Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nordea vil ikke forhandle om renten ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Jul 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften her inde..

Har Privat nordea og check in pakken, og nu også mit firmakonto her. Skrev en mail til dem at jeg gerne vil have en lavere rente da renten efter 25.000 kr er på 14,25 % p.a

Synes det alt for meget, men fik svaret. " I Nordea har vi faste priser, og renterne kan derfor ikke forhandles" pga jeg tilmeldt check in pakken.

Skal jeg så bare finde mig i det? eller findes der bedre alternativer?

 

Mvh Claus

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus.

For nylig droppede jeg min private konto og firmakonto hos Nordea. Men min rente var v. kassekredit på 50.000:
0 - 25.000 rente 9,25%
25.000 - 50.000 rente 11,25%

Samtidig fortalte jeg da jeg oprettede firmakontoen i sin tid at jeg ikke ville betale deres 'oprettelsesgebyr' på de 500 kr. de kræver - så det kom jeg heller ikke til.

Så gå til dem og forsøg igen - eller skulle jyske bank være gode til iværksættere har jeg ladet mig fortælle, har dog ikke selv undersøgt det nærmere.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Jul 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer,

 

Tak for dit svar :) Hvor er du så gået over til ?

Har dog hellere ikk betalt de 500 kr. Men jeg vil lige prøve og presse dem ígen så.

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tryk dem lidt på maven, vi har Nordea og har væsentligt lavere renter. Man kan snildt lave en særlig aftale.

Hvis de ikke vil spille med, er der jo masser af andre banker at bruge, et tilbud fra en anden bank, vil måske fremme processen.

Good luck.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Jul 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, Trykker dem på maven på mandag.

Hvor meget er fair at forlange på en kassekredit?

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt afhænger jo af dit engagement og bankens risiko, men du skal et stykke ned.

Prøv at tjekke lidt på nettet hvad andre banker tilbyder evt. få et konkret tilbud. Så kan du jo gå til banken med det og sige du helst vil blive, men forskellen er for stor, så skal de nok rette til.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Jeg vil mene at 14,25 % er alt alt for høj en rente! Jeg kan selvfølgelig ikke vurdere din kreditværdighed, men 14,25 % er klart for meget.

Jeg kender en studerende som uforhandlet har betalt 12% i rente i Danske Bank og efter lidt forhandlinger fik 8,5% i rente i en anden bank.

8,5% vil jeg mene er en ok rente på en privat kassekredit som studerende uden nogen videre sikkerhed.

Hvis jeg var dig, så ville jeg indhente tilbud fra Jyske Bank og en mindre bank. Ring til dem og sig at du ikke er tilfreds med Nodeas rente (her skal du måske nævne en lidt mindre rente da det er for nemt at tilbyde noget der er lavere end 14,25%). Når du har fået tilbud fra dem, så gå til dem med de dårligste tilbud og giv dem en mulighed for at overbyde det bedste tilbud.

Når du så har fundet dig en god bank, så vil jeg anbefale dig hold fast i den og lære din rådgiver at kende. Det nytter heller ikke at flytte rundt hele tiden, det er rart med en rådgiver som kender en og som kan hjælpe en i gennem eventuelle hårde tider..

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Jul 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene :)

 

8.5 % Lyder fair nok.

 

Men nu det jo en firma konto, og har selv lagt 200k i start kapital så det må jo betyde meget, har kontaktet jyske bank dog har de ikke svaret mig endnu, men regner med at de kan tilbyde en god rente

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan også bekræfte at Nordea renter er til forhandling, du skal blot have en "særlig"aftale

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)