Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges - Penge ud af Brasilien?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har været så heldig at arve en lejlighed i Rio de Janeiro (nærmere betegnet Leblon) for et par år siden, som jeg påtænker mig at sælge i løbet af sommeren. Køber er formentlig fundet.

 

Nu vil jeg så bare høre om nogen herinde ved, hvordan man lettest får pengene ud af landet? Har ladet mig fortælle at det er ikke er ligetil...?

  

Mvh. Christian da Silva Wendelbo

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Du kunne jo forhøre dig hos den danske ambassade i landet. 

http://www.ambbrasilia.um.dk/en 

 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det har jeg netop gjort.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil stadig meget gerne høre fra folk, der har erfaring med ovennævnte!!

Har været i kontakt med ambassaden, der desværre ikke kan/vil hjælpe mig.

Som alternativ, er der så nogen der har erfaring med større overførsler via Western Union - gerne fra Sydamerika? Til info har jeg ingen bankkonto i Rio, og skal derfor have køber til at overføre penge til min danske konto.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder da højst besynderligt at du ikke kan få råd og vejledning af den danske ambassade? Alternativt kunne du jo kontakte den brasilianske ambassade i DK  eller hvad med at forhøre dig hos din egen bank de evt. kan hjælpe.

http://www.brazil.dk/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Det lyder da højst besynderligt at du ikke kan få råd og vejledning af den danske ambassade? Alternativt kunne du jo kontakte den brasilianske ambassade i DK  eller hvad med at forhøre dig hos din egen bank de evt. kan hjælpe.

http://www.brazil.dk/

 

Ja, det er meget besynderligt!

Havde ellers regnet med deres hjælp. De har bare foreslået mig at finde en advokat, men det er ikke ligetil - især fordi jeg ikke taler sproget. Kan umiddelbart heller ikke finde nogle udstationerede danske advokater el. lign.

Den brasilianske ambassade i DK henviser til den danske ambassade i Brasilien ;)

Min bank, Nordea, kan heller ikke være mig behjælpelig desværre...

Forstår ikke det kan være så svært! Men så længe man ingen konto har i Brasilien (hvilket ikke er let at få som udlænding) er det meget besværligt at få penge ud af landet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ser det ud til jeg endelig har fundet ud af, hvordan pengene overføres til DK.

Næste spørgsmål lyder så på, hvorledes jeg skal forholde mig til den danske arveafgift?

Har allerede betalt denne i Brasilien, men hvor meget skal jeg forvente at skulle betale i DK?

Jeg har kunnet google mig frem til at der findes nogle lempelsesregler, der giver mulighed for at kunne trække den udenlandske arveafgift fra den danske, men er dette også tilfældet med arv fra Brasilien?

Håber nogen kan og vil være mig behjælpelig!!!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du skal finde ud af om DK har indgået en dobbeltbeksatningsaftale med Brasilien.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)