Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underlig besked fra 1230?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

> men det kan godt få konsekvenser hvis man laver noget "snavs".

Ja, for hvor mange stiller spørgsmålstegn ved når de får en SMS om den nu virkelig også ER fra den der står som afsender ...? Mit gæt er, at det er MEGET færre der stiller dette spørgsmål når det er SMS end når det er email

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik for et par dage siden en sms, hvor flg. stod:

JOBMULIGHED:
vi søger folk til at uddele vareprøver. Fri/fuldtid. Få en fast indtægt, timeløn ca. kr. 200. Ekstra bonus følger med jobbet. SMS din mail, for info.

Jeg tjekkede nummeret og fandt frem til en person i Jylland. En person jeg aldrig har hørt om, eller kender til. Og jeg aner ikke hvorfra vedkommende har mit nummer?!!!

Er dette også "spam", blot på SMS? Hvad gør man?
Jeg har ikke svaret ham, fordi man ved skisme aldrig hvad det fører med sig... Tongue Tied .. synes bare det er underligt..

Med farverig hilsen

Charlotte Eland  •   webgalleri - www.charlotte-eland.dk

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep, det er spam!

Anmeld det til Forbrugerombudsmanden og så samler de sagerne sammen der. Kommer der flere anmeldelser, så fører det til retssag og i sidste ende bødeforlæg.

Det kan blive skidedyrt for den pågældende, at han laver det trick. Al elektronisk transmission, dvs fax, email og sms er omfattet af markedsføringsloven og et brud på denne er ikke smart.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

> men det kan godt få konsekvenser hvis man laver noget "snavs".

Ja, for hvor mange stiller spørgsmålstegn ved når de får en SMS om den nu virkelig også ER fra den der står som afsender ...? Mit gæt er, at det er MEGET færre der stiller dette spørgsmål når det er SMS end når det er email

Nemlig og med samme begrundelse som tidligere. De færreste tror, at man kan svindle med afsenderen på en sms, så de tager det for givet, at sms'en kommer fra det nummer, som står i telefonen.

 

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Blev disse meddelelser tilfaeldigvis modtaget d. 1. april? Kan det vaere en joke?

Tilmeldt 19. Apr 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej eland

 

Jeg har også fået den samme spam-besked. Jeg har selv prøvet at finde ud af hvem det er der sender dem, dog uden held.

Så du må være en bedre detektiv end mig - så hvordan fandt du frem til ham der sender dem ud?

 

mvh Poul

Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige betalt 90kr for 3 beskeder til 1230 Sad -Har skrevet til M1, håber de kan give en god forklaring, ellers skifter jeg selskab

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Udlandske SMS udbydere f.eks. i UK har strenge regler for sender id, bla. for hindre misbrug men også for at beskytte trademarks så der f.eks. ikke bliver sendt spam ud med afsender "CocaCola" osv.

Og jeg er ret sikker på man ikke kan sende SMSer til short codes som 1230 fra en SMS udbyder.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

activevps:

Udlandske SMS udbydere f.eks. i UK har strenge regler for sender id, bla. for hindre misbrug men også for at beskytte trademarks så der f.eks. ikke bliver sendt spam ud med afsender "CocaCola" osv.

Og jeg er ret sikker på man ikke kan sende SMSer til short codes som 1230 fra en SMS udbyder.

Mulighederne for at snyde med SMS er rimelig store. Men det er også nemt at blive opdaget hvis gatewayne (hvad hedder det på dansk?) er vågne. Men du kan ikke sende en sms til eks. 1230 FRA en gateway, men du kan sagtens få den til at se ud som om den er sendt fra den.

 

 

Tilmeldt 16. Jan 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai,

Godt du ikke svarede som du selv skriver ville det have kostet dig. Der er i virkelighed tale om nogle som forsøger at snyde med overtakserede sms.  Hvis du svarer koster det dig alt fra 3 - 50 kr. som hæves din mobilregning eller dit taletidskort. Jeg tror de bruger Lettiske firmaer som fx www.fortumo.com

 

 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)