Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til en keyboard-cowboy

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos,

Jeg overvejer sammen med en partner at starte et site op. Sitet skal være et landsdækkende site som beskæftiger sig med udlejning af X. Meningen er at vi vil starte op med Dk og så hurtigt kunne udvides til Sverige, Norge, Tyskland osv.
 
Rent funktionsmæssigt skal det kunne det samme som http://dansommer.dk/ . Dvs der skal kunne skrues på parametre som, landsdel, antal brugere, periode, er optaget / ledig.
 
Mine spørgsmål går på:
 
1.    Skal vi ansætte en programmør til at lave det, eller skal vi købe det ude i byen, og så få det rettet til ?
2.    Hvad skal jeg regne med det koster at købe ude i byen ?
3.    Hvad vil tidshorisonten være for at få det i brug, være for de to scenarier ?
 
Håber I kan hjælpe mig..
 
PFT
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/25/2006 12:41:30 PM Forfatter:Claes N.
 
1. Skal vi ansætte en programmør til at lave det, eller skal vi købe det ude i byen, og så få det rettet til ?
 
 
En 3. mulighed er vel at du og din partner får en partner som er dygtig til at programmerer. På kort sigt er det jo ihvertfald den billigste løsning. Kig rundt i dit netværk/bekendtskabskreds efter potentielle emner.
 
mvh Carsten
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/25/2006 1:10:30 PM Forfatter: Carsten Jacobsen
Dato: 4/25/2006 12:41:30 PM Forfatter:Claes N.
1. Skal vi ansætte en programmør til at lave det, eller skal vi købe det ude i byen, og så få det rettet til ?
En 3. mulighed er vel at du og din partner får en partner som er dygtig til at programmerer. På kort sigt er det jo ihvertfald den billigste løsning. Kig rundt i dit netværk/bekendtskabskreds efter potentielle emner.
mvh Carsten

Hej Carsten,
 
Tak for dit svar. Dit forslag er med i vores overvejelser. Kunne bare godt tænke mig at vide lidt om hvad det kunne koste, samt tidshorisont.
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

For at følge op på Carstens forslag:

Er der en programmør herinde som kunne finde det interessant at tage en dialog med mig ?

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Stort set umuligt at svare på.

Kort og godt skal du lave et budget, en tidsramme, og en grundig kravspecifikation. Det skal laves uanset hvilken løsning du laver.
Ud fra den kan du så se om det er smartest med en projektansat programmør,  en partner, hyre et firma efter en udbudsrunde mm.
Prøv desuden at se om der ikke er lavet færdige løsninger til booking af ejendomme/hoteller/lokaler mm (eller hvad det nu er du er ude efter), som ikke kan opfylde dine behov - det er der ofte inden for den branche.
 
Når du sender din kravspec i udbud, skal du samtidigt huske at få en fortrolighedserklæring, så din ide ikke kan snuppes så let når du er ude efter en pris.
 
Og så lige til noget helt andet....
Du har i bunden af din signatur et feedburner feed med konkurrencer. Det får dine indlæg til at virke utrolig useriøse (måske ikke i MLM tråden ), og virker alt for ''fidus''agtigt et sted som Amino. Synes du kraftigt bør overveje at fjerne det!
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/25/2006 2:03:33 PM Forfatter: netMedia.dk

Stort set umuligt at svare på.

Kort og godt skal du lave et budget, en tidsramme, og en grundig kravspecifikation. Det skal laves uanset hvilken løsning du laver.
Ud fra den kan du så se om det er smartest med en projektansat programmør,  en partner, hyre et firma efter en udbudsrunde mm.
Prøv desuden at se om der ikke er lavet færdige løsninger til booking af ejendomme/hoteller/lokaler mm (eller hvad det nu er du er ude efter), som ikke kan opfylde dine behov - det er der ofte inden for den branche.
Når du sender din kravspec i udbud, skal du samtidigt huske at få en fortrolighedserklæring, så din ide ikke kan snuppes så let når du er ude efter en pris.
Og så lige til noget helt andet....
Du har i bunden af din signatur et feedburner feed med konkurrencer. Det får dine indlæg til at virke utrolig useriøse (måske ikke i MLM tråden ), og virker alt for ''fidus''agtigt et sted som Amino. Synes du kraftigt bør overveje at fjerne det!

