemer, ganske gratis.

 

Man binder sig ikke til mere end 2mdr af gangen (forudbetaling)

 

Hvad siger i til det?

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad mener du med at handle på vestlige vilkår? Det er nemlig noget jeg savner!!!

Kim Søegaard

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 06:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Med "vestlige vilkaar" mener jeg den uskrevne forretnings moral vi foelger i bla danmark.

Eksempelvis:

-Naar man har modaget et tilbud, er det den pris man ogsaa kan koebe varen til. Man skal ikke foerst til at lave forhandling naar ordren er lagt.

-Hvis man bekraefter en ordre til levering den 21.08.08 er det der man levere og ikke 2 maaneder senere. Man planlaegger.

-Man fremsender certifikater paa raamateriale og andet relevant af sig selv, uden en kunde skal bede om det 15 milliarder gange.

-Hvis man ikke forstaar hvad ens kunde snakker om, siger man til, istedet for at sige "no problem" og lade som om alt er godt indtil 2 dage foer levering.  

osv.

Efter at have handlet med kina i snart 4 aar, hvoraf jeg selv har boet her i 2, kan jeg efterhaanden skrive en 1500 siders bog om de frustrerende situationer jeg har vaeret i, fordi jeg ikke har forstaaet kinesisk forretningskultur.

 

Martin.

 

  

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 07
Indlæg ialt: 232
Fra  RumRum.dk Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Lyder topspændende det hele!

Dog er jeg lidt loren ved at skulle betale et "abonnement" på Kina-manden, ligesom jeg kan forestille mig, andre er det.

Jeg er stor fan af "én-gangs-udgifter" og vil helst ikke binde mig til alt muligt, jeg ikke ved om jeg har brug for om en uge.

 

Jeg er interesseret i at importere lædertasker fra Kina, enten som private label, eller simpelthen sende designs til en producent og få produceret mine egne tasker.

Hvad kan du gøre for mig?

 

Mvh. Jonathan

tlf.: 26 56 96 38

Bolig interieur butik - RUMRUM: www.rumrum.dk

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Vil bare lige høre om du har fået min mail?

Mvh

Jean-Michel

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonathan,

Foerst, tak for svar paa mit indlaeg.

Ideen med projekter er netop baseret paa at abonnenterne betaler Kina mandens loen og de udgifter der foelger ved at han/hun bruger mine kontor faciliteter. (godt 6500 dkr/maaned) og dermed kan vaere dedikeret til udelukkende at arbejde med projekt deltageres opgaver.

Kortene paa bordet og haanden paa hjertet, er dette ikke noget jeg vil tjene penge paa, men haaber selvfoelgelig at der vil vaere deltagere der efterfoelgende vaelger at bruge WaiGuo Consultancy som videre konsulent.  

Og, 150 kr pr maaned er vel ikke meget kontra de udgifter det giver at lave sin egen sourcing og leverandoer kommunikation. Og man binder sig trods alt ikke til mere end 2 maaneder af gangen. 

Hvad angaar dit andet spoergsmaal kan jeg hjaelpe dig med at finde leverandoer, forhandle pris/levering, soerge for kvalitets kontrol og generelt vaere din hoejre haand herude.

Jeg giver dig et kald paa mobil i morgen. 

Martin.  

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jean Michel,

Jep, den er modtaget, det lyder spaendende med dit projekt, og er meget interesseret i at diskutere en mere bred international profil paa projekt Kina Mand.

Er meger haengt op pt, men vil bestraebe at give dig et kald i morgen. er der et tidspunkt der passer bedre end andet?

Martin

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder spændende!

Hvis du kan finde nok folk til projektet, kunne jeg godt være interesseret i en "B-aktie"
Jeg forestiller mig at vi er mange, der kun sjældent vil gøre brug af ham, så det kunne være fint med en løsning til os. F.eks. hvor der er aftalt, et begrænset antal opgaver eller lignende.

Jeg glæder mig til at høre mere,

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 03:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan,

Saa er vi faerdige med info paa vort nye projekt.

Vil du ikke sende mig en mail paa mani@waiguoconsultancy.com  , saa kvittere jeg med lidt pdf.

Martin

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder spændende

Men hvor i Kina holder I til, jeg kan har set jeres adresse på web-et men det siger mig ikke noget.

vi køber elektronik ikke slagvarer eller forbruger gadget, men noget der skal indgå i vores B2B løsninger.

Så vi søger stabile og holdbare relationer til leverandører derude.

Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)