Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

It og gaming Cafe i Ghana

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Østerbro
Tilmeldt 7. May 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

 

Jeg er en fyr på 22 som længe har haft en drøm om at starte min egen It cafe/gaming School I (Ghana).

 

Den skal placeres i hovedstaden Accra, hvor min mening er at alle i første omgang skal have gratis adgang, folk skal kunne komme ind og lære at spille på computer/konsoller, lave skole opgaver eller bare surfe og skrive mails på computere.

 

Meningen er så at jeg skal finde nogle, enten danske eller europæisk virksomheder som så ville være interesseret i at betale for synlighed i form af reklamer, for deres produkt som de kunne være interessante for afrikanske unge mellem 14-35år. På den måde at tjene penge på det, da det er lidt urealistisk at tage vestlige priser for det. Den gratis eller måske næsten gratis adgang gør så at det i løbet af en dag vil kommer mange mennesker som så vil blive     

 

Overvejede også at dele kondomer med reklamer ud til de besøgende. 

 

Mit problem er så at jeg ikke helt ved hvor jeg skal starte. Eks hvordan man bygger caféen op med computere, server osv) og Hvor jeg kan købe dem billigt

 

·        hvor jeg kan komme i kontakt med virksomheder som kunne være interesseret i at være synlig hos den omtalte målgruppe, og betale for det

 

·         hvilke faldgrupper jeg skal tænke på

 

·        andre ideer til kunne tjene penge på konceptet udover mine egne ideer

 

·        Hvilke regler der er i forhold til at starte virksomhed i udlandet

  Mine fordele. Er at jeg har drivet. Er sælger typen, Kan både dansk og det ghanesisk sprog til perfektion. Sidst men ikke mindst at det har været min drøm siden jeg var lille.

 

Hvis der er nogle af jer som har ideer/tilføjelser eller andre væsentlige input ville det være genialt, alt er velkommen

på forhånd tak

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad mener du selv de store virksomheder får ud af det? Du skriver jo selv de ikke har nogle penge... Det var vel derfor du vil gøre det gratis. Virksomhederne der måske ville investere. Skal jo have noget ud af det!

Fra Østerbro
Tilmeldt 7. May 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

jo men der er ting som folk vil betale for, også er der ting folk ikke vil bruge for mange penge på. og idet leve standarten er høj i hovedestaden mener jeg at der måske er flere danske virksomheder eller andre som gerne vil ind på det marked, med et måske mere nødvændigt produkt. 

Det er begrænset hvad folk vil bruge af penge for at komme og spille computer.. men ved at der ville være stor interesse for for sådan en cafe´.. så hvis der er virksomheder som alligevell skulle ind og synliggøre sig på det afrikanske marked ville det jo være god pr.

Fra Østerbro
Tilmeldt 7. May 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ingen som har nogle råd, eller ideer???

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Jun 08
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Agathe hvis du mangler arbejdskraft der nede så sig endeligt til.. :)

Ledz.dk - Søger sponsor gaver til turnering!

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker lidt at sådan et sted hurtigt kunne blive grobund for endnu flere "nigerian letters" (dog fra Ghana i stedet)

Men det er måske bare mig..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Østerbro
Tilmeldt 7. May 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

"Jeg tænker lidt at sådan et sted hurtigt kunne blive grobund for endnu flere "nigerian letters" (dog fra Ghana i stedet)

Men det er måske bare mig"

Altså det er meget fordomsfuldt, bare fordi at det sker nogle steder betyder det ikke at det sker alle steder,.  self er risikoen der, men vigtigst af alt sker det hele under ordnet forhold. tit og ofte når de ting som nu nævner sker er det fordi at personalet bag, nærmest tilskynder det! 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tvivler meget på markedet dernede hvad dette angår.

Hvilke udsagn har du for at en sådan cafe vil være et godt tiltag? under hvilken økonomi?

Hvis du mener andre virksomheder vil få noget ud af at gå ind i dette projekt, må du vise en handlingsplan frem med nogle tal og forventninger?   
Tvivler på at nogen virksomheder vil gøre det af "deres gode hjerte". Nothing commes for free in this world

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du kommet videre med ideen? :)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er tråden jo lidt gammel, men er det stadig aktuelt, sponsorerer jeg gerne den nødvendige software - Game Drift Linux.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)