Jeg er desværre røget ind i en stime af dårlige betalere, og jeg er efterhånden lidt i vildrede om hvordan jeg griber det an. Hidtil har jeg sendt det til advokat, men hver gang har det blot kostet mig yderligere penge i sagsomkostninger uden at jeg har fået en eneste krone ind fra min kunder. Jeg har nu efterhånden så mange penge ude at svømme, at jeg snart ikke orker mere og slet ikke flere advokatomkostninger Mine kunder er typisk enkeltmandsvirksomheder og aps'er og da det er webløsninger jeg sælger er der ligesom ikke noget jeg blot kan afhente rent fysisk. Den seneste kunde ligger beløbsmæssigt i omegnen af kr. 35.000 - penge jeg naturligvis gerne vil have, men jeg sidder lidt med en fornemmelse af, at det igen kun er advokaten der får noget ud af det .... I min lille biks er 35.000 altså rigtig mange penge .... Nogle gode forslag til hvordan jeg bedst griber det an?
|
Hej
Min procedure er normalt et hurtigt kreditcheck hvis det er et aps (f.eks. at tjekke deres seneste regnskab) og hvis det ikke ser godt ud, eller der ikke foreligger regnskaber, f.eks. på enkeltmandsvirksomheder, så betales beløbet for projektet i flere rater, så der betales en procentsats ved påbegyndelse, og så ellers resten enten ved levering eller undervejs ved nogle definerede milestones.
Når først skaden er sket, som det desværre er i dit tilfælde, er det svært at gøre andet end at lukke kundes site grundet manglende betaling (Hvis det er en kunde du selv hoster og dine forretningsbetingelser tillader det) og derefter starte balladen med rykkere og renter, og til sidst inkasso/advokat - evt den forenklede inkassoproces hvis din sag giver mulighed for det.
Du er velkommen til at skrive en PB til mig hvis der er mere jeg kan hjælpe dig med, om ikke andet har jeg en god advokat her i Århus, men det koster jo også penge, og det er træls at smide gode penge efter dårlige...
Edit: Grundet til at der stod hej <navn> først var at jeg havde læst din signatur forkert og troede du var en anden, det er nu rettet.