Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sparlysstofrør --- LED lysstofrør

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nu er det godt nok mere end et år efter det sidste indlæg var skrevet, men jeg kan se at websiden qlife.dk virker ikke mere. Hvad skal det betyde, at salget af LED-rør blev ikke til noget alligevel? Hvad var forhindringerne?

Jeg ved ikke om gode råd er stadigvæk relevante, men jeg vil anbefale at man ser bort fra de billige kineser LED lamper - mine LED leverandører har undersøgt et par produkter derfra og har fundet ud af at den eneste måde de kan holde priserne ned, stort set, er væsentlig reduktion af kølematerialet. Derfor er det spørgsmål om disse billige LED produkter kan overleve 50-60.000 timer som man plejer at specificerer dem for, og hvor meget lys de vil give på det tidspunkt og med hvilke farver.

Levetid på LED er nemlig som alt andet elektronik meget påvirket af temperatur og der opleves ofte at LED vil meget hurtig skifte farve temperatur hvis den er ikke kølet tilstrækkeligt. Hvis man går for de dyrere kinesiske mærker med bedre kvalitet og design, så skal man komme med lidt flere penge - og så kommer man pludselig i nærheden af de europæiske producenter, da der ikke er så mange producenter af HB-LED chips alligevel og det er dem der fosyner os allesammen (Cree, Osram, Philips, jeg ved ikke om der er flere store spillere...)

Jeg kan godt se det pratkiske i ideen at man skifter lyskilden i sin eksisterende lampe med LED (lyspære, halogen spot, lysstof rør), man igen vær opmærksom på om lampen er i stand til afgive varmen fra LED så godt at man holder en tilstrækkelig lav temperatur indenfor specifikationerne på LED så ydelsen bliver ikke forringet. Eller om der borfalder al reklamationsret på lampen fordi men har pillet ved balasten, og bruger den på en helt anden måde end foreskrevet. Det er nemlig defor vi har holdt fingrene væk fra alt erstatning LED lyskilder og forhandler kun integrerede lamper med LED som er designet for LED fra bunden af og kan derfor garantere performance.

Hilsen herfra, Petar

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)