Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enlig mor, studerende og iværksætter.

Side 5 ud af 7 (62 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Molekulær Biokemi???Jeg tror ikke helt du ved noget om studiet, for det er en anden branche du er ude i. Men det var vist også et forsøg på at være sjov fra din side. Well, alle har lov til at prøve.

Mht. vækstfonden. Nu må tiden jo vise det. Men umiddelbart var der interesse.

Og tak for pøj, pøj. Dem samler jeg på.

Mvh.

Zenia

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Zenia

Jeg har fulgt hele tråden og jeg synes det lyder lækkert med alt din gå-på-mod og jeg håber bankerne kan se det fra din side - og ikke kun deres egen - så du kan komme videre med projektet.

Måske skal jeg se om jeg kan få lavet et klippekort hos dig som mor til 6 børn - og som absolut ikke gider gå i gang med at sy kostumerne selv.Embarrassed

Jeg har været inde at kikke på den ene af dine sider og det jeg synes du skal huske er at FREMHÆVE hvilke fordele dine kunder har ved at handle hos dig, størrelser kan jo desværre godt snyde lidt og tro mig, jeg vil personligt hellere handle på nettet - også kostumer - hvis jeg ved at jeg kan sende dem tilbage hvis de ikke lige passede som jeg regnede med. (men fragten trækker jo tænder ud - for alle - som hvis jeg på en eller anden måde kunne blive mere sikker på at jeg fik de kostumer jeg skulle bruge - så ville det være super)

Derudover kunne jeg godt tænke mig at se flere detaljer på mange af de flotte kostumer, og gerne vide hvor holdbare er de - for mine erfaringer er desværre at mange kostumer kun lige holder på dagen, og som mor til mange børn er det dælme dejligt at kunne smide kostumerne i udklædkassen til videre brug - for helt ærligt synes jeg det er mange penge jeg bruger på kostumer (det er jo så nok også primært fordi jeg har valgt at blive mor til en stor børneflok Smile )

Jeg synes du har fået rigtig mange gode råd i denne tråd - også selv om det måske er svært at se dem rigtig når du bare gerne vil have 1 million og ud over stepperne med det samme. Big Smile så kik på dem igen senere og overvej evt. en kombination af dem.

For mit vedkommende har jeg heldigvis ikke haft brug for 1 million for at komme videre med mit website, men for 2 ½ år siden fik jeg - af bankerne afslag på at få 50.000 kr på en kassekredit så tja der var ikke meget hjælp af hente selv om de godt kunne se at jeg ville kunne få en chance for at komme ud af kontanthjælpssystemet og det ar et mindre beløb jeg stod og skulle bruge. Jeg valgte dog alligevel at kaste mig ud i iværksætterlivet og selv om jeg undervejs har fået en del slag over næsen, har jeg bestemt ikke fortrudt min beslutning.

Jeg har også været inde at overveje investor til at kunne realisere mit website, men som du har jeg det bedst med at tage skeen i den anden hånd, et eller andet sted tror jeg måske at man skal vokse med opgaven før en aktiv investor bliver en oplagt mulighed, , og i mellemtiden bør man nok finde nogle man kan brainstorme med så man kan fortsætte med det man er bedst til - i mit tilfælde er det at sørge for at webstedet fortsætter med at udvikle sig og at brugerne på siden er glade.

Nå, jeg ved ikke hvad du fik ud af mit "pladder" men jeg vil - som en kvindelig iværksætter der føler hun er på rette vej - ønske dig held og lykke - og jeg glæder mig til at høre en tilbagemelding når du har været i banken og fået - forhåbentlig - et positivt svar fra dem.

De bedste hilsner

Birgit

Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birgit.

6 børn. Se det har jeg respekt for. Det er et dejligt og opmuntrende indlæg og dejligt at se en til kvinde. Og pladder, det er da det sidste der kommer op i mit hovede. Men vi har overvejet en "most asked questions sektion" på siderne. For der en mange spørgsmål der gentager sig. Men jeg tror at min enorme energi var et resultat af mange katastrofer på en gang og SÅ blev jeg vred. Damn. Og så har jeg haft en mor der lærte mig at det ikke nytter at pive når skoen trykker.

