Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer Joomla CMS, noget som kan sige godt og ondt om systemet?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Indonesien
Tilmeldt 19. Dec 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens

Jeg skal have flyttet en stibe hjemmesider over i et CMS og har kigget lidt på Joomla. Jeg kunne dog godt tænke mig at høre lidt om andre erfaringer med systemet.

Nu er det jo open source og dermed gratis, hvilket er dejligt, men hvad er der er negative ting ved systemet?

Jeg har selv været inde og kigge lidt på den demo der er på joomla.org og en af de ting der spriger mig i øjnene er, at administrationen ser lidt avanceret og stor ud. Skyldes det at joomla demoen på deres site er en lidt halvstor site og dermed at administrationen også er blevet velvoksen?
Er det sådan, at man kan "simplificere" administrationen overfor en mindre teknisk bruger, således at denne let og hurtigt kan gå til den?

Jeg mener at have hørt noget om dublicate content og multiple URL'er - er det en saga baseret på et gammel version eller er det stadig en realitet?

Hvor bør man hoste systemet? Kan et billigt webhotel som Surftown klare opgaven fejlfrit, eller skal man kigge på et dyrere hotel - og i givet fald hvilket?

Glæder mig til at høre jeres erfaringer :-)

Hilsen Michael. 
Uddannet Art Director, er Adobe Certified Expert og super god til XHTML, CSS, Javascript og AJAX. Elsker open source løsning så som Wordpress og Joomla.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej communikations expert

Jeg vil ikke sige et ord ondt ord om Joomla, men hvis du er på udkig efter et CMS, der kan betjenes af alle vil jeg forslå, at du tager et kig på Secoya CMS. Vi har afskaffet backenden, således at alt vedligholdelsen af hjemmesiden sker direkte i hjemmesiden. Du kan se en videodemonstration af systemet på www.secoya.dk.  Skulle videoen have vagt din interesse sender vi dig meget gerne demokoder, således at du selv kan lege lidt med systemet. Systemet er modulbaseret og vi har pt. mere en 60 moduler som naturligvis vil kunne tilpasses individuelle behov.   

 

Fra Indonesien
Tilmeldt 19. Dec 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer

Tak for dit tilbud, men jeg må nok takke nej fordi...

Jeg har tidligere mistet for mange tusinde kroners licenser til CMS da firmaet lukkede. Derfor er jeg ikke længere vild med tanken om løsninger der er leverandørafhængig.

Jeg har konkret mellem 5 og 10 websider jeg ganske snart skal have flyttet over i et CMS. Udgiften til licenser alene, og derefter forskellige moduller for at det virker korrekt, ville jo blive abnorm.

Hvis jeg skal være lidt kontruktiv kritisk overfor dig, så kan jeg på din website hverken se forretnings- eller licensbetingesler, jeg kan ikke finde ud af, om jeg er "fri som fuglen" med hensyn til at smutte fra jer og jeg kan ikke finde ud af hvor mange partnere/leverandører/udefrakommende der kan arbejde videre med jeres CMS skulle der ske noget med jer...

Hilsen Michael. 
Uddannet Art Director, er Adobe Certified Expert og super god til XHTML, CSS, Javascript og AJAX. Elsker open source løsning så som Wordpress og Joomla.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer

Jeg bruger Joomla til langt de fleste af mine løsninger, og det er et yderst fleksibelt system med hensyn til administration, udvidelser og ikke mindst design.

Afhængigt af adgangsniveau kan du lukke af for visse dele af administrationen, så de pågælende brugere kun har adgang til det de skal bruge.
Og nu vi er ved ACL så er det netop Joomlas svaghed. Der mangler noget ordenligt brugerkontrol med mulighed for flere brugergrupper mv., men dette kan ordnes med hjælp fra tredjeparts udvidelser.

SEO mæssigt er jeg ikke sikker, der er nok nogen der har mere styr på det end mig. Jeg ved at dublicate content var et problem i den gamle version, jeg ved faktisk ikke hvordan det forholder sig i den nye.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Joomla er et rigtigt glimrende CMS.

Personligt finder jeg det også lidt omfattende eller tungt i administrationen samt besværligt at søgemaskineoptimere, men det er altså en smagssag og et religionsspørgsmål, skal jeg understrege. :-)

Wordpress er et andet godt bud på et CMS, som er lidt lettere at arbejde med og er super godt at søgemaskineoptimere.

Gordon Brown er faktisk lige begyndt at bruge Wordpress som CMS :-)

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

communication expert:

Hvor bør man hoste systemet? Kan et billigt webhotel som Surftown klare opgaven fejlfrit, eller skal man kigge på et dyrere hotel - og i givet fald hvilket?

Og med hensyn til hosting: Hvis oppetiden ikke er super kritisk, kan du med fordel vælge gigahost.dk som webhotel. Der får du for omkring en tyver om måneden en konto, hvor du kan lægge alle de domæner, databaser, joomlainstallationer osv du vil på. Oppetiden er fornuftig i forhold til prisen.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Svendborg
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg laver 95% af mine hjemmesider i Joomla 1.5 - hvilket er et glimrende system hvor der konstant bliver udviklet nye ting til. Vedr. søgeoptimeringen så syntes jeg også at det var en smule "tricky", men jeg har nu fundet en kanon løsningen som optimerer både SEF og SEO. Webshopsystemet i Virtuemart fungerer os rigtig godt nu, og systemet har selvfølgelig den fordel at man ikke mister hele systemet fordi et firma går nedenom og hjem.

Udfordringen ved alle CMS systemer er selvfølgelig brugervenlighed, og det at man lige skal sætte sig ind i tingene, men har må jeg sige at både Drupal og Typo3 ikke kan følge med. Der er virkelig god dokumentation, og det er forholdsvist nemt at sætte sig ind i.

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brugt Joomla i nogle måneder, og er faktisk rigtig tilfreds. Indlæringskurven er stejl, men efter jeg har forstået nogle af principperne syntes jeg at det går helt godt. (Jeg måtte dog overgive mig og læse en bog for at komme i gang). Dertil kommer at der er adgang til et ton Extensions.

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)