Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beach-Café

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 12. Aug 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer,

 Jeg har længe ligget inde med en masse skøre og nye koncepter. og ville derfor dele det lidt med jer, og høre jeres mening, og eventuellere forslag til forbedring m.m

 Jeg har tænkt længe over at starte en café, der skal sælge smoothies, Friskpresset juice, hvor kunden selv bestemmer sine råvarer. altså hun kan pege på en appelsin og en gullerød og så få lavet det til en juice.

dertil skal der selvfølgelig være en fast menu, men nogle smoothies/juices/milkshakes der smager godt.

Min idé var så at indrette caféen med palmer, og beach-agtig inventar.  Og personalet skulle så også være hawaii-agtige.

der skal dertil være lidt let at spise, i form af frugt, clubsandwiches / sandwches m.m. men hovedservicen skal være smoothies/juice konceptet.

Jeg vil høre jer, om der er noget lignendei DK, og om i tror det var noget danskerne ville bruge tid og penge på?

En af salgsteknikkerne var jo så at præsentere det således at det daglige frugt/grøntsags behov kunne dægges på mindre end en halv time, i et kulinarisk indrettet miljø.. Og sund fastfood.  jeg arbejder stadig på noget lignende..

 Med venlig hilsen Mikkel tschentscher Pedersen

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det findes i København, dog uden sand og palmer. Hvilket jeg også synes er overflødigt.

Kæden hedder "Joe and the Juice"

Der er en masse anmeldelser af dem på nettet, her er en tilfældig:

http://www.mitkbh.dk/joe-and-the-juice/ 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Nielsen:

Det findes i København, dog uden sand og palmer. Hvilket jeg også synes er overflødigt.

Kæden hedder "Joe and the Juice"

Der er en masse anmeldelser af dem på nettet, her er en tilfældig:

http://www.mitkbh.dk/joe-and-the-juice/ 

 

Men dermed ikke sagt, at Mikkels initiativ er dårligt. København har altid plads til en cafe til...
Jeg arbejder fx et sted midt i Kbh, hvor der er over 500 m til en god sandwich/smoothie bar og det er ikke altid godt for arbejdsmiljøet da det giver diskussioner om hvis tur det er til at hente :-)
Ud fra hvad jeg kan se på andre venner/bekendte der også bor her i Kbh, så er alle ret dovne hvad angår mad - vi bevæger os ikke ret langt for den. Man hopper ikke i bilen/op på cyklen for at hente mad fra den anden ende af bydelen, man bruger hvad der er i nærheden.

Lav noget på hjørnet af Bredgade/Espanaden - der er et ledigt lokale... du får mig som kunde :-)
Du må også gerne lave noget ude på Østerbro omkring Svanemøllen hvor jeg bor - jeg er træt af pizza :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel - afstig afsted med din idé! Den er sgu super!

Hop ned i Joe and the Juice - som jeg i øvrigt ikke selv kender - gå derefter over til Coconut Beach Bar - og kom igang med dit koncept :)

Vi har brug for friske initiativer som dit :-)

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg sagde heller ikke at det var en dårlig ide, jeg savner virkelig også et alternativ til pizza og lignende.

Jeg er bare ikke vild med sandet og palmerne :-)

Tilmeldt 12. Aug 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu tænkte jeg ikke på at lave det helt store "hawaii", men altså, tematisere det og give det en ånd.

Ja, jeg trænger nemlig også et alternativ til de tusindvis af pizza,burger, dôner cafér/restauranter m.m der er at finde.

jeg vil helt klart tjekke den kæde ud. tusind tak for feedbacken. jeg vender nok tilbage snarest med flere input og et råb for hjælp :D

EDIT:

Jeg tog lige et smut forbi Coconut Beach Bar , og Joe & the juice's anmeldeser og billeder af dem
- det jeg har i tankerne er en blanding af Coconut Beach Bar's miljø, og Joe' and the juices mad/drikke m.m.
Jeg har dog læst mig til at priserne var for høje hos Joe & The juices, og det må på en eller anden måde kunne lade sig gøre at konkurrere mede dem. da jeg ummidelbart kun kan finde 3-4 cafér/barer i KBH, som har noget lignende mit koncept. så hvis jeg for stablet det på benene en dag, så tror jeg det kunne blive en succes, hvis markedsføringen er korrekt.
- vi skal være sundere, mere sociale og hvorfor ikke klare begge ting under samme tag :D

 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du smutter i Magasin og kigger på Joe and the Juice, så tag et smut op af Bredgade. Der ligger en cafe der hedder Mormors og kører også et sjovt tema (gammel cafe). De har gjort det meget gennemført, selve indretningen.

Personligt er det for mig ikke temaet der lokker mig, men kvaliteten. Go mad til en go pris og jeg kommer der ofte.
Jeg kan heller ikke lide Hawaii temaet, men det ville ikke afholde mig fra at komme der, hvis maden var god (og placeringen passer selvsagt)

Held og lykke med det, som sagt er der lokaler nede i den ende af Bredgade hvor jeg har kontor :-) (hint: jeg savner et god cafe/take away)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 12. Aug 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Så temaet kan egentlig være lige meget(Læs: selvfølgelig skal det være lidt eksotisk) - så længe råvarerne er i top kvalitet til forniftige penge.

Men min idé var jo at når det kom op at køre, holde åben om dagen, og have bar om aftenen, da jeg tror det lidt eksotiske og flotte farverige drinks  til fornuftige priser m.m kunne tiltrække de unge? måske bare min egen ummidlbare "feeling"?
jeg overvejer stadig hvor jeg vil placere det, og skal have lagt en forretningsplan.

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke om det skal være i København?

Men i Bruun's Galleri (Århus) ligger Juice mania. Deres speciale er nogle gode vitaminindsprøjtninger af Smoothies at være.

Held & lykke med ideen. Det lyder rigtig spændende

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der lå engang en rigtig lækker juicebar inde ved Peblinge Dossering, men jeg ved ikke om den ligger der endnu. Jeg mener da de havde sådan et strandtema? Men det er nogle år siden jeg har været derinde... Kan bare huske at det var toplækkert, så jeg synes også det er en god ide! Stick out tongue

~
Anja

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)