Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg åbne forretning med privatgæld og rki?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ejler.

Jeg blander mig lige i debatten, da jeg godt kunne tænke mere at høre mere om SMBA-selskab.

Har selv søgt lidt på nettet, men er mest firmaer der tilbyder SMBA-selskaber, men svært at finde

facts? Ved du hvor man kan finde det? Specielt de regler vedr. om hvad ens Kreditorer kan og ikke

kan.

 

mvh

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Multihouse,

Nu er det sådan, at Ejler sælger SMBA'er og derfor ikke er en særlig uvildig part.

Men søg her på Amino eller opret en ny tråd, hvor du beskriver din situation nøje - så vil du få masser af gode råd om, hvilken type virksomhedsform du bør vælge i starten.

Der findes massevis, hvis ikke tonsvis af indlæg om SMBA herinde, så det er bare at gå igang med læsningen.

Med venlig hilsen

Flemming

Til MissX: Afhold dig ikke fra at starte virksomhed, fordi du har noget gæld. De færreste kreditorer vil tage brødet ud af munden på den, som skylder dem penge. Det får de intet som helst ud af og som Peter skriver, så har han sjældent oplevet det. Det vil jo være totalt tåbeligt at gøre udlæg i en printer til 599 kr, hvis du månedligt betaler samme beløb til kreditoren. Ergo, bare klø på, så du kan komme ud af gælden.

Tilmeldt 2. Sep 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hvis du overvejer en konstruktion med et SmbA eller et Amba, men ikke er erhvervsdrivende, der har en reel fælles økonomiske interesser med andre, så ville jeg anbefale at du tager en snak med en advokat, før du beslutter dig for noget. Lad dig ikke lokke af tilbud fra formidlere og konsulenter uden en offentlig autorisation. 

Udbydere af disse "selskaber" har det med at forsvinde efter en periode.

Hvis formidleren af "selskabet" samtidig tilbyder at ordne det administrative for dig, med løbende bogføring og årsregnskab m.v., så er der endnu større anledning til at takke pænt nej tak.

 

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og Tak for svar..

Forstår dog ikke de 2 første linier? jeg er ikke selvstændig, men har været fra starten, da min startede firma og

hun er ikke intr. i det mere, for meget arbejde og får lidt udbytte, men jeg overvejer om jeg kan overtage det og "overføre"

det til et nystartet S.m.b.a selskab?

Alt det vedr. formidlere & konsulenter er jeg helt med på, kunne nu heller ikke finde på at bruge sådan nogle, kan vel selv oprette

sådan et selskab på CVR?

mvh

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op det gik lidt for hurtigt :-)

skal stå: har været med fra starten da min KÆRESTE startede firma...

Sorry.

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

multihouse:

en jeg overvejer om jeg kan overtage det og "overføre"

det til et nystartet S.m.b.a selskab?

Du er godt klar at der skal være 2 ejere af et SMBA?

multihouse:

an vel selv oprette

sådan et selskab på CVR?

Ja - men baseret på dine spørgsmål vil jeg anbefale dig at søge professionel hjælp til etablering af et SMBA. Blot så du ikke går galt i byen med udformningen af vedtægterne.

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

jo er klar over der skal være 2 ejere, og ja du har nok ret i jeg skal hente en form for hjælp,

men tror nu nok det bliver Advokat bistand jeg vil gå efter.

tak for svar 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

multihouse:
men tror nu nok det bliver Advokat bistand jeg vil gå efter.


God ide! hvis du alligevel skulle have mod på lidt gør-set-selv er nedenstående link ikke det værste udgangspunkt:

http://www.dokumenter.dk/document/93/


Held og lykke med det...!Yes

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

multihouse:
Jeg blander mig lige i debatten, da jeg godt kunne tænke mere at høre mere om SMBA-selskab.

OK. Du kan laese denne artikel bragt af den gamle redaktoer Keld Simonsen fra den danske del af Open Source bevaegelsen. Se: http://www.amino.dk/forums/p/39036/365139.aspx#365139.

Han har ogsaa optaget en film fra et seminar om SmbA-selskaber.

[quote user="multihouse ]Specielt de regler vedr. om hvad ens Kreditorer kan og ikke kan./quote]

Begrebet begraenset haeftelse i virksomhedsaktivitet er ekstremt vigtigt. Hvis du arbejder via et selskab med begraenset haeftelse kan kreditorer alene holde sig til det selskab, som de har handlet med.

NB: Undskyld mit sene svar. Jeg har faaet temmelig travlt med produktiv erhvervsvirksomhed.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming1970:
Nu er det sådan, at Ejler sælger SMBA'er og derfor ikke er en særlig uvildig part.

Dette udsagn er i sig selv det mest forfaerdelige vroevl.

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)