Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg åbne forretning med privatgæld og rki?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejler Ottesen:

Flemming1970:
Nu er det sådan, at Ejler sælger SMBA'er og derfor ikke er en særlig uvildig part.

Dette udsagn er i sig selv det mest forfaerdelige vroevl.

Ja det fristes man så også til at sige her!

Det er helt i orden at sælge og markedføre et produkt - men at at kalde sigselv uvildig - det kan du næppe når du kun har et produkt på hylden.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejler Ottesen:
Han har ogsaa optaget en film fra et seminar om SmbA-selskaber.

http://video.dkuug.dk/2007-10-11-smba/smba-eo.mpg       (ADVARSEL: LANG 40 minutter - men underholdendeGeeked)

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du har drømmen så mas på, bare husk ingen takker dig hvis projektet ikke holder vand, det er den kedelige danske normal mentalitet. Efter min mening skal du have en medalje, når du ikke i forvejen er blevet godt og grundigt dukket af den emsige danske kreditorforfølgelse, som vist nok går tilbage til jydske lov. Havde du boet i England, havde du haft mulighed for at slippe for din gæld efter 2 år, tankevækkende.

Hvad jeg mener er at alle driftige iværksættere, også dem som har fået gæld burde begunstiges af den danske stat m.fl. til at iværksætte nye projekter, men ind til det sker, må vi Iværksættere støtte hinanden i at stå op imod den danske jante og RKI lov og støtte hinanden om ikke andet så moralsk.

Jeg synes lige at aps'ets for og bagdele mangler i denne tråd. Aps'et er nemt at oprette (kan gøres selv, hvis man læser lidt på lektien), kræver kun en stifter. Aps'et kan sikre dig fuldt mod kreditorer, hvis anparterne ikke står i dit eget navn. Du kan være direktør uden problemer. Med hensyn til kreditværdigheden vil du nok blive afkrævet personlig kaution af banker m.fl. og så vil din RKI nok drille, så her er der ingen nemme udveje.

Bagdelen ved aps'et er at der skal være en indskudskonto på oprettelsestidspunktet på 125.000,- kr (hvis jeg husker rigtigt), den kan hæves så snart selskabet er endeligt registreret, så her vinder SMBA og AMBA selskaberne nok.

Held og lykke med projektet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:
men at at kalde sigselv uvildig -

Jeg HAR rent faktisk ikke sagt noget saadant.

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tråden til det oprindelige problem er vist ved at forsvinde! Selvfølgelig kan du starte som selvstændig, men du vil sandsynligvis stå dig godt på den lange bane ved at få en ordning omkring din gamle gæld.  Hvordan den ordning skal strikkes sammen afhænger af, hvorledes din gæld er sammensat og hvordan du har handlet i forhold til den de sidste 8 år. Der er ingen her, der vil kunne give dig det rigtige svar uden at kende til disse forhold. Er du interesseret i en gennemgang kan du kontakte mig på tlf. 29924519, har arbejdet med disse problemstillinger i adskillige forhold.

Hvorvidt du skal starte i selskabsforhold eller personligt, lad det ligger til du har fået afklaret det første forhold.

Når man læser nogle af de indlæg der skrives, skulle man tro at al selvstændig virksomhed medføre stor indkomst og ingen problemer, men virkeligheden er anderledes og får du startet med et lig i lasten vil dine overlevelseschancer forlods være truet så gør noget ved tingene. Der er en erhvervsmand her i landet der vist har gjort det meget godt der brugte ordene "Rettidig omhu" bid mærke i dem.

Mvh

Bertil Vrou Thomsen

 

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

mafis:

Hvis du har drømmen så mas på, bare husk ingen takker dig hvis projektet ikke holder vand, det er den kedelige danske normal mentalitet. Efter min mening skal du have en medalje, når du ikke i forvejen er blevet godt og grundigt dukket af den emsige danske kreditorforfølgelse, som vist nok går tilbage til jydske lov. Havde du boet i England, havde du haft mulighed for at slippe for din gæld efter 2 år, tankevækkende.

Hvad jeg mener er at alle driftige iværksættere, også dem som har fået gæld burde begunstiges af den danske stat m.fl. til at iværksætte nye projekter, men ind til det sker, må vi Iværksættere støtte hinanden i at stå op imod den danske jante og RKI lov og støtte hinanden om ikke andet så moralsk.

Ja, tænk at folk bare sådan vil have deres penge tilbage - Hva'  fanden bilder de sig ind?

Ingen tak! Kun forfølgelse af Jantelov, RKI lov og kedelig dansk mentalitet.

Hvad er det for en moral vi skal støtte hinanden med? Her er vi alle iværksættere eller har drømmen om at blive det. Hvordan kan vi så støtte op om, at man "bare" skal skide på kreditorerne (andre iværksættere) og vente på at gælden forælder?

At starte virksomhed med gæld i bagagen er en tung opgave. Hvis du på et tidspunkt får brug for ekstra kapital skal du kunne frevise et positivt regnskab, hvis din virksomhed er en enketmandsvirksomhed bliver der også kigget på din privatøkonomi. At det er så svært at låne penge er vel ikke så undeligt, når så mange går rundt og mener, at det er helt iorden at lade være med at betale sin gæld.

mafis:
Aps'et kan sikre dig fuldt mod kreditorer, hvis anparterne ikke står i dit eget navn. Du kan være direktør uden problemer.

 Skat kan underkende registreringen, hvis du har en betragtelig skyld til dem. (Både privat registrering og som selskab)

Mvh Miriam

 

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Miriam tak for dit indlæg, det var det som var mit ærinde at få en diskussion igang.

Ingen kan selvfølgeligt leve af at ingen betaler deres regninger, men man kan jo tage sine forholdsregler i forhold til at sikre sine betalinger fra kunderne.

Men det er iorden at Dansk eternit lukker det gamle drift og salgsselskab og lader tusinder af kunder stå med skægget i postkassen. Det er iorden at den danske banksektor over det sidste års tid render fra danskeres aktieopsparinger. Det er iorden at IT factory snyder for milliarder med danske bank og IBM som kunder. Det er helt i orden at rende fra sine forpligtigelser hvis bare beløbene er store nok og man er gammel eller fin nok til de bonede gulve. Det må da betyde at vi skal gøre op med den traditionelle tankegang i Danmark om gældsstiftelse og tilbagebetaling.

Jeg har betydelig større sympati for en lille iværksætter, som satser alt og som måske ikke har heldet med sig. Han skal ikke forfølges resten af sine dage. Han skal hjælpes til at rejse sig på en ordentlig måde igen, han skal ikke gøres til et socialt udskud, som ikke kan have et dankort eller have en bil.

Det der forarger mig er at vi lige har revideret konkursloven og at det ikke har betydet større forbedringer for de gældsramte.

 

MVH

Finn

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)