Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop i USA

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Min kammerat og jeg har en webshop idag hvor vi sælger en bestemt vare(sportsartikel) importeret fra USA. Vi er et I/S.

Vi har lagt mærke til at vores webshop er langt bedre lavet end de webshops i USA der sælger samme produkt mht. design, brugervenlighed, service og oplysning.

 Samtidig går en af os(mig) og pønser på at tage til Californien,USA i et års tid på ferie og gerne blive derovre hvis mulighederne lagde op til det.

Men så var det vi tænkte; Kan jeg/vi åbne en webshop i USA med lager derovre. Altså nøjagtig det samme som i danmark. Vores lager fylder ikke særlig meget og vi kan starte op for 25-35.000.  Min partner styrer så selve webshoppen(design, hosting osv) fra Danmark og jeg sidder i min lejlighed i USA og sender varerne ud til de amerikanske kunder.

Er der nogen der ved om sådan noget kan lade sig gøre. Vores omsætning i DK er meget lille, 100.000 om året. Men vi startede også op i slutningen af 2007 og det danske marked for produktet er voksende.

 Venlig hilsen

MMO

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Et lille hurtigt svar på noget af det:

Du kan sagtens tage derover, være der et år og drive lager og afsendelse. Du skal blot være sikker på, du ikke bliver opdaget. Når du skriver her offentligt, at du vil være der på "ferie" et års tid, må det skyldes, at du ikke ved, at du maksimalt må opholde dig tre måneder i USA på et turistvisum. Og du må ikke udføre NOGEN form for arbejde.

At få permanent opholdstilladelse og tilladelse til at drive virksomhed i Californien er ikke bare lige. Du skal forvente at bruge et femcifret beløb til advokater alene.

Så er der lige en lille detalje, jeg selv har prøvet "på egen krop": Design og funktionalitet er MEGET anderledes i Europa i forhold til USA. Men et super-skandinavisk design på en shop sælger faktisk ikke så godt i et land, hvor tryksager og webdesign ligner det, vi havde i slutningen af 90'erne.

Når alt det er sagt: GO FOR IT! Mulighederne derovre er nærmest ubegrænsede. Men LAD VÆRE med at gøre det uden at have tilladelser etc. i orden. De finder dig - og så bliver du ristet længe over en sagte ild!

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas og tak for dit svar.

Mit naive håb var at USA ville give arbejds- og opholdstilladelse hvis man ville lave et firma derover, hvor vi køber amerikanske varer og sælger til amerikaner.

Et andet spørgsmål. Jeg sidder pt. og læser om noget der hedder " Scandic Card Solutions" der går ud på at man opretter et USA-registreret APS med filial i DK. Derved betaler man dansk virksomhedsskat(28%) og kan derefter sende sit overskud til sin hovedselskabs konto som er registreret i USA. Bl.a. slipper man for at betale 125.000 til opstart af APS og mit håb var også at man kunne få meget nemmere adgang til USA, permanent.

Først ville jeg høre om du eller andre har hørt om dette koncept. Dernæst om der nogen der ved om man, efter at have oprettet sådan et selskab, så ikke kan få arbejds- og opholdstilladelse derovre, hvis man vil lave salg derovre. Man har trods alt et selskab registeret i USA.

 PS: Hvad mener du helt præcis med at en super-skandinavisk webshop ikke sælger godt i et land hvor design og funktionalitet er bagud i udvikling. Mener du at det ikke nødvendigvis øger ens muligheder for salg eller at det ligefrem er en dårlig ting at have en flot og funktionel side?

venlig hilsen

 

MMO

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

mmolsen:

 

 PS: Hvad mener du helt præcis med at en super-skandinavisk webshop ikke sælger godt i et land hvor design og funktionalitet er bagud i udvikling. Mener du at det ikke nødvendigvis øger ens muligheder for salg eller at det ligefrem er en dårlig ting at have en flot og funktionel side?

venlig hilsen

 

MMO

At tryghed er afgørende i e-handel. Og når en shop ikke ligner det, man er vant til at handle i, mistes noget af trygheden. Designere vil hade mig for at sige den slags, men det lever jeg fint med Cool

Dine andre spørgsmål er det nok bedst, at andre med mere generel viden besvarer. Vores setup i forhold til USA deler jeg ikke med nogen. 

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

"At tryghed er afgørende i e-handel. Og når en shop ikke ligner det, man er vant til at handle i, mistes noget af trygheden. Designere vil hade mig for at sige den slags, men det lever jeg fint med"

 

Ja, det er muligvis en faktor man skal overveje.

