Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sparlysstofrør --- LED lysstofrør

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 7. Jul 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg husker, at 95 oktan benzins pris bare var ca.9 kr for 6 måneder siden. Hvad med nu?! Det er første gang, jeg mærker at der er virkelig en energi krise.

Jeg har 6 sparpærer i min lejlihed. Et lysstofrør i køkkenet. Da jeg købte de sparpærer, så jeg beskrivelsen, at 14W = 60W. Men jeg kunne bare købe en lysstofrør, ikke sparlysstofrør. Så 40W er kun 40W. (forstår du?)

Er der sparlysstofrør? Jeg spurgte mange mennesker. Alle svarede nej. Så søgte jeg på internetet. Endelig fandt jeg LED lysstofrør på elsparefonden.dk. Du må gerne download 'Lysdioder til belysning 2008' fra url nedenfor

http://www.elsparefonden.dk/publikationer/...

Under er nogle fordele af LED lysstofrør

A. LED rør sparer to tredje (2/3, rigtig?) energi end normalt rør.

B. LED rør behøver ikke starter eller balast. På den måde, sparer det mere energi.

C. LED rør kan bruges i over 50,000 timer! Men mindre end 10,000 timer for normalt rør.

D. LED rør indeholder ikke kviksølv som normalt rør gører. Det er mere miljømæssig.

E. LED rør består ikke af glas rør,men PC plastic rør. Det er mere sikker og nemmer at aflevere.

Jo, jeg er rørt med LED lysstofrør. Jeg finder, at DanLED producerer sådan LED rør. Men prisen er frygtelig. 500 kr for et stykke LED rør (T8, 14W=40W, Længde 1200mm, Diameter 25mm).

Jeg vil gerne importere LED lysstofrør med bedre kvalitet og meget lavere pris. Danmark er et land, som satse på energispar. Bare se så mange vindmøller over det helt land. Jeg tror, dansker skulle støtte sådan nyt produkt.

Hvad synds du?

 

 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 7. Jul 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, Remydk!

Kan du fortælle prisen af rør du sælger? Både importere fra Kina, og sælge til virksomhed?

MVH :-)

Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart lyder din ide god, men der er vist et par parametre, som du ikke har taget højde for.

Pris og kvalitet indenfor LED følges ad til en vis grad. Dette vil sige, at du får meget svært ved at finde en LED rør, som både er BEDRE og BILLIGERE end DanLED's rør. Priserne falder dog hele tiden ligesom da sparepærerne kom på markedet. De startede med at koste 3-400 kr. og koster i dag bare 10 kr. i IKEA.
Prøv lige at tage et kig på google.dk og søg efter LED belysning, lysdioder og dioder. Der er allerede forholdsvis stor konkurrence indenfor dette marked, så du skal differentiere dig markant, hvis du vil opnå en lukrativ markedsposition indenfor denne branche.

Der er ligeledes et nyt dansk-produceret rør på vej fra en dansk cevilingeniør. Han har brugt de sidste par år på at udvikle et sådanne. www.akji.dk http://www.ffem.dk/fileadmin/pr__sentationer/EM_08/AKJI_-_LEDTube_2007.pdf Denne ingeniør har ligeledes skrevet denne artikel om fordele ved LED. http://ecolight.dk/catalog/fordele-ved-lysdioder.php
Så der er allerede mange om budet, og jeg vil derfor anbefale, at du tager højde for dette, inden du køber en container hjem fra Kina :)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan selv skrive til dem for en pris, den svinger meget efter orderstørrelse. Kvalitetne af de rør man køber i Kina er fuldt ud på højde med de andre på markedet. I hvertfald dem vi har testet. De fleste virksomheder får deres produceret OEM hos producenter i Kina.

Tilmeldt 7. Jul 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Investorn

Mange tak for dine råd. Hjælper meget!

Hvad om jeg bliver den eneforhandler af den kinesiske fabrik? Jeg må gerne få samme kvalitet med billigere priser.  Jeg tager meget hensyn til markedets mængde...

Tilmeldt 7. Jul 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Remydk

Kender du, hvilke love eller regler gælder til importen af LED rør? f.x. CE mærk. Og hvad med told eller afgift?

Tak på forhånd!

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg importerer LED produkter fra Kina, og kan fortælle at der er told på (ind til videre ihvertfald). For LED spots betaler vi 2,7% i told. Forlang at produkterne er både CE og ROHS certificerede. Det er de fleste dog.

Vi har selv tænkt på at importere rørene, men har ikke gjort det indtil videre, men jeg vil gerne hjælpe med kontakter til producenter med kvalitetsrør, som vi selv har set på Light&Building messe i Frankfurt. Prisen for et kvalitets LED T8, med samme styrke og farve som traditionelt lysstofrør, ligger på omkring 28USD/stk. hertil kommer så forsendelse og told. De fleste producenter finder man i Shenzhen, hvor der afskibes mange containere hver uge. Alternativt DHL eller UPS, som kun tager et par dage.

Med venlig hilsen

Nicolaj Elias Nielsen
www.aaplus.dk

 

Tilmeldt 7. Jul 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

tusind tak!!

Hjælper meget!! Hvornår planlægger du at importere røret?

MVH
Rick

Tilmeldt 7. Jul 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Forhandler søges!

Hej, allesamme

Jeg har allerede underskrevet en eksklusiv agent kontrakt med en førende LED-rør fabrikanten, som design og producere LED-rør under CE, FCC, RoHS.
Vær opmærkesom på GL-Serie 5 produkter, som ser fantastisk ud !

Du kan checke på  http://www.qlife.dk/led

Kontakt mig hvis du er intereseret i at blive en forhandler !

MVH

Rick
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)