Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webformater..???

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle..

Er ved at bygge et nyt site op til en af mine kunder.. Kunden brokkede sig lidt over størrelsen i forhold til hans skærmopløsning..  Det fik mig til at overveje at gå væk fra 800x600 tilpasningen og så gå en tand op..
 
Er jeg rablende..??? eller er det okay.. Der er vel ikke mange der stadig kører i den opløsning mere alligevel..
 
Hvad syntes i..???
 
Mange hilsner:
Thomas
Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du ikke har mulighed for at lave et layout der kan bruge hele skærmen (har også sine problemer -- bl.a. kan tekst linjer blive meget lange en gang imellem)...

så er 1024*768 ikke det værste valg... Dog skal du være opmærksom på at ikke alle surfer med maksimeret webbrowser vinduer.

Men altså, det er svært at komme med andet end generelle betragtning uden at kende siden, opbygning etc.

Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig er det som regel en vurdering af formål, målgruppe, indhold, teknologi mm.

Hvis kunden evt allerede har en side, og der er statistik om skærmopløsning kan du jo se hvor mange der bruger de forskellige opløsninger.
Fx viser statistikken for http://netmedia.dk at under 3% (estimat da alle browsere ikke viser opløsning til stat) af vores besøgende har 800x600 eller derunder, derfor valgte vi at fokusere på en bedre grafisk oplevelse, frem for at siden kunne vises i 800x600.
 
Vi holde dog op med at lave sider der var tilpasset 800x600px for mange år siden, og laver dem nu så de kan ses på 1024x768px
Husk forresten aldrig at lave bredden større end 1000px, da der skal være plads til scrollbarer mm.
 
Som sidebemærkning kan jeg sige at jeg personligt hader sider der tilpasser sig skærmens fulde bredde, da jeg har widescreeen, og det derfor altid kommer til at se tåbeligt ud. (med undtagelser som applikationssider som gmail, netvibes mm)
Desuden er det et layouthelvede da man aldrig kan være sikker på hvordan brugeren ser siden.
 
Summasummarum - mener roligt at du kan lave den til 1024x768
 
Held og lykke med projektet.
Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
3% der bruger 800x600 er nok lige i underkanten. Jeres statistik lyver ikke, men du skal nok regne med at i har mange besøgende, som selv har et firma der leverer webdesign. De kører som regel med højere opløsninger end den ganske almindelige dansker.

En af vores sider, får en masse besøg fra søgemaskinerne. Ca. 1000 unikke om dagen. Det er på ganske almindelige søgeord/sætninger. På den side, ligger opløsningen 800x600 på omkring 10%.

Jeg kan ikke huske hvad standard opløsning er på en ny windowsinstallation, men det spiller sikkert også ind, da mange ikke kan finde ud af at ændre det.

Jeg er selv gået over til 1024x768. Man skal nok kigge lidt på målgruppen. En side til hardware nørder, kan sikkert laves til en noget højere opløsning.
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Helt enig - hænger som sagt sammen med målgruppe, og hvor meget afsender er villig til at fravælge brugere.

Min private hjemmeside - foged.net har fx ca 8% med 800x600 og derunder.

Som sagt en vurdering, men mener under alle omstændigheder at man roligt kan vælge 1024x768. Selv laver jeg sjældent siderne bredere en 830px (indholdområder), men det er nu mest af layoutmæssige, og læsevenlige hensyn.

Hvis man har horisontal scroll på 1024x768 opløsning er det sq en om''er
Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene..

Jeg har nu valgt at gå videre med det nye format, hvilken også var begejstret for.. Syntes også selv at designet  kontra formatet passer find til hinanden..
 
Mange hilsner:
Thomas
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er en side, hvorfra mekanikere skal kunne bestille reservedele, vil jeg ikke afvise at de fleste kører med 800x600 på deres lager-maskiner.

 
Min statistik for nogle tusinde besøgende, på en side der henvender sig til ikke-nørden men alligevel folk med lidt forstand på it :)
1024x768: 56%
1280x1024: 23%
800x600: 8%
1280x800: 5%
1152x864: 2%
... og så nogle skæve opløsninger med 1% hver.
 
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
hmm, hvordan kan i tjekke hvilken opløsning jeres besøgende bruger ??..

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan de fleste statistikprogrammer fortælle dig.

Det kræver dog at der ligger en lille stump javascript på din side (så vidt jeg husker), da det ikke kan ses ud af serverlog.

Nogle der kan gøre det til billige penge er Extreme Tracking.
...du kan se hvordan deres resultater ser ud til min private side, med deres gratis version:

http://extremetracking.com/open?login=foged

Tilmeldt 8. May 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Uden at være den store programmør.

 

Så er det muligt at programmere det i flash så det altid åbner op i maksimal størelse afhængig af brugerens opløsning. Det gør vi eksempelvis på vores digitale kataloger, hvilket vores kunder har været glade for..

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)