Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabssystem

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi står i en situation hvor vi/jeg ikke er tilfreds med summasumarum... Muligvis fordi det ikke er sat godt nok op fra starten (har jeg ikke selv været med til). Men vi går nu med planer om at skifte det, men hvad kan I anbefale?

Vi har følgende krav som skal være opfyldt:

1. Lager funktionen skal være god da vi er distributører af tøj mv.

2. Der skal kunne være flere bruger på af gangen.

3. Det skal være mulight at følge salg på de enkelte kunder.

 Systemet må ikke koste alt for meget da vi senere vil investere i et program som skal tilpasses vores virksomhed. Men vi har ikke omsætning/overskud til at bruge pengene på det nu.

 Vil meget gerne have jeres erfaringer. Eventuelt om der er nogen som kender til Mamut?

 Mvh Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Vi anbefaler Economic!

Er vor mening det bedste system på markedet til rimelige penge.

Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige læst en anmeldelse af det her på siden hvor det bestemt ikke får god kritik. Skal siges at vi omsætter for små 3 mio. kr. og har lagerstyring som nøglefaktor. Vil have mange posteringer og der lyder det til at dette system bliver dyrt?

 Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor har du læst denne anmeldelse, og hvori består kritikpunkterne?

Jeg kan da nævne, at vi har kunder med langt større omsætning på systemet!

Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

 Jeg kan se du selv har læst anmeldelsen af systemet hvor et af kritikpunkterne er prisen som kommer op på ca. 20 t.kr. om året ved "mange" posteringer. Og så bliver det nævt at der mangler funktioner!!! Hvad det indebærer ved jeg ikke, men er lidt nervøs da vi har været meget uheldige med vores sidste leverandør!!!!

Har ikke brugt tid på at se på deres demo på nettet endnu, men vil gøre det i løbet af den kommende tid. Ville bare gerne have nogle input fra andre som har et system som de er tilfreds med.

Kan du stå inde for deres lagermodul da det er en nøgle faktor for os. Har jo læst mange af dine kommentarer her på siden og har stor respekt for det du skriver. Hvad er din relation til selskabet bag dette system?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper!

20tkr.? Hvordan opstår denne pris dog?

Vi har en webshop på med 15000 transaktioner p.a...........! Lagerstyring er naturligvis væsentlig for dig, og nej

har ikke en kunde med så mange transaktioner på lagersiden.

Jeg synes du bør tage en snak med Rene Møller hos Economic...som er meget dygtig.

Mine relationer til Economic...er bare, at vi har en del kunder på Deres system, og vi har en særdeles

fornuftig dialog med dem. Jeg får ikke provision.

Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dine input vil helt sikkert overveje det kraftigt.. Er der mulighed for at styrer rykker mv. på debitorsiden? Ja nu skal jeg vist heller kontakte dem... Har jo mange spørgsmål!!

Tak

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil anbefale at du tager et kig på Dynamics NAV (tidligere Navision). Systemet har et omfattende lagersystem, debitor med rykker funktionalitet m.m. Dynamics NAV understøtter flere samtidige brugere. Jeg vil tro det er noget du vil være rigtigt glad for. Derudover kan du få tilpasse systemet så det præcis fungerer som du ønsker det eller få lavet udvidet funktionaliteter.

Man betaler pr. licens, en licens koster ca. 12.000 kr og er et engangsbeløb. En licens giver rettighed til 1 samtidige brugere, skal to personer kunne logges på systemet på samme tid, jamen så skal du bare købe 2 licenser.

Herudover kommer tilpasning af fakturaer layout m.m. som vil koste dig omtrent 5000 kr, så er du også kørende.

Startomkostningerne er høje, men herefter er du også kørende, og rustet mod fremtiden, hvis virksomheden skulle udvide og få større behov til sit ERP system.

E-conomics er dyr fornøjelse på lang sigt. Lad os antage at omk. er 300 kr pr. måned ved anvendelse af E-conomics, det giver 18.000 kr på 5 år, og glem ikke at SKATs krav er man skal gemme data/bilag i 5 år, så det er meget svært at komme ud af det igen. Hvis man til det tidspunkt vil skifte til et andet system, så skal data overflyttes, og det kan hurtigt løbe op i mange penge at få flyttet data fra E-conomics til sit nye økonomi system.

Mamut har jeg ikke så meget kendskab til, så det vil jeg ikke kommentere på.

Hvis du synes det er for dyrt, så kan du prøve at se på Microsoft C5 som er mindre løsning, men som også fungerer udemærket.

Hvis du ønsker at vide mere om mulighederne ved disse produkter (NAV eller C5), så er du velkommen til at kontakte mig. Jeg er ikke forhandler af disse produkter, så jeg prøver ikke på at lokke dig for at tjene noget, men blot hjælpe dig med at vælge et system som passer til dit behov.
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niklas

 Tak for svaret, lyder lidt dyrt pr. bruger som upfront omkostning... Men som en langsigtet løsning. Har du meget eller mangler der et ikke kendskab til Mamut?

 jesper

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan søge på siden her, hvis du vil læse om Mamut, jeg ved der har været et par tråde med diskussioner af disse produkter.

Jeg mente at jeg ikke havde tilstrækkeligt kendskab til produktet at jeg vil kommentere på det.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)