Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Man skal finde sig i meget....

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er så pissesur lige nu, så i må bære over med mig, hvis bægeret flyder over, og jeg bliver ulødig.

Nogle gange kan umulige kunder bare få en til konstant at synge med på David Allan Coe´s sang "Take This Job and Shove It". Hør sangen og kom i den rette stemning: http://apps.facebook.com/ilike/artist/Johnny+Paycheck/track/Take+This+Job+And+Shove+It?apv=1

En kunde ringer og klager sin nød over en vare, som blev leveret i 2005, men som han ikke har betalt for. Han ser sig ikke i stand til at betale og det var iø hans kone, der bestilte varen uden han vidste det.

Vi har rykket siden 2005 og ikke hørt noget før 2008. Ualmindelige flinke som vi er får han lov at levere varen tilbage. Den kommer så ufranko, så vi får en regning på over 500 i fragt. Vi tilbagekalder sagen hos vor advokat.

Advokaten sender selvfølgelig en regning til kunden for den tid hun har brugt på sagen uden at han har reageret.

Så er den sag ude af verden....tror man.

Kunden ringer så nogle uger senere og klager over nogle andre elmenter han har fået leveret i 2004. De duer ikke til noget, Det falder fra hinanden o.s.v.

Vi lover at sende en montør ud og ordne det inden 1 uge, idet vi hele tiden kører i hele landet og laver montering (ikke reklamationer:-), så det skal bare lige passe ind med en dag vi er på de kanter.

Næste dag er der så en email fra kunden, der frisk fortæller, at han oprettet en hjemmeside, hvor han fortæller om vores utroligt dårlige produkter. Der er billeder af de elementer, der er væltede og en masse sarkastiske ord om vores firma.

Jeg undersøger sagen nærmere og kan på billederne se, at elementerne er fejlmonterede og er egentlig lidt rystet over den montering. Der er bare den hage ved det, at det ikke er os, der har monteret elementerne, men noget han har fået et andet firma til at gøre sort. Alligevel skriver han, at vi har monteret det. og også hvad vi har faktureret. Kunden oplyser telefonisk, at han troede vi var ét firma, men at han iø ikke har en regning for monteringen.

Vi har i tidernes morgen selv brugt det pågældende firma til montering, hvis vi ikke selv havde tid til det, men har altså ikke forestået denne montering og ikke haft noget med montereingen eller faktureringen at gøre. Vi har heller hørt noget fra kunden i de 3½ år der er gået siden det blev monteret.

Jeg skriver til manden og beder ham tage hjemmesiden ned, da vi jo har en aftale om, vi kommer og monterer elementerne korrekt uden beregning, fordi vi gerne vil have glade kunder på trods af, at vi ikke er skyldige i denne fadæse (de har så været fejlmonteret siden 2004).

Det går han med til.

Næste dag er der en ny email, hvor han skriver, at hvis ikke vi sørger for at han kommer ud af RKI på grund af manglende betaling for de varer han bestilte i 2005 og sagens omkostninger til vor advokat, så bliver siden ikke taget ned.

Hvor meget skal man egentlig finde sig i?

Jeg har et SEO firma, ved siden af dette job, og hvis han vidste, hvor megen lyst jeg har til at oprette en hjemmeside omhandlende hans person og hans trang til lumre saunabesøg med mindreårige trækkerdrenge...Lightning

Men sådan er jeg ikke.

Vi betaler sagens omkostninger, monterer hans elementer og vender den anden kind til.

Alt dette blot for at undgå negativ omtale. Vi kunne anlægge sag om injurier, men risikoen ved at potentielle nye kunder ser hans hjemmeside inden den bliver taget ned med rettens hjælp er ikke værd at løbe.

Lige i dag har jeg et had/kærlighedsforhold til Internettet.

Tak fordi i læste med.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Citat: Men sådan er jeg ikke.

Det behøver du skam heller ikke at være. Men der må være en mellemvej hvor du ikke bare ligger skulder til alt....jeg vil mene at du har givet ham alt for meget snor. Han bruger jo revolver politik og han kommer garanteret igen med flere trusler...også ligger du dig ned igen?

Jeg mener egentlig bare at du skal kende din egen grænse så det ikke kommer så langt ud. Kundeservice er hamrende vigtig, men er dette service eller afpresning?

 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Kenneth, det du beskriver er afpresning, og giver du efter følger der bare flere afpresninger efter.

Stod det til mig, så kan i genoptage dialogen når han har betalt sine udeståender. Indtil da kan det altså ikke komme på tale at lave eftermonteringer og fjerne ham fra RKI. Så må tingene gå sin gang. Brug evt din SEO kundskab til reputation management.

Mvh Jesper

SitePerformance.dk: Måling af nedetid på dit website.

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig i, at dette er afpresning og jeg har det enormt skidt med at vende den anden kind til.  Føler mig pisset op og ned ad ryggen og for første gang føler jeg mig lidt tandløs- Hvad skal man stille op mod usandheder som man kan dokumentere ikke har hold i virkeligheden. Godt jeg ikke stiller op til det amerikanske prædidentembedeSmile

Inden for mit felt er kundegruppen stor, men konkurrencen ikke overvældende, så vores brand er meget kendt på det produkt.

Kundegruppen er endvidere meget nem at segmentere. Alle kender ikke alle, men det er tæt på. Det kunne være en potentiel katastrofe, at diverse forums blev gjort opmærksom på siden - det undlod han i øvrigt heller ikke at oplyse mig om i hans første mail.

Jeg vil tale med vores advokat om hændelsen, når hun kommer fra ferie på mandag. Der må findes en anden paragraf, der beskytter mod usandheder.

Det vigtigste i dag var, at få siden fjernet. Så må jeg overveje sammen med vor advokat, hvilket efterspil det skal have.

Læs i øvrigt Hr. Thorborgs blog post om noget lignende: http://nethandel.blogs.erhvervsbladet.dk/2008/02/29/darlig-kundeservice-kan-blive-din-onlind%C3%B8d/

 Det er jo ikke videre opmuntrende, især ikke når jeg mener, at vi har ydet kundeservice langt ud over det sædvanlige.

Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke, Skat ville vaere interesserede i at hoere om hans "sorte" montering af elementerne? Du har vel pr. email, om ikke direkte beviser, saa i hvert fald meget staerke indikationer fra hans side, hvor han antyder, at han har faaet lavet det sort?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)