Gir' du op? Kan du SÅ komme igang. Det hjælper lidt.

Men facts er . Første år til fastelavn 4 kunder (vi var liiige startet), andet år 400..... mindst

Første år til sidste skoledag 4 kunder. Andet år. 400...mindst.

Så jeg ved det virker. Men det koster jo også. Ikke kun tid og energi. Men penge. Hvis jeg ikke kan få varer hjem kan jeg ikke leverer. Og det undre kunderne sig jo over. Undskyld, jeg er enlig bl.a.., nej det siger jeg nu ikke.

Men jeg er træt af at kravle. Jeg gik efter et hit og det har jeg fundet.

Kostumerne kommer oprindeligt fra Kina. Dem jeg har lige nu. Men jeg har jo været planeten rundt for at finde ting og sager. Men jeg kan først når jeg får lov.

 

Men jeg lover at komme med en rapport når jeg har været i banken.

Hold dampen oppe.

 

Mvh.

Zenia

Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 02:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Zenia

 Nu har jeg siddet og læst hele tråden igennem og det er spændende læsning, ja faktisk meget spændende læsning og det er lige netop sådn en tråd som din der gør amino til hvad det er.

 Min holdning er lidt anderledes end de andres.

Hvis du har en fantastisk ide, du mener er en god forretning og du kan bevise dette overfor en evt. investor, om det så er en bank eller en privat det er ligegyldigt, så kan du godt låne en million til den, måske ikke ved første forsøg, men der er mange derude, så bliv bare ved.

man låner kun en million hvis man stiler efter en million eller to, sådan er det og dette kan sku ikke laves om, så i mine øjne det råd med at du skal starte med 100 000 det skal du lade fise en af det ene øre og ud af det andet.

man kan ikke opbygge en virksomhed med 10% af det nødvendige og det burde de personer der sidder og forsøger at rådgive vide, man kan heller ikke opbygge en virksomhed ved at være forsigtig og konservativ.

der er nogle ting der skal til for at opbygge din virksomhed.

det er din vilje og dit drive og så en god ide, samt fornuft og du har det hele, derfor skal det nok gå.

Vilje og et drive udover det sædvanlige er vejen til succes, og det er disse to egenskaber der har skabt de største succeser vi kender til og det er også de egenskaber der gør at du vil komme til at tjene kassen på det du laver, hvilket jeg tror du kommer til.

Du har allerede i denne tråd bevist at du er anderledes , du er enlig mor, du læser og du driver din egen virksomhed og du vil gerne have mere gang i den end du allerede har, dette arbejde du gør er mere end hvad man kan forvente af 99.9% af befolkningen, med det mener jeg du er en ener og derfor får du også succes.

ovenstående burde være nok til at du kan låne en million, alt handler om dig og hvem du er, du har allerde bevist at du kan yde langt mere end gennemsnittet, at du ikke giver op selvom du løber ind i en forhindring, at du tror på dig selv...ja power power power sådan godt gået.

 Bliv ved med det du har gang i, lyt til de positive mennesker, glem de negative, omgås succeser og lad de overforsigtige og negative sejle i deres egen sø, det er jo ikke dem der tager chancer og skaber noget, de vedligeholder det vi andre skaber.

Hvis du tror nok på dig selv, kan du låne hvad det skal være, tro og vilje kan flytte bjerge.

Held og lykke

Christian

Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 04:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian.

Nu sidder jeg altså her kl. lidt i 4 om morgenen og bliver helt rørt.

Det ramte lige ind i hjertet og det sker ikke så tit.

Mange tak.

Mit møde i banken er onsdag og det sidste er klart mandag.

Jeg er utrolig sikker på mig selv og ved det kommer til at virke.

Men som jeg siger. Det er ikke noget der er kommet fra den ene dag til den anden, men er bygget igennem modstand og viljen til ikke at ville give op.

Nå, det er sagt. Så vil jeg gerne dele glæde ved at have været kommet igennem med andre og det er der mit fokus er. Ikke på om jeg får 5 både, 300 par sko og et hus i Spanien. 

Som jeg skrev i en anden tråd. Hvis jeg har et overskud mener jeg, at det bedste jeg kan gøre at dele ud af det. Det er den eneste måde det kan blive til mere succes. 

