Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto i Danske Bank

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har pt. haft min virksomhedskonto som en privat konto, men det synes jeg ikke om, da jeg synes det er uprofessionelt at der ikke står mit virksomhedsnavn når jeg hæver penge på kundernes dankort.

Nu har jeg så fået oprettet en erhvervskonto, men tilknyttet min private netbank. Ergo skulle det ikke give mig udgifter på f.eks. kvartals"leje" af netbank osv. - det var aftalen ihvertfald, med lad os nu se.

Idag kunne jeg så se min konto og mon lige man får et chok når man bliver stillet så meget dårlige end ellers, så tænker hvordan er vilkårene for jeres erhvervskonti som er tilknyttet på denne måde.

Min hedder:

Indestående: 0%

Udstående: 14,5%

Årlig nominel på udestående: 15,3%

Provision af maksimum: 2% pr. kvartal - er vi enige om de mener de skal have 2% af mit kreditmaksimum trods det ikke anvendes, pr. kvartal??

Og så har jeg givet kr. 750,- i oprettelse formoder jeg det er.

Synes jeg er virkelig dårlig stillet i forhold til hvad min tidligere konto lød på og ud over det, så virker det til at et par andre jeg har talt med slet ikke har så dårlige vilkår.

Men hvad siger I herinde??

 

Mange hilsner fra Githa

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Githa:

Hej,

Jeg har pt. haft min virksomhedskonto som en privat konto, men det synes jeg ikke om, da jeg synes det er uprofessionelt at der ikke står mit virksomhedsnavn når jeg hæver penge på kundernes dankort.

Nu har jeg så fået oprettet en erhvervskonto, men tilknyttet min private netbank. Ergo skulle det ikke give mig udgifter på f.eks. kvartals"leje" af netbank osv. - det var aftalen ihvertfald, med lad os nu se.

Idag kunne jeg så se min konto og mon lige man får et chok når man bliver stillet så meget dårlige end ellers, så tænker hvordan er vilkårene for jeres erhvervskonti som er tilknyttet på denne måde.

Min hedder:

Indestående: 0%

Udstående: 14,5%

Årlig nominel på udestående: 15,3%

Provision af maksimum: 2% pr. kvartal - er vi enige om de mener de skal have 2% af mit kreditmaksimum trods det ikke anvendes, pr. kvartal??

Og så har jeg givet kr. 750,- i oprettelse formoder jeg det er.

Synes jeg er virkelig dårlig stillet i forhold til hvad min tidligere konto lød på og ud over det, så virker det til at et par andre jeg har talt med slet ikke har så dårlige vilkår.

Men hvad siger I herinde??

 

Mange hilsner fra Githa

 Vi har også en erhvervskonto i Danske Bank. Jeg kan desværre ikke huske %-satserne for vores konto, men vi fik i hvert fald gratis oprettelse af kontoen, fordi vi begge havde en privat konto hos Danske Bank i forvejen eller var det fordi vores rådgiver var flink.

/Anders

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

i teorien er det ligegyldigt hvad kontoen hedder, når firmaet er et personligt ejet.

Men det er nemmere at holde firmapenge og privatpenge i hver sin konto for sin egen skyld, ikke for SKATs eller andre bogføringer.

mvh   Geeked

 

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Studenten: Kan du evt. tjekke op på hvordan jeres satser ser ud?? Og jeg ville også mene det var rigtig pænt af dem at oprette den gratis og være lidt flink - vi har trods alt flyttet ALT til dem for under 1 år siden, netop da jeg skulle starte min virksomhed. Og ja snakker om alle konti samt realkreditlån.

 

Til Keld Lanther: Er klar over det er ligegyldigt hvad den hedder, men synes det er mere rart hvis der står Vildbasser.dk på kundernes hævninger :-) Jeg havde egentlig også mine firmapenge og privatpenge adskilt før, da virksomheden havde sin egen konto, men bare stadig oprettet som en privat, hmm... forvirret??!!

 

Andre med input?????

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg har selv haft erhvervskonto hos Danske Bank, men de ville ikke betale for at have mine penge stående og var i det hele taget forbavsende ufleksible hvilket resulterede i et bankskift.

Ifølge Danske Bank er det ikke muligt at få renter af sit indestående på en erhvervskonto... 

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

pres dem lidt, sig du ikke skal betale i en konkurrerende bank, sådan slap jeg for de 750 kr, når det er sagt har jeg siden droppet Danske Bank.

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar :-)

Jeg har talt med banken her til eftermiddag og de har nu tilbageført de kr. 750,- til min konto.

Udover det har de sløjet provisionen på de 2% samt sat udlånsrenten ned til hvad jeg havde på min anden konto før.

Det må da siges og være lidt service fra dem af trods alt :-)

Nu håber jeg så bare ikke at der kommer regning på kvartalsafgiften, det er ihvertfald aftalen at der ikke skal.

 

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

ah cool, men generelt vil jeg også sige man skal nægte at betale provision, det kan man næsten altid få dem til at droppe

Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Beskrivelsen på  kundens kontoudskrift kan man selv bestemme. Kunder hos mig får et domæne på kontoudskriften (ikke firmanavn) som de så kan besøge og slå købesdetaljer op hvis de skulle have lyst til det.

Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg tidligere idag undersøgte hvilken bank jeg skulle vælge snakkede jeg også med Danske Bank hvor jeg i forvejen er privatkunde, men blev hurtigt enig med mig selv om at der måtte kunne findes nogle bedre.

De krævede 750 kr for oprettelse af netbank.
600 kr i kvartalet.
Samt nogle gebyrer, og ville give 0,125% i rente.


Den bedste jeg er kommet frem til er NyKredit  der udelukkende er en netbank.
Her er der ingen omkostninger og 4,25% i rente.


men vil meget gerne høre om hvis der er nogle der er bedre ?
Har nemlig ikke sendt bestillingen af kontoen endnu.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)