 
Tak for dit svar...
 
Jeg er ved at lave budget til min projektplan (forretningsplan), derfor spørger jeg jo netop efter om nogen kender prisen for et evt. færdigt produkt, hvis det findes på markedet. Så jeg herefter kan træffe et kvalificeret valg om det skal være det ene eller det andet.
 
Jeg er helt i kontrol med fortrolighedserklæringer og udbudsrunder, og det er heller ikke det jeg spørger, men tak for indput 
 
Kan ikke umiddelbart finde forbindelsen mellem MLM og det at have et konkurrencesite som lister online konkurrencer og driver en helt almindelig forretning på affiliate programmer.???!! men du har naturligvis ret til din holdning !
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/25/2006 3:01:48 PM
Forfatter: Claes N.

Kan ikke umiddelbart finde forbindelsen mellem MLM og det at have et konkurrencesite som lister online konkurrencer og driver en helt almindelig forretning på affiliate programmer.???!! men du har naturligvis ret til din holdning !


Mht MLM var det lidt en harsk bemærkning til at stort set alt er tilladt i den tråd, sarkasme om man vil

Mht konkurrencen.... Amino er et glimrende sted at markedsføre sig selv og sine produkter, men hovedsageligt igennem sin kommunikation til andre aminoer, og ikke i affiliate annoncer direkte i ens signatur.

Synes det er tarveligt og forum-spam agtigt at ligge affiliate annoncer på i signaturen.
Tarveligt fordi at Amino er (så vidt jeg er kommet frem til) non-profit, og financieres af Google ads mm, og dine affiliate annoncer er jo reelt en direkte modarbejning af dette. Ville svare til at jeg lavede et feed med Google ads, ingen forskel.
Forum-spam fordi at det er et markant grafisk element, uden merværdi for andre brugere. Med merværdi mener jeg fx en blog med meninger, indhold mm der relaterer til Amino.

Syntes kort og godt at det er tarveligt, undergravende, uden for kategori og under lavmålet at sætte affiliate annoncer ind her.

...men som du selv siger er det en personlig holdning, og kun viceværten der kender det endelige svar ;o)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/25/2006 3:42:43 PM Forfatter: netMedia.dk
Dato: 4/25/2006 3:01:48 PM Forfatter: Claes N.
Kan ikke umiddelbart finde forbindelsen mellem MLM og det at have et konkurrencesite som lister online konkurrencer og driver en helt almindelig forretning på affiliate programmer.???!! men du har naturligvis ret til din holdning !
Mht MLM var det lidt en harsk bemærkning til at stort set alt er tilladt i den tråd, sarkasme om man vil Mht konkurrencen.... Amino er et glimrende sted at markedsføre sig selv og sine produkter, men hovedsageligt igennem sin kommunikation til andre aminoer, og ikke i affiliate annoncer direkte i ens signatur. Synes det er tarveligt og forum-spam agtigt at ligge affiliate annoncer på i signaturen. Tarveligt fordi at Amino er (så vidt jeg er kommet frem til) non-profit, og financieres af Google ads mm, og dine affiliate annoncer er jo reelt en direkte modarbejning af dette. Ville svare til at jeg lavede et feed med Google ads, ingen forskel. Forum-spam fordi at det er et markant grafisk element, uden merværdi for andre brugere. Med merværdi mener jeg fx en blog med meninger, indhold mm der relaterer til Amino. Syntes kort og godt at det er tarveligt, undergravende, uden for kategori og under lavmålet at sætte affiliate annoncer ind her. ...men som du selv siger er det en personlig holdning, og kun viceværten der kender det endelige svar ;o)


Jeg tillader mig lige at blande mig 2 sek.
Amino er ikke som andre fora. I Amino er formålet at få nye kontakter, sælge flere produkter, blive klogere og meget gerne rigere. Derfor er meget mere tilladt på Amino end i andre fora. Jeg er klar over at du skriver det i den bedste mening, men på Amino er næsten alt tilladt, så længe der er rimelighed i det.
Så for min skyld må i skrive så godt som alt i signaturen.

