Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nye vinde.

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 04:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gutter.

Jeg tror, at der er nogen der hjalp til i går.

Men alligevel hjalp det ikke. Eller ikke på den måde jeg havde forstillet mig.

Selvom jeg havde fået alle de gode råd far jer hjalp det ingen verdens ting, fordi....

Jeg er enlig, iværksætter og studerende.

Jeg nåede ikke engang så langt som til at fremlægge det jeg har knoklet på.

Muren var sat op. Og så havde de set på budgettet fra det første år. Det år firmaet startede. De ville ikke engang se det regnskab vi havde lavet for dette år eller likviditetsbudgettet, eller forretningsplanen.

Så nu planlægger jeg noget en anden vej rundt og det var det energien blev brugt på.

I hører mere i løbet af i dag eller i morgen. Det kan tænkes, at jeg inviterer på jordbærkager i mit eget bageri.

Jeg passer ikke ind i bankens "kageform". Sorry.

Og beskeden om, at jeg aldrig skulle have været startet på firmaet. Igen et argument jeg er "speachless" overfor. De skulle have stoppet mig for 2 år siden så.

 

Mvh.

Zenia

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Zenia

Det er jeg ked af at høre, men et eller andet sted er jeg desværre ikke forbavset.

Efter jeg havde klaret mig i ca. 2 år og statistikkerne viser en vækst på 100-400 % i forhold til nye brugere, indtægt mm tænkte jeg at banken skulle have en chance til, men det var spild af min tid.

Atter en gang lod jeg mig narre af deres "Ej, det lyder spændende, Hvor er det fantastisk" osv osv

- Hvornår lærer jeg det? Sad 

Min bank - danske bank - tog en chance for 3 år siden og hjalp en af mine bekendte med opstart af eget "fysisk" firma indenfor hjemmeservice og tja udgifterne og kassekreditten voksede og det sidste der skete var at han gik konkurs. Han startede sit firma op ca. 3 mdr. før jeg selv hoppede ud i at få eget firma og dermed tog en chance for at blive selvforsørgende og forhåbentlig permanent komme væk fra kontanthjælpssystemet.

Og det er jo så det jeg ikke forstår.

Han kom med sine ideer og fik hjælp øjeblikkeligt i form af en stor kassekredit, mens jeg kom med mine fine statistikker og fik et nej til hjælp til opstart - selv en lille kassekredit på blot 50000. Vi havde endda samme bankrådgiver og erhvervsrådgiver og "lige dårlig" økonomi. Er det mon fordi mit firma er baseret på internettet?

Jeg har ikke opgivet bankerne endnu men jeg gider heller ikke vente på at de ser det jeg ser og tror på mig, så jeg har taget et privat lån ved "lånehajerne" - et såkaldt hurtig lån - for at komme videre - Det er nu eller aldrig.

Jeg er sikker på at du finder en vej rundt, du lyder ihærdig og har gå-på mod så det skal nok lykkes. Jeg venter spændt på en fortsættelse og hilken løsning du ender med - smid en update i ny og næ.

Held og lykke fremover med forretningen

Birgit

Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birgit.

Du skal ikke være ked af det. Det er jeg ikke. Det tog mig 15 minutter at finde en anden vej.

I formiddag har jeg været ind og lave nye planer. De er klar i morgen og så bliver der inviteret til møde i København..med jordbærkage.

Det bliver en aften i næste uge og interesserede har mulighed for at se en præsentation af materialet og høre om hele projektet.

Evt. bliver der mulighed for at ringe over telefonen på forhånd.

Men valget bliver private investorer. Jeg har ikke tid til det andet.

Men giv mig til i morgen så er det klart. Tid og sted vil også blive annonceret. Men i København et sted i starten af næste uge. Man må også gerne komme bare for at høre om det.

Vi skal nok finde plads.

 

Mvh.

Zenia

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hvis du selv tror på din oprindelige ide, hvorfor så skifte hest i vadestedet?... og så hurtigt?

Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hmmm, interessant måde at se det på.

Jeg tror du skal være i mine sko for at forstå det og jeg ved faktisk ikke helt hvordan jeg skal forklare det kort.

Måske bare sige. Jeg kender mig selv og min butik.

Og der er der noget jeg har lært de sidste år er det at vælge der hvor energien er.

Jeg har kæmpet nok til at vide hvad det handler om.

Der er nogen ting jeg ikke vil gøre 2 gange.

Mvh.

Zenia

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

 Du behøver skam ikke forklare - jeg er udemærket med på at såfremt gejsten mangler, så er der ikke noget at komme efter.

Måske det har skinnet igennem ved samtalen?

Men du skal ihvertfald have held og lykke med dine fremtidige projekter.

Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nu skal du høre. Jeg sådan lidt smådum når folk kommer med hentydninger.

Jeg skal have det lige på og hårdt.

Kan du ikke lige komme med undertekster på dit indlæg for jeg kan ikke helt forstå hvad du siger.

Hvilken gejst og hvad har skinnet igennem?

Jeg fornemmer du har et lidt forkert billede af det der har gjort, at jeg har ændret holdning.

Mvh.

Zenia

 

Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

hej igen.

Ja, nu gætter jeg.

Det med gejsten.....

Hvis du mener min gejst så tror jeg at du er helt på galt spor.

For er der noget der ikke mangler er det den.

Men jeg er kvinde og lige der ligger forskellen. Jeg har en anden måde at arbejde på. Jeg tror ikke jeg vil rode mig ud i lange forklaringer for det vil kræve en størrer spalteplads.

Men som jeg siger, jeg kender mig selv og mit firma og ved hvad jeg vil stille op til. Så nogen ting vil jeg kæmpe for til sidste mand er lagt ned, andre vil jeg trække mig fra "on the spot". Det er sådan jeg har bygget mit firma op.

Jeg har brug for folk der vil arbejde med mig ikke imod mig.

Men som sagt mødetidspunkt blive annonceret i løbet af dagen. Vi sigter mod mandag aften. Flere detaljer senere.

Interesserede kan sende mig en mail gennem amino

Mvh.

Zenia

Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

En lille bemærkning om projektet.

Overskriften kommer til at være

ALLE VINDER.

Mvh.

Zenia

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg siger såmænd bare at hvis man ikke brænder for det man laver, så bliver resultatet også derefter. Motivationen mangler og det kan ses på afstand.

Hvis jeg eksempelvis skulle i banken og låne penge til et projekt jeg i bund og grund ikke tror på, vil jeg få meget svært ved at overbevise dem om at det er en god ide at låne mig pengene.

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)