Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabssystem

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niklas!

Med hensyn til Economic er der altså noget du har misforstået.

Du kan anytime med kvartalsvis opsigelse komme ud af Economic.

Tilmed bliver der nu lavet et "read only" kartotek, som du har adgang til i de krævede 5 år.

Med hensyn til konvertering af data betalte vi intet, og vi konverterede problemfrit 25 kunder

fra et system til et andet....så nej.det er ikke dyrt.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

 Jeg er Mamut forhandler, og kan varmt anbefale dig systemet.
Mamut findes i flere versioner, lige fra enkeltbruger Office til E5 Enterprise, som er
flerbruger.

Du får det hele komplet i et system, både ERP og CRM og web-shop, til en pris der er til at betale.

Kontakt mig hvis du ønsker en demoversion, eller yderligere oplysninger.

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok så ved jeg det. Jeg har bare hørt det andet fra en E-conomics bruger.
Tilmeldt 2. Sep 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har brugt E-conomic og skiftet til C5. I denne forbindelse så vi også på Dynamics NAV, men synes at opstartsomkostningerne var lidt for store i forhold til vores behov, der er 98 % opfyldt med C5.

 

Hvis man har behov for funktionalitet som i Dynamics NAV, så skal man ikke vælge E-conomic! Kan man nøjes med C5, så kan man overveje E-conomic – men C5 kan lidt mere end E-conomic og er hurtigere at arbejde i. Derimod er E-conomic nemmere og billigere at komme i gang med, og der er hjælp at hente, der er inkluderet i prisen.

 

E-conomic bliver dog hurtigt et dyrt bekendtskab i forhold til C5, især når du skal have flere brugere på, så du skal kunne drage fordel af ikke at skulle installere dit eget netværk eller at kunne logge på fra en hvilken som helst computer, før prisen er rentabel.  

 

Med al respekt for Peter fra Revisionsfirmaet PPConsult, så er der grund til at advare mod Peters ukritiske anbefalinger af E-conomic. Fint nok at Peter er glad for E-conomic, men så vidt jeg kan læse af Peters mange indlæg, så kender han kun til to systemer, nemlig E-conomic og Summa Summarum – og anbefalingerne er ganske ukritiske. Faktisk vil jeg mene at E-conomic kan være uegnet netop til tøjbranchen, bl.a. på grund af begrænsningerne i fakturalayoutet, og generelt fordi man ikke kan få tilpasset noget som helst.

 

Hvilket system du skal vælge, afhænger derfor meget af dine behov. Og hvad er en god lagerfunktion? Det er en funktion, der kan det, du ønsker at den skal kunne. Og det kræver en detaljeret specifikation.

 

Vi gjorde det at vi fremsendte en liste med krav til forhandleren, og lod forhandleren bekræfte hvad systemet kunne og hvad det eventuelt ikke kunne. På dette grundlag valgte vi C5, selvom vi var tæt på NAV, og sparede en del penge.

 

Angående opsigelse af E-conomic, så er det korrekt man kan opsige hvert kvartal, men opsiger man abonnementet, så har man ikke længere adgang til regnskabet. Så skriver Peter at E-conomic har lovet en ”read only” funktion, ikke om den koster noget – og jeg ville ikke stole på den slags løfter, før de er virkelighed. 

 

 

Tilmeldt 26. Aug 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jeg kan forstå du ikke kender Mamut - jeg er bruger og er fint tilfreds - og I kan tilpasse det efterhånden som I vokser. Jeg har selv set Mamut første gang til et seminar. På deres hjemmeside kan du selv følge om der er seminar i nærheden af dig, de laver dem konstant, og ellers laver de gerne demo over nettet.

 

Hilsen

NIH

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Se evt det netop lancerede e-moms.dk

1. Der er et fuldt funktionelt Lagersystem.
2. Du kan have flere brugere logget ind samtidig, (kan gøres med samme login.)
3. Alt salg bliver noteret under hver kunde. klikker du dig ind på en given kunde, kan du med det samme se en oversigt over kundes aktivitet.

mvh
Thomas Sindberg

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er også igang med at se på et system hvor vi gerne vil have en integreret løsning med

webshop

lager beholdning

bogføring

medarbejder tidsregistrering

osv.

Jeg synes at mamut ser ret spændende ud men efter dette indlæg er der andre små erp systemer nogen kan anbefale.

Systemet skal bruges til en mindre butikskæde/med online modul..

Jeg ser frem til at hører fra jeg.

Tilmeldt 26. Aug 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg har kendskab til de fleste mindre løsninger, da jeg gennem årene har solgt dem.

Pt ser det ud til at Mamut gør en del for at udvikle deres, og tilbyde kunderne så komplette løsnigner som muligt, og min vurdering er de giver mest værdi for pengene

E-conimics er udviklet af revisorer oprindeligt, og med kick back aftaler til en del revisorer, har det fået godt fat i markedet - men det får hurtigt sine begrænsninger, så snart man ser udenfor revisor/bogholderdelen, men til at holde styr på "finanserne" er det rigtig godt, især til prisen.

Men uanset hvad, så er det den hjælp du får i den sidste ende som betyder noget. Mit råd er derfor at benytte dig af de fleste vil sende en konsulent ud, helt gratis, og snakke med dig om din forretning, behov o.s.v., så vil de sikkert præsentere hvad produktet kan, og ikke mindst hvilken hjælp du kan få, også på sigt - benyt dig af det, tag 2-3 udvalgte produkter ind, så kan du sikkert hurtigt fornemme, hvilket produkt der mest optimalt kan understøtte din virksomheds behov.

De fleste revisorer vil under alle omstændigheder anbefale et Navision produkt (C5, Axapta, Dynamics) eller E-conomics, de kender som regel ikke andre produkter (WinFinans, Stellar, Mamut o.s.v.) indgående, disse udvikler sig en del mere end de lidt tungere produkter fra Navision/Microsoft, hvor man til gengæld kan købe sig fattig i tillægsmoduler.

Man kan sige de små systemer, må man acceptere at skulle tilpasse sine arbejdsgange indenfor systemernes rammer, og de store, der kan man købe tilretninger, så man kan ende med noget skræddersyet, til gengæld er det dyrt, og man bliver afhængig af leverandøren.

Det billigste er at finde et standardsystem der håndterer flest mulige arbejdsgange hensigtsmæssigt, og finde "work-arounds" på den sidste lille del. Derfor find nogen som er godt inde i alle løsningernes mulighder, så kan de hjælpe med en god arbejdsgang.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 06:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

 

Hvor i Danmark bor du ?

Jeg tror du vil bliver overbevist med en Mamut Demo

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper!

Har du valgt dit regnskabssystem?

Hvis ikke skulle du se på denne link: http://www.winfinans.dk/

Vi anvender dette system i www.JOMACompany.dk og der findes endog en FREE version og såfremt i ikke her mange tusinde poster/år så kan I anvende dette system. Overskrides antal poster/år kan dette løses ved betaling for flere.

Set på det det er bestemt en løsning der er vær at studere -

 

hilsen john sommer

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)