 Mht. til scandicard kan jeg se der er en del kritiske tråde på Amino om dem. Der er vist to der i år har købt deres ydelse uden at der siden er sket noget. Altså de har ikke fået ydelsen og kan ikke kontakte dem. Ærgeligt at sådan noget finder sted.

 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

mmolsen:

Hvad mener du helt præcis med at en super-skandinavisk webshop ikke sælger godt i et land hvor design og funktionalitet er bagud i udvikling. Mener du at det ikke nødvendigvis øger ens muligheder for salg eller at det ligefrem er en dårlig ting at have en flot og funktionel side?

Det er sikkert også et spørgsmål om smag og behag! Fx er amerikansk boligindretning MEGET forskellig fra skandinavisk/dansk, så det skal der tages højde for. Samtidig skal du ikke forvente, at der er EEN amerikansk stil - det er et meget stort land, og der er store forskelle i befolkningsgrupper. Du forventer sikkert heller ikke, at det samme design/set up sælger lige godt i DK og fx Grækenland.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke starte en webshop i USA op legalt herhjemme fra, altså en webshop der kun er henvendt til det amerikanske marked, og så se, om det giver noget omsætning. Hvis du har en bevist omsætning, og evnt kan ansætte nogle amerikanske medarbejdere, er der større chance for at du kan få en arbejdstilladelse. Mht lager og distribution findes der firmaer i USA, som kan udføre dette arbejde for dig - dvs du sender dem dit varelager og de sender dine bestillinger ud til kunderne. Så kan du jo se efter et års tid, om det kører.

Det med at opholde sig derovre og arbejde illegalt er alt for risikabelt, hvis du ønsker at få ophold og arbejdstilladelse siden hen.

Men ellers hør et firma som Euro-Law om, hvad de kan gøre for dig mht arbejdstilladelse. VH Pernille

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene alle sammen.

 snc, dit forslag er måske ikke så tosset. Særligt ikke når vores produkt importeres fra USA.

Du siger altså at vi kan lave en .com udgave af vores webshop, købe varer af vores amerikanske leverandører og få det sendt til et amerikansk firma som så sørger for at pakke varen og sende den med posten til kunden.

 Problemet er bare at vi vel stadig skal betale dansk skat/moms som et I/S nu gør af den indtægt vi får fra de amerikanske kunder. Dvs. vi får svært ved at konkurrere med vores amerikanske konkurrenter på prisen(som er en meget vigtig faktor i vores branche).

Har du evt. et link eller navn på et sådan amerikansk distributions firma? I mellemtiden vil jeg prøve at google det.

Og lige for at slå en ting fast. Jeg har absolut ingen interesse i at opholde mig eller arbejde i USA uden de nødvendige tilladelser. Det er ikke det det handler om. Mht. til vores ønske om evt. at oprette et selskab i USA og lave en dansk filial er formålet kun at spare 125.000, evt. senere at få nemmere ved at få opholds- og arbejdstilladelse og prøve lykken på det amerikanske marked da vi mener vi kan gøre det bedre end dem selv. Ikke noget med skattefidus eller anonym ejerskab.

 Mange tak alle sammen

mo

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej MMO,

Jeg har fået anbefalet distributionsfirmaet Shipwire - de skulle gøre et ordentligt arbejde, har lagerhaller i mange store byer på begge kyster - og det ser ud til at være nemt at arbejde med dem. Det er rigtigt nok, at du så stadig skal modsvare dansk skat, men vel ikke moms da du køber og sælger i USA ? Men i alle tilfælde kan du jo betragte skatten som en langtidsinvestering  Tongue Tied da det jo kun er på midlertidigt basis indtil du kan etablere dig rigtigt i USA? Men mht visa og opholdstilladelse har jeg hørt at Euro Law skulle have tjek på det - men de er ikke billige....Lad os høre fra dig om dine erfaringer, når du er kommet nogle skridt videre, 

Held & Lykke, Mvh Pernille  

 

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej snc

Jeg har været inde på Shipware og tror desværre ikke det er noget vi kan bruge da vi har over 700 unikke produkter og det skubber altså lige den månedlige gebyrpris gevaldigt op.

Nu har jeg ikke regnet det igennem så det kan da godt være at der er et punkt hvor det kan betale sig, f.eks. hvis vi relativt hurtigt fik kæmpe succes og langede adskillige ordrer afsted hver dag.

Men umiddelbart virker det for dyrt for os.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)