Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enlig mor, studerende og iværksætter.

Side 2 ud af 7 (62 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Zenia:

Jeg løber hurtigt, rigtigt hurtigtStick out tongue


Efter et par gange med hurtig løb direkte ind i muren, må du stoppe op og se hvordan du ellers kan komme forbi muren.
Det er super fedt at du spurter afsted, men hvis det ikke er løsningen, så sats mindre til du har opbygget kapital.
Rådet du fik var meget godt. 200.000 kroner er en del mindre end 1.000.000. Det er et svimlende beløb banken hører.

Banken har svært ved at låne 1.000.000 kroner til enlige studerende mødre til et BOLIG LÅN, hvor endda har sikkerhed i boligen, for slet ikke at tale om hvad de tænker ved 1.000.000 på det gode ord. Damm.

1. Privat Investor.
2. Flere mindre private investorer.
3. Sænk opstartskapitalen og dermed også forretningen, og når du så kan fremvise banken at dine 50.000 er blevet til 200.000 skal du nok se at de vil låne dig 1.000.000.
Det skal bare vide at det du har gang i giver dem sikkerhed.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu griner jeg.

Men jeg er jo en stædig kvinde, ellers var jeg ikke kommet så langt.

Jeg leder efter nogen der tror mig på det jeg kan vise.

 For jeg er ikke helt ny-ny begynder.

Men ny alligevel.

Mit ord...eller mange af dem er ellers ret godeBig Smile

Og når det nu virker er, jeg den første til at sætte mig på jetjageren.

Jeg overvejer at blive blondine...det ville sætte prikken over

 

mvh.

Zenia

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Zenia,

Jeg tror ikke det skal læses som om folk tror på dig eller ej, men selv folk der har skabt fantastiske resultater, kan have svært ved at skaffe kapital i disse dage, grundet den generelle finanskrise.

 

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Zenia:
Min egen bank blev lidt lune da jeg sagde vækstfonden. Men jeg har brug for mellem 500.000-1.000.000 nu.

Hvad kan du med 1.000.000 som du ikke kan med 100.000?


Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Mit projekt er lidt specielt fordi det er vokset så hurtigt og fordi jeg samtidigt læser.

Hvis jeg skal have ro og kunne levere varene skal jeg vide, at jeg er sikret ½ år frem. Så snart vi når forbi det, kører bilen af sig selv.

Men jeg kan ikke hente hjem fra dag til dag. Tingene skal bestilles 5-6 månder i forvejen. Men det kan godt være at behovet ikke er 1 mill, men lidt mindre. Det ved jeg på mandag.

Men 100.000 er slet ikke nok.

Men idag skal jeg sammen med min revisor finpudse tingene og så håber jeg på, at banken er samarbejdsvillig.

Mvh

Zenia

 

Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Har lige talt med vækstfonden.

De mener helt klart at jeg er potentiel i forhold til at de vil stille garanti.

Så nu mangler jeg bare banken.

Intet er umuligt....eller næsten. Det skulle da lige være mig der laver fransk kogekunstSmile

Mvh.

Zenia

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

udvikler:

Zenia:
Min egen bank blev lidt lune da jeg sagde vækstfonden. Men jeg har brug for mellem 500.000-1.000.000 nu.

Hvad kan du med 1.000.000 som du ikke kan med 100.000?


 

Man kan godt nok utroligt mange ting med en mill som man ikke kan med 100k! Big Smile

Specielt når det kommer til indkøb af varerlager.

 

Zenia, har du mulighed for at lave en tilbagekøbsaftale med leverandøren? Hvis du kan dokumenterer for banken at du kan komme af med varerne i tilfældet af at de ikke skulle blive solgt, så vil risikoen fra bankens side unægteligt være noget mindre (eller nærmest ikke eksisterende).

Mvh Peder

Mvh Peder

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Peder TakeTwo.dk:

udvikler:
Hvad kan du med 1.000.000 som du ikke kan med 100.000?
 

Man kan godt nok utroligt mange ting med en mill som man ikke kan med 100k! Big Smile

Specielt når det kommer til indkøb af varerlager.

