Jeg tænkte nu på hvilke servere det var du havde tænkt dig at putte i skabet.. - Om du har styr på hvad du skal have af udstyr i det hele taget, netværk, strøm osv..
Uden at fornærme dig, så virker du ikke til at vide synderligt meget om emnet, hvorfor jeg naturligvis spørger ind til det.
Du skal også bruge mere end blot windows 2008 server til netværk - F.eks. en switch.
Vær forøvrigt opmærksom på at de servere du har kig på, trækker op til 670 watt pr styk - Så du kan kun forvente at have 3 - 4 servere af den type på en almindelig 10A sikringsgruppe, hvis du vil være sikker på ikke at rykke en sikring.
Men det har du vel styr på?
Jeg vil anbefale dig at søge professionel hjælp hvis du skal have det til at køre, og ikke blot smide 50.000 - 150.000 kroner ud af vinduet..
Vi kan hjælpe dig med opbygning af et drifstmiljø, vi har gode kontakter til kølefirmaer, nødstrømsanlæg, rackskabe, internetudbydere o.l.
Et billigt driftsmiljø starter ved 400.000kr i oprettelse, herefter skal du tænke på strøm og internet forbindelse som faste månedelige udgifter. Dernæst skal du regne med at 10% af udstyret går i stykker hvert år, så du skal budgetere med 40.000kr om året til vedligeholdelese.
Men som flere af os har spurgt dig til både her og tidligere, hvad skal du bruge det til? For umiddelbart lyder det alt for overkill det du har gang i. De fleste klarer sig ved at leje sig ind i et eksisterende driftscenter, det er væsentligt billigere og kan gøres så billigt som ned til 500kr om måneden for en server.