Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Benchmarking i Google Analytics

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har lige fået taget mig sammen til at få tilføjet benchmarkingen i Analytics og jeg har et par spørgsmål som jeg håber der er nogen der kan svare på. Teknisk er der ikke nogen problemer i det det er sat op og kører. Men hvor pålideligt er det? Google skriver at der er mindst 100 sider i en given gruppe men jeg har ikke lige fundet en jeg passer ind i, og hvor angiver jeg hvilken gruppe jeg selv hører ind under? Gætter Google sig frem til om jeg sælger køleskabe eller julepynt?

Jeg er også en smule kritisk i forhold til de sammenlignings data der er tilgægelige der er f.eks. den 28. et udslag hvor der er næsten 10 gange så mange besøgende, det kan sagtens ske en enkelt dag for en side, sidste år havde jeg f.eks. en enkelt dag med 6000 unikke besøg hvilket også, rundt regnet, var en 10 dobling af min gennemsnit i sæsonen sidste år, det er bare ikke nok til at give en 10 dobling af gennemsnitstrafikken for mindst 100 sider, er der nogen der har nogen tanker eller viden om dette?

Jeg syntes desuden selv jeg har en relativ hø afvisningsprocent men i følge Google så er gennemsnit på 45-50% normalen og så ligger jeg fantastisk flot.

Sidst men ikke mindst jeg kan læse mig til at google inddeler i 3 kategorier små mellem og store sider, og er man i en kategori kan man ikke se data fra de andre, er der nogen de ved hvordan de grænser ligger og om de er "dynamiske" jeg har 30-35.000 unikke besøg om året men de ligger jo meget koncentreret omkring 4. kvartal og i den periode kan jeg ikke bruge det til ret meget at blive smmenlignet med sider der i gennemsnit har 50-60 besøgende om dagen.

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 30. Nov 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kennith

Du er ikke den eneste der har lidt svært ved at gennemskue, hvordan Google Analytics Benchmarking skal anvendes. Det er jo altid rart, at vide, hvordan det går for "de andre", men når man ikke ved, hvem de andre er, begrænses både værdien og troværdigheden.

Brug denne benchmarking, hvis du vil overbevise andre om, at du har et godt website (hvis dine data er bedre end de andres!) Men når alt kommer til alt, så kan det være, at du bare gør det lige så dårligt som de øvrige der leverer data til googles benchmarking. Brug den derfor med omtanke - og fortsæt med at stille spørgsmålstegn ved om en bounce rate på 45 - 50 % også bør være normalen for dig. Jeg synes det er en meget høj normal. Visse sider har dog af naturlige årsager en meget høj bounce rate. Fx sider der indeholder alt den information som den besøgende søger - fx en kontaktside.

Læse i øvrigt dette link ang. bounce rates. Jeg synes det er rigtig godt. http://webanalysis.blogspot.com/2007/07/bounce-rate-demystified.html.

Med venlig hilsen

Chrilles

www.misura.dk - Webanalyse for dig der vil vide mere om dine besøgende

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)