Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunder der ikke betaler - hvad gør jeg?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er desværre røget ind i en stime af dårlige betalere, og jeg er efterhånden lidt i vildrede om hvordan jeg griber det an.

Hidtil har jeg sendt det til advokat, men hver gang har det blot kostet mig yderligere penge i sagsomkostninger uden at jeg har fået en eneste krone ind fra min kunder.

Jeg har nu efterhånden så mange penge ude at svømme, at jeg snart ikke orker mere og slet ikke flere advokatomkostninger Sad

Mine kunder er typisk enkeltmandsvirksomheder og aps'er og da det er webløsninger jeg sælger er der ligesom ikke noget jeg blot kan afhente rent fysisk.

Den seneste kunde ligger beløbsmæssigt i omegnen af kr. 35.000 - penge jeg naturligvis gerne vil have, men jeg sidder lidt med en fornemmelse af, at det igen kun er advokaten der får noget ud af det ....

I min lille biks er 35.000 altså rigtig mange penge ....

Nogle gode forslag til hvordan jeg bedst griber det an?

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min procedure er normalt et hurtigt kreditcheck hvis det er et aps (f.eks. at tjekke deres seneste regnskab) og hvis det ikke ser godt ud, eller der ikke foreligger regnskaber, f.eks. på enkeltmandsvirksomheder, så betales beløbet for projektet i flere rater, så der betales en procentsats ved påbegyndelse, og så ellers resten enten ved levering eller undervejs ved nogle definerede milestones.

Når først skaden er sket, som det desværre er i dit tilfælde, er det svært at gøre andet end at lukke kundes site grundet manglende betaling (Hvis det er en kunde du selv hoster og dine forretningsbetingelser tillader det) og derefter starte balladen med rykkere og renter, og til sidst inkasso/advokat - evt den forenklede inkassoproces hvis din sag giver mulighed for det.

Du er velkommen til at skrive en PB til mig hvis der er mere jeg kan hjælpe dig med, om ikke andet har jeg en god advokat her i Århus, men det koster jo også penge, og det er træls at smide gode penge efter dårlige...

Edit: Grundet til at der stod hej <navn> først var at jeg havde læst din signatur forkert og troede du var en anden, det er nu rettet.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Ballerup
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 11
Fra  GLOBAL-Network Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man handler med fok skal er der 2 ting der skal være opfyldt, for at få sine penge.

  1. Viljen til at betale
  2. Evnen til at betale

Del betalinger viser om begge i et vist omfang er tilstede.

Lukke for folks løsning hjælper tit på viljen.

Advokat kan være dyrt, og ikke altid give det ønskede resultet, men der findes et alternativ til advokater, som jeg ellers selv tidligere har brugt.

I Global-Networking har vi i Odense et inkasso selskab siddende der tager et fast abonnement om året (DKK 2.000,-). For det beløb kan du sende alle dem til inkasso som du ønsker (uden ekstra omkostninger). Det som de lever af er gebyret som et inkasso selskab må opkræve på 300,- For det hjælper oftest fra folk når det er et inkasso firma der ringer. Hvis de ikke skaffer penge får de ingen penge, det hjælper jo også på deres vilje til at inddrive din gæld Big Smile

Jeg har desværre ikke numret til dem her, men smid mig en mail på jb@Global-Networking.eu så skal jeg formidle kontakten til dem, de kan rykke for alt lige fra et webhotel til et par hundrede om året til de 35.000,- som du nævner.

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Min erfaring med inkasso er ret ringe, for lige så snart der gøres indsigelse imod en faktura, så skal man forbi retten for at komme videre med sagen, og så er inkasso bare et fordyrende mellemled der.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Ballerup
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 11
Fra  GLOBAL-Network Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun sige at jeg har været meget tilfreds med samarbejdet, og de har været deres abonnement værd mange gange!!!

Men man skal her også kigge på hvor "lige til" ens aftale grundlag er. Hvis kunden ikke føler at varen er leveret vil de ikke betale. Hvis aftalen er klat opfyldt er det sjældent de gider at se en i retten; det koster jo kunden lidt ekstra, foruden at de er klar til fogedrettenkort kort efter dommen.

