Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underlig besked fra 1230?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

I dag modtog jeg 3 sms'er i træk hvor følgende stod:

  1. Besvar anonym SMS: Svar ANO (din besked). Pris 10kr. FL Media, Arendstraat 27, 1223 RE Hilversum, NL, 65742421. Din 14dg fortryd.ret fraskrives ved afsendelse.
  2. hej hotte. (denne SMS er gratis). For at blokere tjenesten send ANO STOP til 1230.
  3. Tak, din besked er sendt till modtager. Pris: 10 kr + trafiktakst.

Jeg kan selvfølgelig sagtens se at det nok er nogle der vil narre penge ud af mig og jeg har ingen intentioner om at svare på nogen måde. 

Er der andre der har modtaget disse sms'er som evt. ved noget om dem? Huh?

Mvh.

Nikolaj  

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 717
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej,

 

Det kan være at der har været en anden der har angivet dit nummer, sket en teknisk fejl eller lignende.

 

Det er Froutlounge Media der står bag FL Media.  fruitlounge.com hedder deres hjemmeside.

 

 

Tilmeldt 12. Apr 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har selv modtaget sms'er fra 1230. Også som dig tre i træk. det kom til at koste mig 45 Kr. Sad

 

der stoddette er en bekraftelse af betaling af 15.00D for Content bestilt den 11/04/2009. Tak for dit kob!BS Mobile, for hjelp kontakt ****@********.com, 80******.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du sikker?

Kan det ikke være, at de narrer dig til at tro, at du har betalt for noget - og så vil have dig til at reagere, ved at du så sender en sms tilbage eller ringer op til et overtakseret nummer eller andet?

Kontakt dit teleselskab - hvis noget lignende sker igen. Det er deres opgave at kreditere dig beløbet, hvis du ikke har bedt om en ydelse. Husk også, at du kun kan blive debiteret for en ydelse, hvis du har afsendt en sms til nummeret. Du kan ikke ad andre kanaler tilkoble dig den ydelse og betale via telefon uden at have bekræftet via sms først.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Vidste I hvor let det er at fake afsenderen på en SMS?
Vi ved alle hvor let det er med email, men jeg blev overrasket da jeg for en del tid siden så at det også er ret let på SMS ...

Dette og mange andre ting gør at jeg tror vi kommer til at se meget mere SMS fusk i den kommende tid ...

Man kan iøvrigt lave mange sjove ting med en falsk SMS afsender.... Devil Tænk bare på, i hvor mange juridiske og politiske sager det har været fremført at den-og-den sendte en SMS ... Aldrig har jeg set, at der har været forsøg på at verificere, om den der påstås at have sendt den faktisk har gjort det ...

 

Tilmeldt 12. Apr 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

jaja menjeg har betalt 45 Kr.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du fuldstændig ret i, Mikkel.

Jeg har heller aldrig hørt om forsøg på verifikation fra tele-selskabet om den pågældende nu også virkelig har afsendt den sms. Men det må jo blive nødvendigt fremover - og meget problematisk. Det vil især skabe store problemer i forhold til taletidskort, selvom de er registreret på navn. Lavprisselskaberne vil nok kvie sig ved den slags, da det er store ressourcer, der skal trækkes på - når de ikke har bemanding og system til den slags.

En helt anden ting er: Man ringes ofte op fra et synligt udenlandsk nr og der lægges ikke besked. De uforsigtige ringer tilbage og har nu fat i en computer et eller andet sted i Caraibien, som koster kassen at snakke med.....Det var lige et sidespring!

Flemming

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

> har nu fat i en computer et eller andet sted i Caraibien

Ja, eller endnu værre - en overtakseret satelittelefon! Hvor mange mon kender landekoderne for satelittelefoner? :)

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Ja, eller endnu værre - en overtakseret satelittelefon! Hvor mange mon kender landekoderne for satelittelefoner? :)

Ja, jeg gør ikke - har problemer nok med at huske alle de landekoder for Bangladesh, Kina, Nepal og så videre. Jeg aner aldrig, hvem der er i røret før jeg svarer, når de ringer fra en ny tlf, som ikke er kodet ind i min telefonbog.

Det er faktisk kun Sverige, Norge, Japan, Thailand og US jeg kan huske - alle de andre prøver jeg at placere ud fra det første tal....008 så ved jeg det er Asien....004...Europa.

Hvad er landekoden for satellit? Ved du det?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Vidste I hvor let det er at fake afsenderen på en SMS?
Vi ved alle hvor let det er med email, men jeg blev overrasket da jeg for en del tid siden så at det også er ret let på SMS ...

Ja.... det er MEGET let.... mine brugere sender en del sms'er fra Tigernet.dk hvor deres nummer står som afsender. Jeg kunne sagtens skrive deres navn hvis jeg vil det istedet.

Jeg lavede engang en "test" hvor jeg sendte en besked til en ven fra hans kæreste.... de var heldigvis tilstede så det var jo en joke.... men det kan godt få konsekvenser hvis man laver noget "snavs".

 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)