Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt til Norden (ej PostDK)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en del forespørgsler fra kunder i Norge der gerne vil handle i min stylingbutik 

Problemet er bare at PostDK er så dyr at sende med. Mange af de ting jeg sælger vejer under 1 kilo, men det koster alligevel 178DKK at sende mindre end 1 kilo til Norge.

Det synes jeg er en anelse dyrt, specielt når de fleste ordrer fra Norge typisk ligger på 500DKK.

Har I nogle alternativer til PostDK som er billigere (Det skal siges at jeg er meget tilfreds med PostDK's indlands service, men 178DKK er bare for dyrt for en lille pakke til Norge)

  

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

En anden tanke - Kan det betale sig at have et (mindre) lager i Norge af de varer du typisk sælger til landet?

Eller er det, som jeg måske frygter, et uoverskuligt stort antal forskellige varenumre?

Ellers ville det måske kunne betale sig. 

Har du kigget på hvad UPS tager for turen derop? Eller DHL eller andre af de større spillere på markedet.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er generelt dyrt at sende til Norge uanset om du vælger posten eller GLS, DPD, DHL eller UPS osv.  dette skyldes pakken skal toldbehandles da Norge ikke er med i EU.

Post Danmark giver rabat til bl.a Norge via deres selskab Pan Nordic logistics, det forudsætter dog at du har mindst har 20 pakker pr. forsendelse.

Prøv også at forhør dig hos link logistics der har en del forskellige muligheder. www.linklog.dk

 

Mvh

Ravn

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn - jeg tror ikke Tolden har noget med prisen at gøre for det koster ikke mere at sende 1 kilo med PostDK til Norge end det koster at sende det til Sverige hvor der ikke er told.

Og jeg har desværre aldrig 20 pakker pr. forsendelse. Så mange kunder har jeg trods alt ikke deroppe.

Anders - Jeg har slet ikke kunder nok til at jeg vil have gang i et eksternt lager.

Jeg har ikke undersøgt andre end PostDk som jeg bruger pt. Fordelen ved PostDK er at jeg i forvejen bruger dem til alle andre pakker og det kan nok hurtigt blive besværligt hvis pakkerne skal afleveres 2  steder fremfor 1.

Og hvis DHL, UPS eller GLS skal afhente på min adresse så bliver det næppe billigere, og da virksomheden er en bibeskæftigelse vil de ikke altid kunne træffe nogle hjemme, og hvis der er noget der kan pisse en fragtmand af, så er det nok der ikke er nogen hjemme :-)

Jeg regnede med (og håbede egentlig på) at der var nogle andre herinde der i forvejen havde nogle erfaringer på området, som jeg kunne trække på.

 

 

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Rene G:

Ravn - jeg tror ikke Tolden har noget med prisen at gøre for det koster ikke mere at sende 1 kilo med PostDK til Norge end det koster at sende det til Sverige hvor der ikke er told.

Måske lige med undtagelse af Post Danmark men eller må man antage at toldbehandlingen faktisk en betydning, for priserne, DPD, UPS .... osv er mærkant dyrere til Norge end til Sverige.

Men den  "hobby forretning" du har, er det nok vanskeligt at gøre noget ved porto prisen . Men husk på at nordmænd er vant til at betale en relativ høj fragtpris iforvejen http://www.posten.no/Portal/ProdukterTjenesterA-AA/S/SmartpostEsker/Kanalforside.htm?tab=Priser.

 Ravn

 

 

 

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var da en anderledes måde at  gøre det på.

Køb en æske og fyldt alt det i den du kan, dog max 35 kilo (sådan læser jeg det)

Men jeg kan godt se at hvis det koster 105 NOK for at sende en 1 kilo tung pakke rundt i Norge, så bliver de nok ikke så skræmt at de 178DKK det koster at sende fra Danmark.

Tak for linket, det gav et lidt større indblik.

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej igen

Ja det er altid vigtigt at få tingene sat lidt i perspektiv. Husker du iøvrigt at nordmændene ikke skal betale dansk moms af varerne?

 

Mvh

Ravn

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn.

Jo det med momsen til Norge (eller mangel på samme) er der styr på :-)

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er mit indtryk at PNLnordic er de billigeste til leveringer i norden. Prøv at tjekke dem ud.

 En anden løsning som jeg køre med en af mine svenske kunder(www.nodelageret.dk han har webshop) er at han sender mig en pakke en gang om ugen med de bøger der skal sendes ud i Danmark. Kender du ikke en Nordmand du kan sende til, som så sender videre for dig?

 

Mvh Anders

Tilmeldt 4. Nov 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Åbner lige en gammel tråd.

Det koster jo det samme om du er firma eller privat person.

Vi sender til Norge og har familie deroppe og prisen er den samme om vi sender den ene eller anden form.

Men hvad med Færøerne ?

Det koster jo også en mindre formue at sende en pakke derop.

Nogen ideer ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)