Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide til "Koncept Restaurant"!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har lige haft min "ide mappe" fremme igen. Nu er der en del vilde ideer, men jeg fandt denne som jeg nok ikke selv når at lave.

Ideen stammer fra et ønske omkring at styre kundernes valg af retter i forhold til vare lageret og sidste salgsdatoer.

Her ud over skulle det ikke være endnu en restaurant som man ser åbne og lukke dag efter dag. Det skulle være en koncept restaurant!  Jeg har selv været på en stor ridder restaurant i USA, om ikke andet så huske man i hvert fald de kæmpe heste pære.. hehe

Nå jeg kom frem til navnet Restaurant ” Wall Street” .

Når man kom ind i WS kan man se de store børstavler med kurver og prisen pr. aktie. Aktien er blevet erstattet med ”Mad Retter”.

Man sætter sig ned og bestiller sin mad. De bliver tastet ind i systemet. På bordet er der en lille 7” touch screen hvor retterne står på. Nu kan man så vælge at betale kursen som den er nu. Eller spekulere lidt i måske at spare nogle penge!

Systemet skal bygge sådan at computeren ved hvad og hvor meget der ligger på lageret og hvilke udløbsdatoer der er på de forskellige vare. Systemet ved hvad indkøbsprisen er og hvad man ønsker af avance. Systemet skal kunne ændre prisen inden for et min. og max. Evt. 20-30% af salgsprisen.
Jeg tror at dette ville give kunderne noget at snakke om! Det ville være let at komme i medierne! Maden skulle selvfølelig være 100% i orden og frisk. Computeren skulle gerne medvirke til at man ikke ville have så meget spild ”MUDA” for at bruge et populært ord.

Som sagt når jeg ikke selv at lave denne restaurant men måske dette kunne inspirere nogen til at lave noget endnu bedre!  Jeg har mange flere ideer som også vil komme på min egen side Remy.Dk. Der ud over kan jeg altid hyres til at lave lidt innovative ændringer til dit koncept. Men som udgangs punkt skal det jo være noget jeg brænder for! Big Smile

Fra Ringe
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår ikke helt konceptet. Skal man sidde ved bordet og vente på at maden bliver ældre.

Principielt vil jeg da gerne have frisk mad når jeg går på restaurent ellers vil jeg da blive hjemme og spare lidt op så jeg kan få råd til at gå på en restaurent hvor fisken er friskfanget.

Medierne skal konceptet helt klart nok komme i den dag hvor en snedig kunde har spekuleret på at spise lidt mad hvor sidste holdbarhed er overskredet og så bliver en smule småsløj.

 

Keld Jakobsen Comito.dk Fra Kompleks Ide Til Intelligent Løsning

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej du får maden men du kan hvis du ønsker at "gamble" vente med at klik dig ind og låse prisen.

Men du har tydeligvis ikke fatte konceptet. Da det ikke handler om for gammelt mad. Det handler om at kombinere en oplevelse med et system til at få afsat alle dine vare, inden de bliver for gamle. Med fisk typisk en dag. Smile

Men det kan være at det er lidt for tidlig i Danmark endnu. Men http://www.dinnerinthesky.com/ køre da, så det er da stille og roligt på vej...!

Fra Ringe
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Om jeg "tydeligvis" ikke har fattet konceptet er jeg nu ikke sikker på.

Men du kan da prøve at give mig et eksempel på hvordan en ret evt. vil kunne falde i pris over en kortere tidshorisont, for det er vel kortere tidshorisonter vi taler.

Keld Jakobsen Comito.dk Fra Kompleks Ide Til Intelligent Løsning

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det spørgsmål taler for sig selv ikke? Smile

Prøv at tænke koncept!! Ikke standart restaurant!. Konceptet her er Wall Street, altså aktier og kurser, gevinst og tab.. Folk kommer her ikke kun for at spise! Så kan de lige så godt gå til Jensens eller de andre for mig kedlige traditionelle restauranter.

Pris, atmosfære, oplevelse, bruges til at manipulere ønsker og behov.

Fra Ringe
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jamen Remy jeg tænker og tænker og tænker.

Det kan da godt være det er en god ide jeg ville blot gerne have et eksempel på hvordan prisen på en ret kan falde over en kortere tidshorisont baseret på vares friskhed.

Keld Jakobsen Comito.dk Fra Kompleks Ide Til Intelligent Løsning

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja men det er jo ikke værdien der falder!! Prisen sættes af en computer der skal styre afsætningen samt give folk oplevelsen af Wall Street. Fordi prisen falder 20% på en god ret betyder ikke at retten er blevet 20% dårligere eller ældre. Men det er en del af oplevelsen.

Samtidig kan faldet også betyde at systemet er bevist om at vi kommer til at mangle noget til ret A. Men at vi har masser af råvare til ret C. Så kan systemet hæve prisen for ret A, og sænke prisen på ret C. Systemet skal bare overholde en given "over all" avance. Det er ret komplekst at komme ind på selve programmet, men det er et fuldt integreret program. Som styre afsætningen ud fra udvalgte parameter, dog med hensyn til at kunden får den fulde oplevelse af konceptet! Smile

 

 

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Feb 07
Indlæg ialt: 102
Fra  Simplex Design ApS Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Remy,
Jeg kan godt lide din ide og din måde at tænke på. Det kan man da kalde kreativ tankegang :-) Ja spørgsmålet er om Danmark er parat til det men rigtig godt koncept som selvfølgelig skal finpudses.

 

www.simplexdesign.dk - webbureau i Vestjylland med fokus på online marketing - WordPress hjemmesider - SEO tekster - Optimering

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 06:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg der er stadig en del arbejde. Det er også bare en ide og der er ikke lavet noget konkret. Men som du også siger er det nok ikke i Danmark man skulle bygge sådan et koncept op. Men tak for din kommentar Smile

Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hvor svært kan det være. Smile En computer, der fastsætter retternes priser, dels ud fra udbud og efterspørgsel på lageret samt blandt kunderne. OG der bliver taget højde for at nogle retter med specifikke indgredienser, som måske ikke omsættes så hurtigt, bliver solgt pga en pris reduktion direkte ved kundens bord. Har jeg forstået det rigtigt?

SUPER IDÉ! Big Smile 

"Det kan ikke gå værre end galt..."

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)