Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortoldning af varer fra USA

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil starte en webshop op med salg af tøj fra USA, cvr.nr og importregistreringen er ved at være på plads.

Jeg har fundet en firma, hvor jeg selv kan håndplukke varerne og jeg tager derfor til USA om en måned for at handle ind. Firmaet bruger DHL, som fragtfirma og mit spørgsmål lyder nu - Sørger de alt mht fortoldning, her tænker jeg på de forskellige toldnr, som hvert stk. tøj har og udfylder de EF-enhedsdokumentet?

Det blir' en blandet pose bolsjer jeg skal importere mht tekstilmaterialer og synes Vitas side virker noget uoverskuelig. Told og skat var lidt tunge og danse med, da jeg kontaktede dem og håber derfor I kan hjælpe mig

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville tage kontakt til en dansk speditør, som du så kan bruge fremover. Jeg er personligt glad for, at jeg ikke skal døje med de varekoder osv. i forbindelse med indfortoldning. Det kan speditøren ordne for dig. De kan gøre det hurtigt, istedet for du skal bruge timer, og stadig være usikker på, om det er gjort korrekt. Der lægges nogle gebyrer på, specielt ved søfragt, når det skal gennem tolden. Det glider lidt nemmere, hvis det er luftfragt. Men er du importør registreret, vil en speditør ordne det hele, og levere varerne til dig til aftalt pris. Ved luftfragt er der heller intet ekstra arbejde, hvis du er registreret. Du får blot en opgørelse fra SKAT hver måned, hvor du skal betale evt. told og afgifter.

 At SKAT ikke kan finde rundt i deres egne koder er ikke noget nyt. Det er meget få mennesker hos skat, der er helt inde i det system, og det er meget kompliceret at finde hovede og hale i, så igen, spørg speditøren, hvis du er i tvivl om en toldsats.

Billigt Hundeudstyr Online

Fra København K
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Langvad

Tak for dit svar - men burde jeg ikke kunne bruge f.eks DHL (eller UPS, Fedex for den sags skyld) som jeg har forstået, kan de også stå for indfortoldningen?

Og ja jeg magter ikke at sætte mig ind i flere blanketter og formularer, synes der er rigeligt i forvejenSmile

Fra Birkerød
Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo da, DHL kan da sagtens bruges til speditør og lave indfortoldning på dine leverancer fra USA, så varerne er klar til brug, når du modtager dem. Normalt laver de en såkaldt straks-fortoldning.

Afsenderen (din leverandør) med-leverer en faktura, hvor varekoderne (og vægt samt værdi) fremgår, og deraf kan speditøren udarbejde angivelsen (indfortoldningen).

DOG har jeg flere gange oplevet at blive kontaktet af Danmarks Statistik (det er dem, du skal udarbejde og aflevere din INTRASTAT til, og som har EU's varekoder liggende på deres hjemmeside), at der er anvendt forkerte varekoder, fordi USA bruger andre varekoder end i EU. - Ak ja, ingen har sagt, det skal være let!

Derfor vil det være en god idé at finde varekoderne for DINE varer, så du ikke er på Herrens mark, såfremt ovenstående skulle opstå.

Jeg skal nok smide et link til Danmarks Statistik (OK, det hedder www.dst,dk) - men det vigtige for dig er, HVOR du finder det såkaldte Nomenklatur, hvor varekoderne findes.  

Venlig hilsen Grete F.

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle 3 du nævner, kan uden problemer lave fortoldning på luftfragt. Det sker automatisk, når pakken havner i Danmark, og ellers hos den speditør du evt. har en aftale med.

Ved søfragt er jeg mere usikker. Så vidt jeg ved, gør ups og fedex i Danmark ikke noget omkring søfragt, uden jeg vil hænges op på det. Men der er rigeligt at vælge imellem.

Billigt Hundeudstyr Online

Fra København K
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Grete: Jeg  anede ikke at man skulle indberette den intrastat du skriver om, er det en pligt som momsregistreret?

Jeg troede kun man kunne finde varekoderne på told & skats site, ikke at dst's site virker mere overskueligSmile

Jeg satser på at DHL kan sit kram med varekoderne og håber det bedste...

Tak for nyttig information begge to

Tilmeldt 19. Jun 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg starter en børnetøjsforretning med bla. mærker fra USA. Må man få pakken sendt til sig selv og så selv indfortolde det - ELLER skal man have en speditør til at gøre det? En bekendt som importerer bla. helseprodukter fra USA indfortolder selv.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hvis det er dit firma der skal have varerne kan du ikke få pakken sendt til dig selv.

Du kan godt selv lave en fortoldning i Toldsystemet men det er absolut ikke noget jeg vil råde dig til, det kræver lang tid at at lære systemet og reglerne at kende, udover det skal du ogå have konkrete oplysninger om dine pakke f.eks forventet ankomsttid, ankomssted, osv .... oplysninger der er tidkrævende at fremskaffe. Brug ikke din kostbare tid på at fortolde selv, da det i sidste ende vil være langt billigere at overlade det arbejde til en speditør der har rutinen.

Mvh

Ravn

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)