Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Røde øjne

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg fjerner røde øjne ved brug af Photoshop...
 
Thanks

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
  Pyha, det er ret svært at beskrive - så skal man jo nærmest lave en slags on-line guide.
 
Men normalt bruger vi her i huset Airbrush-værktøjet, hvor der så bruges kombinationer af color-replacement og darken -funktionerne som ligger i Airbrushen. - Og så er en Wacom-plade altså rart at have når man lave sådan nogle ting, da man så kan sætte Pressure og Size på Airbrushen til henholdsvis at følge pennens tryk mod pladen og skift med tasterne på pennen.
 
I enkelte tilfælde går vi ind og lave en direkte replacement med enten Clone-stamp værktøjet eller lave en rund selection hvor man så går ind og ændre på farvekurven i øjet og filtrere noget rødt fra.
 
Men metoden med Airbrushen er den vi bruger mest - især på model-fotos, hvor spot og blizt lige har givet en knald-effekt i øjnene. Clone-stamp kan så bruges i kombination med Airbrush for at redde øjenvipper og ligende som ryger med under airbrushningen.
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går netop ind og bruger airbrush, jeg følger vejledningen, men det går galt når jeg har valgt farve, og skal til at "male" øjet. Enten sker der ikke en bønne, eller også kommer der kun en lille sort prik...

Har du nogen anelse om hvad jeg gør forkert?

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

  Du har formentenlig ikke valgt en størrelse brush som er stor nok.

Endvidere skal du checke hvad pressure og size er sat til. Hvis du ikke har en Wacom eller lignende, men blot bruger mus, så sæt pressure ned til en 25-30%. Moden skal sættes til standard, og så vælg en meget mørk grå farve med et stænk af blå/violet i - men ikke ren sort.
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Takker

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du har Phostoshop CS2, kan jeg anbefale ''Red eye tool''

Tryk J et par gange, hvis det ikke allerede er valgt i din værktøjspallet. Det er det ikon med et øje med et kryds over.


Held og lykke med det.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/20/2006 10:54:11 AM Forfatter: netMedia.dk Hvis du har Phostoshop CS2, kan jeg anbefale ''Red eye tool'' Tryk J et par gange, hvis det ikke allerede er valgt i din værktøjspallet. Det er det ikon med et øje med et kryds over. Held og lykke med det.
 
Takker!

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/20/2006 12:27:21 PM Forfatter: Martin Tygsen
ellers til en anden god gang er det nemt lige at gå ind på google og søge efter det.
Fordelen er at de tit og ofte er med billeder og gennemgår alt fra punkt til punkt, hvilket er lidt svært herinde.
 
Yep, kender godt siden: www.hvordan.dk. Nu var det netop for at undgå Photoshops manual at jeg spurgte herinde... Det kunne være at I kunne forklare det bedre

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var nu ikke negativt ment ;) og jeg kendte ikke siden hvordan.dk men sjov er den da.

 
Grunden til jeg synes det er rart at søge på google efter tutorials til netop photoshop er at, for det første får mange forskellige metoder, og for det andet fordi de er lavet som guides der hjælper dig igennem.

Som Jesper også skriver er det svært lige at forklare nogengange.
 
 
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)