Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp. Kan ikke sende emails til hotmail!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber at en af Jer måske kender svaret på mit problem.

Pludselig kan jeg ikke sende emails til hotmail emailadresser, fra mit ene domæne.

Jeg har forsøgt med andre udgående servere end den jeg plejer, men det hjælper ikke.
Jeg har flere andre emails på samme pc, men med andre domæner, som fint kan sende. Derfor har jeg svært ved at forestille mig, at det r et problem lokalt på pc'en.
Kan mit domæne være blevet banned af hotmail fordi de måske tror at den bliver brugt til at sende spam eller lignende? Hvor kan man tjekke det henne?

Jeg har iøvrigt prøvet med mange emails, så det er ikke pga. indholdet i emailen.

Jeg fik denne email retur:

*** This message was automatically generated by the MailMax Error Responder ***

Sorry, your message from <bryllup@avalance.dk> to <xxxx@hotmail.com> could not be delivered. The specific error is:

550 OU-002 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation problems. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, please visit
http://postmaster.live.com for email delivery information and support

This is permanent error, and the message will not be retried any further.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:25

Hej Allan, 

Jeg var det samme igennem for et års tid siden. Kan dog ikke finde min tråd igen, men der er nok om emnet:

http://www.amino.dk/forums/p/14029/111632.aspx
http://www.amino.dk/forums/p/9843/84548.aspx

Din udbyder kan tilmelde sig Smart Network Data Service, hvor det er muligt at se hvilke mails, der bliver markeret som spam fra ens ip-adressen. Du kan selv sætte en SPF-record op, som jeg kan se du mangler lige nu... det løste dog ikke problemet i mit tilfælde, men er blandt Hotmails råd.

Er det mails, som bliver sendt fra scripts på siden eller via ex. Outlook?

Der er 745 andre domæner på den server du ligger på. Hvis en af dem har en "tip en ven"-funktion, kan du jo afprøve den og se om det er generelt for serveren at der er problemer eller bare med dit domæne

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 19:51

Hej Tommy, tak for svaret.

Det hjælper desværre ikke meget. Udbyderen mener ikke at der skulle være nogen problemer.

Jeg aner ikke hvad SPF osv. er.

Problemet er når jeg sender fra Outlook. Jeg har ikke bemærket problemer ved scrips, men ikke testet for det.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:46

Allan.:

Problemet er når jeg sender fra Outlook. Jeg har ikke bemærket problemer ved scrips, men ikke testet for det.

Hvad står så som SMTP-server? Normalt er det jo ens internetudbyders.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:23

Hej Tommy, tak for dit forsøg på at hjælpe mig :-)

Jeg bruger normalt mail.avalance.dk, men har også forsøgt mig med vip.cybercity.dk som jeg bruger på nogle andre domæner, som fint sender til hotmail.

Kan det på nogen måde hænge sammen med mit antivirus program? Jeg har fornylig kørt en fuldstændig scan af computeren og nok samtidigt opdateret programmet, hvis ikke den gør det automatisk. (Norton)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:21

Jeg kan ikke forestille mig et scenarie, hvor det har noget at gøre med Norton :)

1) Kommer mailen igennem til Hotmail, når du sender fra bryllup@avalance.dk via mail.avalance.dk?
2) Kommer mailen igennem til Hotmail, når du sender fra bryllup@avalance.dk via vip.cybercity.dk?

Hvis den kommer igennem ved scenarie 2 men ikke 1, er det fordi Hotmail blokerer din server. Hvis den hverken kommer igennem ved 1 eller 2, må det skyldes at Hotmail blokere dit domæne.

Prøv lige at svar på hvad der i eksempel 1+2, da jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal læse dit sidste svar. 

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 18:05

Hej Tommy

1. Nej, men jeg får en fejlmeddelelse

2. Nej, og her får jeg ikke nogen fejlmeddelelse

(det hænger nok bare sammen med hvad de forskellige udbydere tilbyder af service omkring dette)

Jeg har opdaget nogle nye ting:

Jeg har 3 emailadresser tilknyttet domænet.
post@
bryllup@
info@

Jeg kan godt sende til hotmail fra info@ har jeg lige opdaget.
Det er åbenbart ikke hele domænet der har et problem, men enkelte email adresser?

Tilgengæld har jeg opdaget, at jeg også har problemer med at sende til diverse tdc emails.
Her har problemet været med info@ og bryllup@ og fejlmeddelelsen er denne:

*** This message was automatically generated by the MailMax Error Responder ***

Sorry, your message from <info@avalance.dk> to <4xbrodersen@privat.dk> could not be delivered. The specific error is:

421 Service not available, http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=14921

This is permanent error, and the message will not be retried any further

Mit emailsystem er snart lige så stabilt som Post Danmark :-(

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:55

Hej igen Allan,

Hvis du tjekker opsætningen af e-mailadresserne, vil jeg tro at dem der ikke er problemer med alle benytter  vip.cybercity.dk

Jeg har læst det link du sendte og testet ip'en på din mailserver, hvilket gav nedenstående svar:
The IP address 80.160.71.169 was found in a Symantec Block List. Reasons for blocking this IP include:
* The host appears to be an open proxy.

Den listen bruger TDC åbenbart og mon ikke også Hotmail benytter den?

Det er muligt at bede dem om at fjerne den her, efter du har lavet testen:
http://ipremoval.sms.symantec.com/lookup/

Men mon ikke det var en ide at lade din webhost tjekke om der er styr på det og så bede om at få den fjernet?

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 00:19

Hej Tommy.

Først et STORT tak fordi du gider hjælpe mig.

Jeg har læst mange sider igennem fra Microsoft, TDC og andre sites om emnet, og det er delvist volapyk for mig, men jeg er ved at lære det :-)

Du har desværre ikke ret i antagelsen "

Hvis du tjekker opsætningen af e-mailadresserne, vil jeg tro at dem der ikke er problemer med alle benytter  vip.cybercity.dk"
Jeg har på alle emailadresser forsøgt med både mail.avalance.dk som udgående mailserver og vip.cybercity.dk
Dem der fejler, gør det uanset hvilken udgående mailserver der er valgt.

Så problemet er tilsyneladende ikke den mailserver der sendes igennem, men selve domænet/emailadressen eller noget helt andet.

Hvis min IP er blokeret, er det underligt at jeg kan sende fra andre emailadresser, eller er det helt normalt?

Jeg ved ikke hvad en open proxy er.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 00:21

Iøvrigt får jeg en anden ip adresse frem, når jeg besøger myip.dk

Det er denne: 85.80.203.70

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)