Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster det og låne ????

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Nibe
Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey allesammen

Er der nogen kan sige hvad det koster at låne 500.000 til opstart af virksomhed og hvor lang tid kan man lade lånet løbe over. Det er til en investering på 350.000 kr i brugte maskiner resten er til markedsføring og andre ting i forbindelse med opstart. Er ved at prøve og finansiere det hele nu men syntes det er svært at gennemskue. Det skal bare være et slag på tasken om prisen.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer meget an på hvor Du låner. Banken er nok det billigste sted, de dyreste rockerene og midt i mellem ligger diverse lånefirmaer.

Prøv at gå ned en tur i banken og tal med dem om det, det værste der kan ske er at Du får en kop kaffe,en hyggelig sludder samt en masse oplysninger :)

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 16. Jul 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Prisen for at låne penge afhænger selvfølgelig af, hvor du låner pengene. Jeg vil foreslå dig at besøge dit eget pengeinstitut.

Prisen vil typisk afhænge af hvilke sikkerheder du ønsker at stille. Jo flere sikkerheder du stiller, jo billigere vil prisen typisk blive, da bankens risikotillæg bliver mindre. Derudover vil prisen også afhænge af dine øvrige forretninger med banken, da de ofte vurderer situationen som et helhedsbillede indeholdende dit private engagement og erhvervsengagementet.

Jeg vil desuden foreslå dig at vælge pengeinstitut ud fra de enkelte rådgivere du møder, da dette også kan være afgørende for prissætningen.
Jo bedre kemi, der er mellem jer, desto nemmere er det at forhandle.

Løbetiden på et lån afhænger selvfølgelig af aktivet, der skal finansieres. Afdragsprofilen skal typisk afspejle aktivets levetid. Løbetiden kan også afhænge af virksomhedens likviditetsbehov. Ved likviditetsbehov vil et stående lån typisk anvendes.

God fornøjelse!

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole.

Læste lige dit indlæg vedr. belåning af kr. 500.000 til brug for køb af maskiner samt markedsføring af dit produkt(er).

Jeg vil foreslå ligesom de to andre at du tager en tur i banken men måske forbi din revisor først og får hjælp til at ligge et budget over de penge du ønsker at låne så de kan se hvordan du forventer det vil komme til at foregå. Dette plejer at være en bedre måde at få et godt lån hjem på samt ser det mere professionelt ud.

Mvh. Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)