Ikke for at kvæulere, men jeg synes der er lige lovlig meget floskel over dit svar. Man kan også "flere ting" med 10 millioner end med en, men spørgsmålet er jo hvorfor beløbet er som det er. Udfra Zenias oplysninger ser jeg: En ny webshop der skal drives på deltidsbasis for lånte penge i størrelsesordenen en million. Der er måske et potentiale og positive signaler, men der er ingen sikkerhed (aktiver/erfaringer) overhovedet.

Kapitalkravet er angivet til et sted mellem ½ og en hel million. Hvad er f.eks. forskellen på den sidste ½ million kroner - da virksomheden jo kan drives på deltid kan det ikke være lønomkostninger.

Peder TakeTwo.dk:
Zenia, har du mulighed for at lave en tilbagekøbsaftale med leverandøren? Hvis du kan dokumenterer for banken at du kan komme af med varerne i tilfældet af at de ikke skulle blive solgt, så vil risikoen fra bankens side unægteligt være noget mindre (eller nærmest ikke eksisterende).

Det er da en dårlig løsning for alle. Leverandøren vil da hellere levere små partier end at tilbagekøbe store. Banken vil da hellere have små penge (af gangen) ude at svømme end store. Hvordan er banken garanteret mod leverandørens konkurs og/eller Zenias manglende forretningsevner?

 

Lad mig lige tilføje til sidst at det er dejligt at se en iværksætter der har travlt. Zenia, du får ikke en million med hurtige manøvrer, men du får måske 100.000 og du burde kunne nå næsten lige så langt.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

 Tja, det kan da godt være at der var temmeligt meget floskel over det. Det jeg ville sige er, der er plads til temmeligt meget udvikling af en lille virksomhed for en mill, men ikke ret meget for 100k. Jeg ved da for mit eget vedkommende, der skulle det nok kunne lade sig gøre at finde 100k (uden de helt store armbevægelser) til forskellige projekter. Men at skulle finde en mill er noget helt andet og det ville unægteligt give nogle andre og større muligheder for udviklingen af TakeTwo hvis der stod en mill i kassen.

I en nyere/mindre virksomheder vil jeg tror at det er en del sværer at finde pengene men også at de der ville kunne gøre så meget mere gavn.

 

I forhold til det med tilbagekøb af varerlager, så ved jeg ikke helt om jeg er enig.

For det første, så lyder det jo som om at der er behov for den store investering i varer (jeg har ikke hørt en forklaring, men det er sådan det lyder for mig), så jeg tror heller leverandøren vil sælge en stor portion varer end slet ingen, selv om der er en risiko for at de skal købe nogen tilbage (det er jo blot et spørgsmål om at lave en lille afskrivning af varens værdi ved tilbagekøb, så de tjener uanset hvad).

I forhold til banken, så er det da bedre at der er en sikkerhed i henhold til en tilbagekøbsgaranti end slet ingen sikkerhed overhovedet, right?

Som jeg lige ser det, så kan vi f.eks. skitsere et semi worst case scenario:

Der bliver ingen varer solgt, 

Leverandøren tilbagekøber hele varerlager pålydende værdi 1 mill, tilbagekøbspris 900k.

Banken låner 1mill ud og kan se at de maks kommer til at mangle 100k i regnskabet.

Så kan vi selvfølgeligt lave et rigtig worst case scenario:

Ingen slag, leverandør konkurs, varerlager brændt, forsikringsselskab konkurs, bankrådgiver skudt, etc. Men det er squ svært at få noget gjort med den indgangsvinkel.

Mvh Peder

Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peder.

Man skal vist ikke køre ud og handle når man er i selskab med nogen skrappe iværksættereSmile

 

Jeg kan godt lide det sidste scenarie. Ja, så ville det se skidt ud. Uha.

Men vi er opdraget til at være så pæne i Danmark og så kommer jeg her og breder armene ud.

Sikke noget.

Men jeg er glad for alle indput. Er der en ting jeg har lært de sidste år er det at sige tak for røvfuld, fra de rigtige mennesker.

Så kan man jo altid sorterer bagefter og tage det man kan bruge.

Men jeg går nu efter at kunne rejse mig i min fulde højde og det er nu gået meget godt indtil nu.

Men jeg mener ikke kun det handler om sikkerhed, det handler også om fordomme og at være så sikker at der aldrid sker noget. Kondom, p-pille og pessar på samme tid.Geeked. Måske skulle man bare have heldragt på?

Mvh.

Zenia

 

Side 2 ud af 7 (62 indlæg)