Køb et Amino Sponsorlink
Hej Bjarni
Tak for dit indlæg
CDON mener jeg kvalificere sig som webshop, men den er svensk! Derfor kommer den ikke på listen. Når jeg kigger på den svenske liste ser jeg ingen virksomheder i top10 som ikke sælger, fysiske vare... (http://internetworld.idg.se/polopoly_fs/1.130010!ehandel.pdf)
En liste med webshops der sælger service ydelser vil blot være en liste med flyselskaber og steder hvor mang kan købe mobil taletid.
Mvh anders
Bjarni Norddahl: Anders Andersen: Det undre også mig meget, hvis ikke der er nogle aminoer, der kan komme med navne på nogle webshops der omsætter for mere end 40 millioner... Alt andet bliver konklusion at svenske webshops bare er 10 gange så store som danske... Selv om vi handler for det ca. samme online per indbygger i begge lande (sverige har flere indbygger). De 20 største svenske webshops kan findes på en liste her: http://internetworld.idg.se/polopoly_fs/1.130010!ehandel.pdf Hvis dansk webshops virkelige er så små i forhold til svenske, leder det til det næste spørgsmål.... Hvorfor?? Umiddelbart vil jeg mene det skyldes, at de ikke begrænser ordet webshop til kun at omhandle fysiske produkter (hvilket IMHO heller ikke er korrekt at gøre). F.eks. mener du ikke CDON kvalificerer sig som webshop, men de er netop med på den svenske liste. Det er nok den største årsag til forskellen.
Anders Andersen: Det undre også mig meget, hvis ikke der er nogle aminoer, der kan komme med navne på nogle webshops der omsætter for mere end 40 millioner... Alt andet bliver konklusion at svenske webshops bare er 10 gange så store som danske... Selv om vi handler for det ca. samme online per indbygger i begge lande (sverige har flere indbygger). De 20 største svenske webshops kan findes på en liste her: http://internetworld.idg.se/polopoly_fs/1.130010!ehandel.pdf Hvis dansk webshops virkelige er så små i forhold til svenske, leder det til det næste spørgsmål.... Hvorfor??
Det undre også mig meget, hvis ikke der er nogle aminoer, der kan komme med navne på nogle webshops der omsætter for mere end 40 millioner... Alt andet bliver konklusion at svenske webshops bare er 10 gange så store som danske... Selv om vi handler for det ca. samme online per indbygger i begge lande (sverige har flere indbygger). De 20 største svenske webshops kan findes på en liste her: http://internetworld.idg.se/polopoly_fs/1.130010!ehandel.pdf
Hvis dansk webshops virkelige er så små i forhold til svenske, leder det til det næste spørgsmål.... Hvorfor??
Umiddelbart vil jeg mene det skyldes, at de ikke begrænser ordet webshop til kun at omhandle fysiske produkter (hvilket IMHO heller ikke er korrekt at gøre). F.eks. mener du ikke CDON kvalificerer sig som webshop, men de er netop med på den svenske liste. Det er nok den største årsag til forskellen.
Hej Anders
Jeg kender desværre ikke de svenske netbutikker godt nok, til at vide om de alle sælger fysiske varer. Men de er i hvert fald ikke alle sammen svenske. F.eks. vil jeg mene Dell er amerikansk, selvom de da sikkert har et datterselskab i Sverige.
Og selvom både telefonselskaber og flyselskaber sikkert vil fremgå af listen, så vil jeg stadig mene, at de er netbutikker. Så hvis der virkelig er mest omsætning i serviceydelser, så er det vel egentlig også dét listen bør vise? Jeg aner ikke om det er tilfældet eller ej, men synes faktisk det er det meste interessante at vide. Hvilke netbutikker, uanset salgsform, der omsætter for mest og evt. også hvem der har det største overskud.
Man kan selvfølgelig også godt lave en liste, der ikke medtager virtuelle varer (inkl. SPAMfighter og e-pusher), men så bør man IMO gør eksplicit opmærksom herpå, når man publicerer listen.