En anden mulighed ved inkasso er at varslet kan skrives på rykker 1, og de kan sendes til inkasso langt hurtigere end man ofte ville gøre med en omkostningstung advokat. Dette opdrager kunderne til at betale til tiden, og man slipper for at sende rykker efter rykker, der ske ligesom lidt, og kunderne husker at de skal betale til tiden efterfølgende.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil tro, at omtalte inkassovirksomhed er Danske Inkasso. Umiddelbart lover deres koncept godt - jeg giver det lige et par måneder, før jeg vil vise mig skråsikker.

 

Ubetalte fordringer kan desværre kun kræves ind gennem velvilje eller i sidste ende fogeden. Du kan altså ikke (lovligt) tage ud og hente din ydelse tilbage. Ej hellerkan du (lovligt) sende tæskeholdet efter kunden, og det er dertil tvivlsomt, om der kommer noget godt ud af at offentliggøre sagsdetaljer.

 

Bedste bud: Skift handelsbetingelser og undgå det i fremtiden.

Vh

Peter

(PS: Er Amino gået i stykker? "Indlæg i dag" virker i hvert fald ikke på min computer...)

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi står i samme situation - Vi har alt for mange, der ikke kan betale lige for tiden og plejer at sende til advokat - men det giver for få resultater, i forhold til hvor mange penge, vi giver ud for det.

Vi har tidligere fravalgt experian (RKI/KOB), fordi vi synes det var for dyrt, i forhold til de få sager vi havde den gang.. Men lige nu overvejer vi, om de alligevel var pengene værd - man kan jo få både kreditcheck, rykkerservice, inkasso og de har forholdsvist billige advokater tilknyttet.

Vi har også haft kontakt til et inkassofirma, som arbejder efter no cure-no pay, dvs. man ikke skal betale, hvis ikke man får penge ud af kunden..
Og hvis han får penge ud, betaler man fx 30 % eller lign.. Hvilket jo helt sikkert er bedre, end ingen penge at få.

Men vi har udsat beslutningen til efter vores ferie, for er meget i tvivl om hvilken metode der virker bedst.. og inkassobureau virker også lidt skummelt, tænker lidt om det er en stor rocker der køre rundt og banker på dørene? *g*

Vi har rigtig mange små kunder og mange af dem køber måske kun for 1000-2000 kr., så hvis vi skal bruge yderligere 500-800 kr. hver gang på advokat, for at finde ud af de ikke kan betale - eller hive dem i fogedretten, som er endnu dyrere - ja, det virker næsten lidt dumt for små beløb.

Så jeg lytter lige med, om der skulle være nogen, der har gode erfaringer med bestemte inkassovirksomheder eller lign.?

Fra København
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne det være en ide at benytte et factoring firma såsom midt factoring hvor der er risiko dækning så du i hvert fald for størstedelen af dine penge. Tror vist også at man kan få det hos nordea og andre banker

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

har du ikke adgang til serveren hvor sites ligger, jeg kender een som også laver wepløsninger, han lukker bare deres side, sådan !!!!

det plejer at hjælpe, og 35000kr er mange penge i de fleste firmaer, for 2 år siden mistede jeg 42,000kr det gjorde ondt,

jeg bruger bde RKI de hjælper kun hvis folk har samvittighed, ellers er de ligeglade med den

bruger også CIS der er det 100%gratis de inddriver deres løn hos den skyldige, men har ikke haft held med noget endnu, det er som om at hvis du vil snyde i danmark så kan man bare gøre den, der er ingen der rent faktisk kan gøre noget, man skal bare være bygget som et isbjerg

cis bruger kvinder til at besøge kunderne, ( ikke rocker)

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oxkjær, Nina og andre

Oxkjær:
Jeg har nu efterhånden så mange penge ude at svømme, at jeg snart ikke orker mere og slet ikke flere advokatomkostninger Sad

[....]

Nogle gode forslag til hvordan jeg bedst griber det an?

I stedet for at svare i bunden af denne tråd har jeg lavet et nyt indlæg om at inddrive sine udeståender så det er nemmere at finde ved en senere lejlighed. 

Jeg kan se at nogen i denne tråd foreslår factoring og det har jeg aldrig set fidusen i, for det er simpelthen for dyrt.

Kan vi få noget mere info om den på 35.000? Leveringstid, faktureringstid og debitors forklaring på hvorfor den ikke er betalt?



Side 1 ud af 2 (18 indlæg)