Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af vandrehjem

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Er der nogen der ved hvor jeg kan få informationer omkring dette? Er der nogle sær regler man skal være opmærksom på? og i givet fald hvor finder man dem henne?

 

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Vandrerhjem kan man kun oprette efter overenskomst med Danhostel Danmarks Vandrerhjem, og det er ikke så let at blive godkendt. Først og fremmest skal du ikke ligge lige op og ned af at andet vandrerhjem. Hvis du laver et vandrerhjem, skal du tilsluttes ordningen med vandrerkort og der er derfor nogle mellemregninger med foreningen, ligesom de hjælper med opreklameringen af dit vandrerhjem. Læs mere: http://danhostel.dk/content/dk/om_danhostel/om_organisationen

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke sat mig nærmere ind i lovgivningen vedrørende vandrehjem, men mener nu nok at vandrehjem kan oprettes uden overenskomst med Danhostel Danmarks Vandrehjem.

Danhostel Danmarks Vandrehjem er en frivillig forening, og det er kun hvis man ønsker at være medlem af denne forening, at man har pligt til at indgå overenskomst med Danhostel Danmarks Vandrehjem. Jeg mener, at man ved overholdelse af bevillingskrav mv. kan oprette et vandrehjem og stå uden for foreningen, hvis man ønsker dette. Hvorvidt det er en god ide, er dog et andet spørgsmål.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Jeg har lige tjekket op på det - og jeg tog fejl: Man kan godt oprette et vandrerhjem og kalde det et vandrerhjem, også selvom man ikke er medlem af foreningen. Du har også ret i, at man skal overveje, om det er en god idé at stå uden for.

 

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske lidt ved siden af indlæggets oprindelige spørgsmål: 

Hvis ikke man er en del af forenigen og derved en del af den samlet markedsføring, så er fordelen ved hele "vandrehjem" konceptet lidt væk, er det ikke? Jeg spørger blot da jeg ikke ved anderledes.

Men en forudsætning ville så være, at man kan positionere sig selv godt på Google, reklamemateriale til turister mv.

Hvad differentierer et vandrehjem fra et hotel eller bed & breakfast? 

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en baggrund fra hotelbranchen, og starte et hotel op, er der mange krav der skal tages hensyn til og så er der prisen, umuligt at starte noget op selv.

Jeg overvejer vandrehjem, da jeg selv har benyttet denne form for overnatning, når jeg rejser rundt ude i verdenen. Problemet med Danhostel er at du ikke må konkurrer på prisen, og der er sikkert også visse krav man skal leve op til.

fordelen ved vandrehjem er at man få flere pesoner ind pr. værelse modsat hotel/B&B og selv stå for sin markedsføring, det henvender sig jo primært til unge rejsende og man har ikke udgifter til restaurant/morgenmadsrestaurant.

 

 

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter, Mener du at det er en dårlig idé at oprette et vandrehjem? eller at stå udenfor Danhostel?

Hilsen

Karina

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karina

Det har jeg ikke grundlag for at udtale mig om. Min bemærkning var egentlig blot ment som et indspark til en overvejelse om, at der naturligvis vil være både fordele og ulemper forbundet ved at stå uden for Danhostel. Fordele er vel navnlig, at man bliver del af en fælles markedsføringsindsats mv. Omvendt kan det være en ulempe, at man som medlem af foreningen naturligvis underkaster sig en række spilleregler.

Peter

Tilmeldt 31. Jul 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Karina Sejerø Vandrerhjem/Refugie er et privatejet vandrerhjem, der ikke har noget med Danhostel at gøre. Der er kontaktoplysninger på deres hjemmeside: http://www.sejeroevandrerhjem.dk/index.php Held og lykke! Hilsen Jannie
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)