Dbh Martin
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/25/2006 3:46:40 PM
Forfatter: Martin Thorborg
Jeg tillader mig lige at blande mig 2 sek.

Amino er ikke som andre fora. I Amino er formålet at få nye kontakter, sælge flere produkter, blive klogere og meget gerne rigere. Derfor er meget mere tilladt på Amino end i andre fora. Jeg er klar over at du skriver det i den bedste mening, men på Amino er næsten alt tilladt, så længe der er rimelighed i det.

Så for min skyld må i skrive så godt som alt i signaturen.

Dbh Martin


Viceværten har talt

Eneste bekymring der er tilbage, er bare at det ikke bliver max udbredt masser af intetsigende indlæg, blot for at få sin signatur med affiliate annoncer med. ( Bestemt ikke møntet mod Claes N, som bidrager max til debatten ).

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/25/2006 3:42:43 PM Forfatter: netMedia.dk
Dato: 4/25/2006 3:01:48 PM Forfatter: Claes N.
Kan ikke umiddelbart finde forbindelsen mellem MLM og det at have et konkurrencesite som lister online konkurrencer og driver en helt almindelig forretning på affiliate programmer.???!! men du har naturligvis ret til din holdning !

Mht MLM var det lidt en harsk bemærkning til at stort set alt er tilladt i den tråd, sarkasme om man vil Mht konkurrencen.... Amino er et glimrende sted at markedsføre sig selv og sine produkter, men hovedsageligt igennem sin kommunikation til andre aminoer, og ikke i affiliate annoncer direkte i ens signatur. Synes det er tarveligt og forum-spam agtigt at ligge affiliate annoncer på i signaturen. Tarveligt fordi at Amino er (så vidt jeg er kommet frem til) non-profit, og financieres af Google ads mm, og dine affiliate annoncer er jo reelt en direkte modarbejning af dette. Ville svare til at jeg lavede et feed med Google ads, ingen forskel. Forum-spam fordi at det er et markant grafisk element, uden merværdi for andre brugere. Med merværdi mener jeg fx en blog med meninger, indhold mm der relaterer til Amino. Syntes kort og godt at det er tarveligt, undergravende, uden for kategori og under lavmålet at sætte affiliate annoncer ind her. ...men som du selv siger er det en personlig holdning, og kun viceværten der kender det endelige svar ;o)

Normalt holder jeg altid en prober og god tone, men du er da for langt ude.
 
For det første føler jeg ingen forpligtigelse for at skulle forklare min signatur over for dig når du smider om dig med uvalide sammenligninger mellem et konkurrencesite og MLM forretning.
For det andet var det ikke meningen med dene tråd at jeg skulle en masse forklaringer og meninger om min signatur. Så skriv venligst et andet sted da jeg gerne vil have at folk som faktisk kan svare på mine spørgsmål kan komme til orde.
For det tredie. Nu er den feeder lige kommet på for 5-6 dage siden... ! Jeg er her ikke for at markedsføre ggfree. Hvis det var det jeg ville var jeg i et andet forum, da Aminofolket ikke er vores målgruppe. da jeg alligevel har den med er det fordi jeg syntes den er sjov, og fordi det ikke skader at vise hvad vi laver.
For det fjerde linker den til et RSS feed. Hvis du gad at tjekke fakta inden du spreder din kommentarer Så ville du se at et få tal af dem er affiliated. og vi tjener da inegn penge fordi folk trykker på den feeder, og ser vores liste. Ligesom du heller ikke tjener penge hvis jeg trykker på linket til dit site. Så nej det er ikke affiliate annoncer som feederen ligger ind - Tjek dog fakta.!!
Er min kanp til Linkedin (grafisk element) også forumspam?? Hvad merværdi har det at folk kan se UR''en til dit site?
 
Hvis du ikke har noget positivt at bidrage med til mine initialspørgmål syntes jeg ærlg talt at du skal oprette din hadetråd om min signatur et andet sted i forumet.
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)