Og i sidste ende er det det livet handler om. At dele glæden.

Mvh.

Zenia

 

 

 

Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 04:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Christian.

Jeg tror, at der har været nogle vigtige ingredienser.

1. Jeg har en meget selektiv hørelse. Nogen gange er jeg ufattelig døv. Og så er der nogen der siger, at der er stopskilte???(nej, jeg laver sjov)

2. Jeg valgte at bede om hjælp og fik det af nogen dygtige mennesker. Jeg tror, at de fleste mennekser er bange for at sige højt, hvis bussen er kørt af sporet.

3. Jeg har rigtig meget viden om mennekser i ekstreme situationer og det kom så "in handy" om man så må sige.

Mvh.

Zenia

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Du skriver du skal bruge pengene til varelager, så vidt jeg kan se koster kostumerne ca. 500 kr. i gennemsnit hos dig. Din indkøbspris ligger måske på 100-200 kr. og er det virkelig så nødtvenligt at starte op med 5000-10000 kostumer på lager? Så skal du alligevel sælge over 30 kostumer om dagen.. for at have solgt det hele på 6 måneder. Er det realistisk hvis du nu tænker dig godt om? og hvis det er , er det så ikke bedre at låne 200K i banken og få 1000-2000 kostumer, så har du til 2 måneder, og hvis du efter 1 måned kan vise banken at du sælger 30 kostumer om dagen, så skal de sikkert nok låne dig de sidste 800K.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

 Bare du ikke tager det personligt det med bankerne. De tilsyneladende ligeså dårlige til simpel økonomi som så mange andre. Hvordan de har kunnet låne så mange penge ud til folk der sidder i urealistiske dyre boliger, udelukkende til forbrug, er og bliver de sidste 50 års store økonomiske gåde.

Er grådighed virkelig en så stærk følelse, at selv økonomisk uddannede bliver forvandlet til penge junkier ude af kontrol ?

Nå et lille sidespring :)

Respekt for din dynamiske livsstil herfra ! 

vh

Jimmi 

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

 Hej Martin,

Der nåede du lige præcis at skrive "mit" indlæg før jeg selv gjorde det. Big Smile

Og så har du endda ikke taget højde for at det ikke er fastelavn hver dag, 6 måneder i træk.

Zenia: Hvis du VIRKELIG har den energi og det gåpåmod som du udstråler, så må du da NETOP være den rigtige person til at bygge et firmaet op fra grunden og kæmpe dig vej til toppen på den "gammeldags" måde!!!!

Rigtig mange gange held og lykke med projektet.

Mvh

Lars 

 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

 Ps:

 

og hele den snak om at være outrageuos kontra at tage det stille og roligt..

Der er fordele og ulemper ved begge indgangsvinkler. Der er mange der er helt cool og gør alt efter bogen som, bevares, får bygget sig en god solid virksomhed op. Der findes nu også en del " galninge" som har bygget kæmpefirmaer op, som så køber sig til strukturen igennem revisorere, advokater, direktører osv. Faktisk er det ofte de lidt skøre der løber med de helt store ideer, og som er skøre nok til at tro på dem.. hele vejen.

Hvorimod den forsigtige måske ofte kan ende som revisoren eller direktøren.

Den skøre kan dog lide nogle store smertefulde nederlag, mens den forsigtige glider igennem livet uden de store skrammer.

Derfra er det en smagssag, men ikke destomindre kan vi alle lære af hinanden.

Lær at passe på dig selv og lær at have modet til at tage springet, lær at stå ved din skørhed.

Jeg er sgu selv godt skør, og har fået mine slag, så ja jeg lærer selv at passe lidt mere på, og jeg lærer af de mere rolige og forsigtige. Til gengæld har jeg lavet så mange moves i mit liv, at mit liv har været det fedeste eventyr. Jeg har haft oplevelser de fleste kun læser om eller ser i film. Det fedt ! :)

Og det er kun lige begyndt

Man skal sgu være lidt skør for at være iværksætter, bare se på Martin T, han er jo outthere ;) 

venlige småskøre hilsner

 

Jimmi 

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Side 5 ud af 7 (62 indlæg)