Som jeg har sagt tidligere så er det en hemelighed og det håber jeg at folk vil respektere.
Selvfølgelig vil vi respeketere det selvom det er ualmindeligt dumt!
Det betyder at den hjælp vi giver dig er halvhugget fordi vi ikke ved hvad du skal bruge det til.
jesperjet:
Hvad er dine udgifter i det beløb?.
Ikke forstået.
jesperjet:
Og til dette tror jeg at der skal noget af det helt store.
Du kan godt selv se at det er en meget vag beskrivelse ikke? "det helt store" kan stadig være mange ting ... og typisk vil man starte i en scala hvor man har råd til det går galt hvis ens indtjening ikke kan følge med, og det kan den sjældent når man har bygget driftscenter selv.
Det er svært at rådgive dig når du ikke er synderligt informativ omkring hvad dine behov er. Såfremt du da selv er klar over hvad dine behov er.
Det svarer lidt til at en fragtmand spørger Aminos brugere hvilken bil han skal købe til hans nye fragtfirma...
Svaret kan både være en lille varevogn, eller en 40 tons lastbil... Så du er nødt til at fortælle os noget mere.
Ellers spilder du blot vores tid, og så falder lysten til at være hjælpsom drastisk.
Jeg vil anbefale dig at kontakte et hostingfirma, få lavet en NDA (hemmeligholdelsesaftale) og så ellers betale dig fra noget seriøs rådgivning. Pengene er i dit tilfælde ganske godt givet ud vil jeg tro, udfra hvad du har skrevet her indtil nu.
Du skal ikke tage nedenstående personligt, da vi ikke har nok info må vi jo gætte os til din nuværende situation. Jeg er meget enig med Anders at du nok lige skal have fat i lidt uvildigt rådgivning og ofre de penge det koster for ihvertfald at blive pointet i den rigtige retning. Nu ved jeg ikke om du først starter eller om du allerede har tjent den første million på din idee, men HVIS du lige er i starten af din forhåbentlig lange karriere som iværksætter gør hver krone ondt og et fuldstændig overdimensioneret driftmiljø (som du måske egentlig kunne have lejet dig til) kan være dødsstødet før du har tjent den første krone. Du siger du er programør så jeg GÆTTER mig til du har kodet et eller andet software som ingen kan leve foruden. Så her kommer et kort reality check... jo vi kan. Så det kan tage lidt tid at overbevise os at vi ikke kan , og hvis du har alle dine kontanter i et driftmiljø som ikke rigtigt bliver udnyttet er der ikke meget til brød og pålæg.
ok vis det er så vigtig er jeg ved at starte en søgemaskine, som der er 86% hurtigere end google
og fra mine investores side vil de have nogne konkrete tal om hvor mange penge jeg skal bruge. og det burde svare på de fleste spørgsmål.
og 86% lyder jo ikke af meget da det i nogne tilfælde tager google om at finde et eller andet 1,000 sec. men i såfald vil det i mit tilfælde være 0,860 sec. men det er så i ved vad det går ud på.
hilsen jesperjet
ps. jeg er ikke profesionel og af det jeg kan se er i alle involdveret i servere men jeg er bare programør og matematiker. og har brugt lige godt et år på det her.
Jeg syntes du skulle dedikere et par timer til at finde ud af hvordan Google har lavet deres setup. Det vil du nok lære en del af.
jsperjet/
jeg har testet den og DEN VIRKER. det jeg skal bruge serverne til er udelukkende til bruger trafik.
Et BIGLLIGT driftsmiljø starter ved 400.000. jeg kontakter selv dem der skal til, også vil prisen nok være omkring 300,000 dkr også for man mere for pengende.
ps. det er satans stort
Strøm. vi bliver ikke tilknyttet det offentlige da vi sætter et solcelle anlæg op.
Så kan man kun håbe du har en failover SOL til vinteren
Nå men spøg til side, jeg tror ikke du er klar over hvor meget det koster at skaffe den slags strøm du har brug for.. håber du har en stor mark og yderligere 400K til et solcelleanlæg der kan klare det antal server. (nå ja og så en Motherf... stor UPS til at klare vinteren)
Sorry man.. det er ikke gennemtænkt det der..
Jeg tror snart du tager pis på os.. hvis ja.. good one
det er sgu ikke mig der har vaglt at der skal et solcelle anlæg op det står i kummune planerne.
og det er i u.s.a at det skal sættes op. jeg ville da også op på det lokale strøm andlæg men det er noget bush regeringen har sat op på deres "NYE" grønne profil det er noget med de amerikanske laks at gøre
og vis du er ved at brække dig af grin så værsgo
jeg tager fandeme IKKE pis på jer det jeg kom efter var nogne tal som jeg kunne give til mine investore og det har jeg nu tak tak