Hej Jeg vil starte en webshop op med salg af tøj fra USA, cvr.nr og importregistreringen er ved at være på plads. Jeg har fundet en firma, hvor jeg selv kan håndplukke varerne og jeg tager derfor til USA om en måned for at handle ind. Firmaet bruger DHL, som fragtfirma og mit spørgsmål lyder nu - Sørger de alt mht fortoldning, her tænker jeg på de forskellige toldnr, som hvert stk. tøj har og udfylder de EF-enhedsdokumentet? Det blir' en blandet pose bolsjer jeg skal importere mht tekstilmaterialer og synes Vitas side virker noget uoverskuelig. Told og skat var lidt tunge og danse med, da jeg kontaktede dem og håber derfor I kan hjælpe mig |
Jeg ville tage kontakt til en dansk speditør, som du så kan bruge fremover. Jeg er personligt glad for, at jeg ikke skal døje med de varekoder osv. i forbindelse med indfortoldning. Det kan speditøren ordne for dig. De kan gøre det hurtigt, istedet for du skal bruge timer, og stadig være usikker på, om det er gjort korrekt. Der lægges nogle gebyrer på, specielt ved søfragt, når det skal gennem tolden. Det glider lidt nemmere, hvis det er luftfragt. Men er du importør registreret, vil en speditør ordne det hele, og levere varerne til dig til aftalt pris. Ved luftfragt er der heller intet ekstra arbejde, hvis du er registreret. Du får blot en opgørelse fra SKAT hver måned, hvor du skal betale evt. told og afgifter.
At SKAT ikke kan finde rundt i deres egne koder er ikke noget nyt. Det er meget få mennesker hos skat, der er helt inde i det system, og det er meget kompliceret at finde hovede og hale i, så igen, spørg speditøren, hvis du er i tvivl om en toldsats.