Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg "opsige" mit CVR. nr. eller hvad skal jeg gøre?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Aug 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg har startet en enkeltmandsvirksomhed og oprettede i den forbindelse et CVR nr. da jeg regnede med at omsætte for mere end 50.000 kr. Det mål tror jeg dog ikke jeg kommer til at nå og derfor er jeg lidt træt af at have oprettet et CVR. nr., da jeg så skal betale moms (25%) + skat (ca. 50%).

Kan jeg opsige CVR. nummeret, selvom jeg har faktureret i det og så bare lade være med at opgive moms m.m. og så køre virksomheden uden CVR?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig og give mig nogle gode råd!

Mvh.

Tim

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan nemt opsige dit CVR nummer/ afregistrere dit firma. Det gør du ved at downloade udfylde og indsende følgende dokument: http://webregforum.pro.dir.dk/log/eogs/library/ophørsblanket-revideret-prod-okt06.pdf

Du kan også afmelde dig hvis du har digital signatur her: http://www.webreg-portal.dk/home.asp?ContentID=109

Du skal dog huske stadig at indberette moms for den periode der løber ind til afmeldingen. Desuden skal du stadig lave din udvidede selvangivelse næste år, med frist for rettelse d. 1 juli 09.

Derefter er der ikke mere at forholde sig til, andet end at du har pligt til at gemme regnskaber og bilag i op til 5 år.

Håber det hjælper. Og håber du kommer igang igen, med et andet projekt!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Husk, at når du kommer over 50tkr. i omsætning per løbende 12 måneder, så skal du momsregistreres igen.

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Tim

Hvis du har en digital signatur, kan du både opsige dit CVR og indbetale den moms, du har til rest, på portalen Virk.dk. Her finder du alle de indberetninger, du skal bruge for at indberette til det offentlige på vegne af din virksomhed.

Venlig hilsen

Mette/ Virk.dk

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

TimDK:
derfor er jeg lidt træt af at have oprettet et CVR. nr., da jeg så skal betale moms (25%) + skat (ca. 50%).

Jeg er også træt af at betale skat, men sådan er det jo Cool

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette,

Nu er tråden godt nok noget gammel og forhåbentlig fandt Tim en brugbar løsning.....

Spørgsmålet er nu alligevel om dit svar (og de øvriges) er korrekt, hvis man henser til momslovens § 50 omkring afmeldelse af en virksomhed som frivilligt har ladet sig registrere.

Henrik

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)