Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver jeg en e-bog?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 13. Jul 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle! Jeg har søgt i forummet men kan ikke finde noget. Kan nogen svare mig på, hvordan man laver en e-bog? Jeg mener ikke, hvad der skal stå etc, men selve udformningen af den? Altså dens "fysiske" udseende, layout må det vel hedde.... Håber, nogen kan hjælpe. Mvh Klaus :-)
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus.

Det jeg har tænkt mig at ville gøre, er simpelthen at udgive en bog som en pdf-fil, som jeg herefter vil sælge.

 

Med hensyn til udseendet, så kan du bruge almindelig word eller publisher, og derefter bruge et gratis program kaldet pdf995 til at gemme det som pdf-fil.

Hvordan udseendet og opbygningen helt skal være, så må det være op til din fantasi, men hvorfor ikke kigge lidt på andre e-bøgers opsætning og bliv inspireret den vej igennem.

Herefter vil jeg benytte mit webshop software til at sælge ikke-fysiske produkter, så min e-bog bliver solgt den vej igennem

Held og lykke med projektet.

Tilmeldt 13. Jul 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin! 1000 tak for dit svar! Jeg er lidt newbie-agtig indenfor dette område... Jeg kender nok ikke Word godt nok endnu. Jeg er for øvrigt Mac-bruger, men har Word Office-pakken. Jeg har set eksempler på rigtig smukke e-bøger, og tænkte, at der måske var et program eller nogle skabeloner et sted... Men du mener, man godt kan lave det i Word? Mvh Klaus :-)
Tilmeldt 13. Jul 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Nå, har lige tjekket pdf995, som desværre ikke findes til Mac.. :-( Mvh Klaus
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 13. Jul 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin! Endnu engang tak for svar! Jeg vil prøve at finde et program, der virker på min Mac. Mvh Klaus
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

EbookMaker v2.1 fra http://www.antssoft.com er meget god. Men ellers lav den i Visual Studios fra Microsoft. Du kan også lave den i Excel. Ja der er mange muligheder. Big Smile

Tilmeldt 13. Jul 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Remydk:

EbookMaker v2.1 fra http://www.antssoft.com er meget god. Men ellers lav den i Visual Studios fra Microsoft. Du kan også lave den i Excel. Ja der er mange muligheder. Big Smile

Hej Remydk! Visual Studios fra Microsoft, det lyder ret pc-agtigt..? Som sagt er jeg Mac-bruger.. Mvh Klaus
Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Download OpenOffice - den kan sikkert de ting du har brug for, og ham som standard mulighed for at gemme dit dokument som pdf.

 

Hvis du ikke bryder dig om GUI 'en i OOo, kan du skrive din bog i MS Word, for til sidst at åbne den i OpenOffice og lave konverteringen.

Tilmeldt 13. Jul 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej M! Jeg kan ikke bruge Open Office på min Mac.. Mvh Claus
Side 1 ud af 3 (29 indlæg)