Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

På farten med en USB-stick

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Det her finder jeg så smart og genialt, at jeg føler mig forpligtiget til at gøre Jer bekendt med det.
Håber det er OK at publicere dette uddrag af en gratis nyhedsmail fra Ingeniøren. Det er desværre ikke muligt at oprette et link.
 
Hilsen
Flemming
 
 
Hvad stick''en gemmer

Min stick fra Aldi kan rumme 1 GB data og software. Og udover nøglen til min netbank og et par sentimentale feriefotos, som jeg ikke deler med dig, ser stick''ens indhold sådan ud:

  • En komplet webserverinstallation(!) (Hent WOS) på 63 MB bestående af: Apache 2.2.0 , MySQL 5.0.18, PHP 4.4.2/PHP 5.1.2.2, PhpMyAdmin, 2.8.0.3, Apache 2.2.0, MySQL 5.0.18, PHP 4.4.2/PHP 5.1.2.2,PhpMyAdmin 2.8.0.3, Typo3 (CMS). Iøvrigt kan man også vælge at tage sin Wordpress-bloginstallation med sig. Se her for en beskrivelse af Wordpress på Usb-Stick. Det er et helt vildt produkt, som tilmed fylder omkring 25 procent af en lignende installation på en harddisk.
  • Min personaliserede portable Firefox-webbrowser 1.5.0.1, som John Haller står bag. John er ophavet til en lang række fremragende portable stykker software. Og Firefoxen er en af de bedste.