Men det er selvfølgelig forskellige meninger og dem findes der sikkert ligeså mange af, som der findes mennesker :-)
Bjarni Norddahl: Hej Anders Jeg kender desværre ikke de svenske netbutikker godt nok, til at vide om de alle sælger fysiske varer. Men de er i hvert fald ikke alle sammen svenske. F.eks. vil jeg mene Dell er amerikansk, selvom de da sikkert har et datterselskab i Sverige. Og selvom både telefonselskaber og flyselskaber sikkert vil fremgå af listen, så vil jeg stadig mene, at de er netbutikker. Så hvis der virkelig er mest omsætning i serviceydelser, så er det vel egentlig også dét listen bør vise? Jeg aner ikke om det er tilfældet eller ej, men synes faktisk det er det meste interessante at vide. Hvilke netbutikker, uanset salgsform, der omsætter for mest og evt. også hvem der har det største overskud. Man kan selvfølgelig også godt lave en liste, der ikke medtager virtuelle varer (inkl. SPAMfighter og e-pusher), men så bør man IMO gør eksplicit opmærksom herpå, når man publicerer listen. Men det er selvfølgelig forskellige meninger og dem findes der sikkert ligeså mange af, som der findes mennesker :-)
Tak for dit input. Du har ret i, at Dell helt sikkert ikke er et svensk selskab. Jeg forstår heller ikke hvad de laver på den liste
Flyselskaber og telefonselskaber er vel også netbutikker, men som der kan læses tidligere i denne tråd, fremgår det af definationen, at denne list er over de danske webshops der sælger fysiske produkter online direkte til forbrugerne, og dette vil jeg også gøre opmærksom, når listen bliver offentlig gjort.
Som du siger vil det være intersant, at vide om service produkter sælger mere end fysikse produkter, hvilket de gør, men de vil være i en helt anden klasse, en helt anden forretnings model og dermed ikke en konkurrent til de dansk webshops. F.eks. omsætter SAS for 5.515.491.000 € og jeg tror de fleste køber billet online. Telmore omsætter for 108.789.000 € hvilket også er større end de andre fysiske webshops.
Jeg synes det er interesant, at sammenligne danske fysiske webshops, da disse har stortset den samme forretningsmodel, og de samme udforinger, f.eks. med fragt, logistik, returvare, betalingsmuligheder mv.
Angående din point om forskellige meninger: Det er det der er fantastisk ved et forum som dette, at man kan høre andres meninger
Mvh Anders
- Sådan kom listen til at se ud. Tak til jer alle
Top10
Webshop
Omsætning
(Millioner)
Ansatte
1
Shg.dk A/S
320
40
2
Wupti.com A/S
260*
16
3
Aarstiderne A/S
204
94
4
Smartguy A/S
175*
45
5
Proshop ApS
150
13
6
DCS Aps
146*
24
7
PRC Data A/S
119*
17
8
Getmore A/S
115*
15
9
Entertainment Trading ApS
106
10
Billig VVS ApS
100
I alt
1695
290
Bump!
Tænkte det er tid til at få lavet en opdatering på Danmarks 10 største webshops. Sidste i 2008 da jeg forsøgte at lave en list så den således ud:
Oms
Bruttofortjeneste
Resultat før skat
Dækningsgrad
320000
33564
4539
12%
260263
14077
-43714
5%
203770
107019
8640
53%
175000
14486
5668
1%
150000
-1148
-6362
-1%
146018
16016
10606
11%
PCR Data A/S
119167
4314
261
4%
114767
8513
892
7%
106000
8354
3293
8%
100000
14485
10215
14%
Saxo.com ApS
80000
4323
790
VVS comfort A/S
60000
1620
-549
3%
Hvad er Danmarks største webshops i 20 I dag (omsætning for år 2010?)
Samme kriterier som sidst, hovedsagelig omsætning fra net salg, ingen danske og handel med fysiske varer?
Ser frem til jeres input!